Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا جیلان بعد از خطبه‌های نماز جمعه بروجن در بین نمازگزاران این شهر تاکید کرد: هم‌اکنون ۳۰ اثر طبیعی، ۹۳ اثر معنوی (میراث‌ناملموس) و ۱۳ هزار شی منقول تاریخی از چهارمحال و بختیاری در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

وی با اشاره به وجود ۱۳ موزه در چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد هشت موزه دولتی و مشارکتی و خصوصی است که براساس آمار موجود از فروش بلیت‌ها، سالانه بیش از ۱۴۰ هزار نفر از این موزه‌ها بازدید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جیلان تصریح کرد: در سال‌های اخیر ۸۸ بنای تاریخی شاخص استان مرمت و احیا شده‌اند که مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه تاریخی چالشتر، قلعه بارده و اتاق آئینه شهرکرد از مهم‌ترین این بناها است.

وی یادآور شد: سال گذشته ۲۲ اثر تاریخی منقول و غیرمنقول، طبیعی و ناملموس واجد شرایط از چهارمحال و بختیاری در فهرست آثار ملی کشور ثبت و دو بنا و یک  بافت تاریخی در استان مرمت شده است.

جیلان اظهار داشت: ثبت آثار تاریخی، طبیعی و ناملموس در فهرست آثار ملی ایران، تعمیر و مرمت بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی، واگذاری بناهای واجد شرایط به سرمایه‌گذاران برای احیا و بهره‌برداری و پژوهش و اجرای برنامه‌های مرتبط با کاوش‌های باستان‌شناسی از اولویت‌های این این اداره‌کل در سال‌جاری است.

​به گزارش ایرنا، بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

برچسب‌ها بروجن چهارمحال وبختیاری میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجن چهارمحال وبختیاری میراث فرهنگی بروجن چهارمحال وبختیاری میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان داری میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو

علیرضا جیلان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: این اداره‌کل در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) حضور فعال خواهد داشت.

وی افزود: افزون‌بر دو هزار و ۵۰۰ میهمان خارجی شامل سفیران و سرمایه‌گذاران از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

جیلان اضافه کرد: این اداره‌کل امسال برای دومین سال متوالی در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) شرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید

توسعه میراث فرهنگی و گردشگری در بام ایران با ثبت ۵۳ قرارداد

وی بیان داشت: نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی کشور (اکسپو) از روز شنبه هشتم اردی‌بهشت‌ماه جاری کار خود را آغاز می‌کند.

جیلان ادامه داد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در غرفه ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان سرمایه‌گذاران خارجی برای ارائه توانمندی‌های صادراتی است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • میدان داری میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد