Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست بهینه سازی پرداخت یارانه ها در بلند مدت شرایط خوبی را برای کشور رقم می زند، اما برای کوتاه مدت حتما حمایت از مصرف و تولید کننده هر دو با هم باید صورت گیرد. معصومه آقاپور علیشاهی، نماینده سابق مجلس و کارشناس مسائل اقتصادی درباره جنبه حمایتی دولت از مردم در خصوص بهینه سازی پرداخت یارانه‌ها به خبرنگار ایبِنا گفت: مابعدالتفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی باید به تولید کننده و مصرف کننده با هم تخصیص پیدا کند تا با این روش هزینه‌ها برای هر دو طیف کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درباره شیوه کاهش هزینه‌ها ابراز کرد: بهتر آن است تا دهک‌های یک تا سه که براساس قانون در محرومیتی مطلق به سر می‌برند و نمی‌توانند کالا‌های اساسی را تامین کنند، یارانه تخصیص پیدا کند و یارانه دهک سه تا نه در قالب تسهیلات به تولیدکنندگان داده شود و برای تولید کننده برفرض مزایایی مانند صفر شدن مالیات برارزش افزوده یا پرداخت هزینه برق و گاز به شکل نیم بها یا کاهش فلان مقدار درصد از رقم نهایی کالا مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در این رابطه افزود: با این کار هم نقدینگی در جامعه افزایش پیدا نخواهد کرد، زیرا افزایش نقدینگی کشور را به سمت تورم می‌کشاند، تورم هم باعث کاهش مصرف خواهد شد که در نهایت با بیکاری همراه می‌شود و هم اینکه بر ارزش ریالی کالا‌ها خیلی افزوده نخواهد شد. رئیس مجلس هم در این خصوص تاکید کرد که قیمت شهریور ۱۴۰۰ باید مدنظر قرار گیرد، با این شیوه حداقل امکان نزدیک شدن به آن قیمت‌ها محتمل می‌شود. در غیر اینصورت سیاست فوق با روند در پیش گرفته شده افزایش حجم نقدینگی و مشکلات خاص نظارتی را به دنبال می‌آورد.

کارشناس مسائل اقتصادی درباره اینکه دولت چاره‌ای غیر از بهینه سازی پرداخت یارانه‌ها داشت یا خیر، بیان کرد: سیاست بهینه سازی پرداخت یارانه‌ها در بلند مدت شرایط خوبی را برای کشور رقم می‌زند، اما برای کوتاه مدت حتما حمایت از مصرف و تولید هر دو با هم باید صورت گیرد. چنانچه رفتاری غیر از این مورد توجه قرار گیرد، هر طرف که رها شود، طرف دیگر متضرر خواهد شد. به این معنا؛ توجه صرف به تولید کننده سبب خواهد شد به دهک یک تا سه آسیب وارد شود و چنانچه تنها مصرف کننده مدنظر باشد، دو ماه پس از آن با موج بیکاری روبرو خواهیم شد.

آقاپور علیشاهی دراین رابطه اضافه کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی درنهایت ساماندهی می‌شد، اما کلمه قاچاق از هر طرف چه از ابتدا و چه انتها خوانده شود، در هر صورت قاچاق است، چنانچه راه حل آن به درستی در دستور کار قرار نگیرد تمام این تلاش‌ها بی نتیجه باقی خواهد ماند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: یارانه دهک دهک بندی ارز سکه بهینه سازی پرداخت یارانه ها تولید کننده خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۵۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران، با اشاره به بدهی بیمه ها به داروخانه‌ها، گفت: داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک، پول ندارد.

به گزارش مهر، هادی احمدی افزود: در کل کشور ۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تأخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و نیروهای مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند.

احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به آذر پارسال بوده آن هم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیروهای مسلح نیز به همین صورت است.

احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیرخشک ندارند.

وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: توزیع شیرخشک یارانه ای تا سقف ۱۰ قوطی در هر ماه توزیع شیرخشک یارانه‌ای تا ۱۰ قوطی در هر ماه

دیگر خبرها

  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟
  • طرح یسنا؛ یارانه ۶۰۰ هزارتومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ + جزییات
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • تأمین بهینه برق صنایع در تابستان با همکاری در مدیریت مصرف
  • خدمات سئو سایت
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود