Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@13:45:23 GMT

ائمه جمعه خوزستان چه گفتند؟

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۵۴۲۸

ائمه جمعه خوزستان چه گفتند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های نمازجمعه رامهرمز ضمن توصیه خود و دیگران به تقوای، با اشاره به آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) درباره دنیای ظاهر فریب اظهار کرد: دنیا قلیل و نابود شدنی و آخرت باقی است، نفس خودتان را از این دنیا با عمر کوتاه نجات دهید.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای روحانی و نقش پررنگ آنان از ۸۰۰ سال پیش تا کنون بیان کرد: روحانیت در دوران انقلاب اسلامی حدود ۴ هزار شهید تقدیم کشور کرده است که نسبت به جمعیت خود بیشترین شهید راتقدیم انقلاب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای فرهنگ عمومی با اشاره به برخی از مشکلات شهرستان رامهرمز عنوان کرد: خانه باغ های وسیعی در اطراف شهر ایجاد شده که ضمن مصرف آب شرب برای آبیاری درختان، مشکلاتی را برای روستاییان ایجاد کرده است.

موسوی با اشاره به مشکلات نان و نانوایی‌ها در سطح شهرستان و روستاها از مسئولین ذیربط درخواست کرد که نسبت به کمیت، کیفیت، کمبود نان و کاهش خودسرانه ساعت کاری نانوایان دقت و نظارت بیشتری کنند و با متخلفین برخورد قاطع قانونی صورت گیرد.

وی به مشکل دیجیتال شهرستان رامهرمز اشاره کرد و گفت: از سوی مسئولان صدا و سیمای مرکز استان خوزستان با بنده تماس گرفته شده و اعلام کردند دیجیتال رامهرمز هیچ مشکل فنی ندارد و اگر افرادی مشکل دیجیتال دارند روزهای شنبه و یکشنبه به فرمانداری رامهرمز مراجعه کرده و مشکل دیجیتال خود را بیان کنند تا رسیدگی شود.

خطیب جمعه رامهرمز با اشاره به شرایط امروزی کشور خاطرنشان کرد: از زمان دولت سازندگی تا زمان دولت قبلی اقدامات نه چندان خوب و موثری در جهت هدفمندسازی یارانه‌ها انجام شد که متاسفانه نتیجه‌ای مثبت در پی نداشت.

وی اضافه کرد: دولت فعلی با بررسی کامل و اقدام کارشناسی اقدام به حذف ارز ۴۲۰۰ کرده که ثمرات مثبتی از جمله کم شدن فاصله طبقاتی، پایان وابستگی به دلار، به صرفه شدن تولید در داخل و توزیع عادلانه ثروت را در پی خواهد داشت.

مسئولان شرایط ازدواج جوانان را فراهم کنند

حجت‌الاسلام جاسم عبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر شهید چمران با اشاره به 30 اردیبهشت روز ملی جمعیت اظهار کرد: امروز یکی از مهم‌ترین موضوعات پیش روی کشور پیری جمعیت است.

وی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های قدرت در هر حکومتی مؤلفه جوانی و زیادی جمعیت است، خاطرنشان کرد: مسئولان برای تحقق مطالبات رهبری در مورد جوانی جمعیت، سندهای بالادستی در این زمینه را به اجرا بگذارند.

امام جمعه شهر شهید چمران عنوان کرد: برای جوانی جمعیت باید ازدواج آسان جوانان در جامعه نهادینه و تبدیل به یک مطالبه عمومی و گفتمان شود، مسئولان شرایط ازدواج جوانان را فراهم و با رفع موانع به این امر کمک کنند.

عبادی یادآور شد: اگر امروز به این مسئله رسیدگی نکنیم در آینده کشور از لحاظ جمعیت ضربه جبران‌ناپذیری خواهد خورد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه با تبریک فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، تصریح کرد: هر ملتی که می‌خواهد در دنیا عزت و عظمت پیدا کند نباید تسلیم دنیای استکبار شود، امروز جمهوری اسلامی به برکت مجاهدت شهیدان و مقاومت شما ملت مقاوم، در دنیا عظمت و اقتدار پیدا کرده است.

امام جمعه شهر چمران ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند خرمشهرها در پیش داریم و این حکایت از این دارد که دشمنی دشمنان ما تمامی ندارد هر چند ممکن است صحنه جنگ تغییر پیدا کند، روزی جنگ نظامی، یک روز جنگ فرهنگی و یک روز جنگ اقتصادی اما کینه و خصومت دشمن از بین نخواهد رفت و تمامی نخواهد شد 

وی در ادامه به موضوع ریزگردها اشاره کرد و گفت: آنچه که مردم خوزستان را به ستوه آورده پدیده ریزگردها است، بنده از مسئولان می‌خواهم چاره‌ای برای معضل ریزگردها بکنند چرا که زندگی را برای مردم استان خوزستان غیر قابل تحمل کرده است.

عبادی اضافه کرد: برای مقابله با این پدیده هزینه‌های هنگفتی در نظر گرفته شده اما خروجی خاصی برای مردم نداشته است و همچنان ما با این پدیده مواجه‌ایم. بر اساس نظر کارشناسان زیست محیطی ۷۰ درصد منشاء ریزگردها داخلی است و متولیان امر باید در این رابطه چاره‌اندیشی کنند.

وی تأکید کرد: اگر نیاز به دیپلماسی با کشورهای همسایه و همجوار دارد، مذاکره کنید و بگذارید مردم در هوای سالم نفس بکشند. 

امام‌ جمعه شهر شهید چمران خاطرنشان کرد: تا کی قرار است این موضوع را با تعطیل کردن ادارات و مدارس برطرف کنید؟ ان شاءالله با همت مسئولان شاهد برطرف شدن این مشکل از کشور و به ویژه استان خوزستان باشیم.

دشمن قصد بزرگنمایی مشکلات دزفول را دارد

حجت‌الاسلام سید محمدعلی قاضی‌دزفولی در خطبه‌های نمازجمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی با اشاره به برخی از مطالب اظهار کرد: انتشار برخی مطالب در فضای مجازی به اتحاد جامعه آسیب وارد می‌کند.

وی با تاکید بر این نکته که اگر متحد باشیم هیچ مشکلی غیرقابل حل نیست، عنوان کرد: فضای ملتهب مجازی هم می‌تواند فرصت باشد و هم تهدیدی برای ما باشد.

امام جمعه دزفول بیان کرد: از همه کاربران، رسانه ها و اشخاص حقیقی و حقوقی تقاضا می‌شود در انتشار بیانیه‌ها و مطالب خود در فضای مجازی دقت بیشتری داشته باشند و از تعابیر و جملات مناسب در آنها استفاده کنند.

وی با تاکید بر این جمله که احترام همه اقشار در جامعه لازم است تصریح کرد: نباید هنگام انتشار مطالب در فضای مجازی از کلماتی استفاده شود که برداشت نادرست از آنها شود.

قاضی‌دزفولی با اشاره به لزوم اتحاد همه اقشار جامعه تاکید کرد: وحدت و همدلی در راس امور است و دشمن نیز به دنبال ایجاد تفرقه است.

وی عنوان کرد: شرایط دزفول به دلیل اینکه در مقاطع مختلف در مقابل دشمن ایستاده است حساسیت زیادی دارد.

امام جمعه دزفول گفت دشمن قصد بزرگنمایی مشکلات شهر دزفول را دارد بنابراین حفظ وحدت در این شهر مهم و ضروری است.

وی از مردم درخواست کرد که برای برای برقراری امنیت در این شهر مسئولان مربوطه را یاری و کمک کنند.

ضرورت افزایش نظارت‌ها برای جلوگیری از رشد قیمت‌ها

حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه‌های نمازجمعه آبادان در مصلای ثامن الائمه(ع) اظهار کرد: دولت انقلابی گام‌های خوبی را برای گسترش عدالت در سطح جامعه ایران آغاز کرده است که منافع برخی به خطر افتاد به همین خاطر نیز فضاسازی علیه دولت را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به حذف ارز ترجیحی از سوی دولت گفت: تعدیل یارانه اقدامی ارزنده برای کاهش قاچاق کالاهایی است که برای تامین آن ارز هزینه می‌شود.

امام جمعه آبادان با اشاره به حوادث روزهای اخیر در کشور عنوان کرد: دشمنان داخلی و خارجی به بهانه واقعی کردن قیمت‌ها می‌خواستند مردم را به خیابان‌ها بکشانند که این نقشه آنها با شکست مواجه شد.

غبیشاوی در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرفت کشور در بسیاری از زمینه‌ها اشاره کرد و افزود: ما در علوم گوناگون به ویژه دانش هسته‌ای، نظامی، هوا فضا و پزشکی پیشرفت خوبی داشتیم و در دنیا حرف برای گفتن داریم.

وی با اشاره به مشکلات کشور در دولت قبلی بیان کرد: هر وقت که مدیریت کشور در اختیار جریان ضد تفکر امامین انقلاب بود کشور دچار عقب ماندگی شد.

امام جمعه آبادان در ادامه خواستار افزایش نظارت‌های مسئولان ذیربط برای جلوگیری از رشد قیمت‌ها توسط افراد سودجو در سطح کشور شد.
 وی تصریح کرد: نباید اجازه داد افرادی از شرایط موجود کشور سوءاستفاده کنند و بدون اجازه قیمت‌های کالاهای مورد نیاز مردم را افزایش دهند.

غبیشاوی با اشاره به یکم خرداد روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف خاطرنشان کرد: متاسفانه از امکانات و توانمندی‌های تولیدی موجود در کشور بهره‌وری مناسب نمی‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه خیلی از کالاهای اساسی مورد نیاز که زمینه تولید آنها در کشور وجود دارد از خارج وارد می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه آبادان امام جمعه دزفول امام جمعه رامهرمز خطبه های نمازجمعه حجت الاسلام امام جمعه قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۵۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عشق جوانان به ائمه اطهار (ع) وصف ناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید مهدی میرباقری شاهرودی شامگاه شنبه در مراسم سالروز شهادت امام صادق علیه السلام که در مصلی امام خمینی (ره) دامغان برگزار شد، ضمن بیان اینکه امروز جوانان ما دل در گرو ائمه اطهار (ع) دارند، تاکید کرد: اجتماع حسینی اربعین نشان عشق و ارادت مردم به ائمه اطهار است.

وی افزود: امروزه ارادت مردم به ائمه اطهار و عشق به خاندان ائمه در کشور به ویژه جوانان واقعاً وصف ناپذیر است.

منتخب مردم استان سمنان در خبرگان آتی همچنین بیان کرد: خداوند ائمه و پیامبران را برای هدایت بشر و آموختن معارف الهی جلوی ما قرار دادند تا شهدای دفاع از حرم تربیت کنیم مثل شهیدان سلیمانی، حججی که کیلومترها دورتر از وطن به عشق حرم و ائمه اطهار (ع) جان جان خود را از دست داده‌اند.

میرباقری شاهرودی با بیان اینکه امام صادق علیه السلام افرادی تربیت کردند که پا به رکاب بودند و ما هم که شیعه حضرت علی (ع) هستیم باید پا به رکاب باشیم، تاکید کرد: خانواده‌ها نسبت به تعلیم و تربیت دینی فرزندان کوشا باشند.

وی با بیان اینکه انبیا آمدند تا راهنمای انسان‌ها برای رسیدن به سیر تکامل باشند خداوند با فرستادن ائمه ما را مورد آزمایش قرار می‌دهد و ما باید معارف الهی را بیاموزیم و طهارت نفس داشته باشیم، افزود: درهای معرفت بر روی بشریت با وجود قرآن و ائمه و پیامبران باز است و همه باید در شناخت معارف الهی تلاش کنیم.

کد خبر 6096793

دیگر خبرها

  • تغییر تعطیلی آخر هفته از پنج‌شنبه به شنبه و تاثیر آن در آموزش
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی
  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا: ۲۶۵۰۰ خودرو در انبارهای غیررسمی پیدا کردیم / مسئولان از خودروهای شوتی حمایت می‌کنند
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • چرا ابن بابویه قمى به شیخ صدوق مشهور شد؟ + فیلم
  • عشق جوانان به ائمه اطهار (ع) وصف ناپذیر است