Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@22:23:35 GMT

کنگره شهدای روحانی در شهر مقدس قم برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۶۰۲۸

کنگره شهدای روحانی در شهر مقدس قم برگزار می‌شود

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کربلا گفت: کنگره چهار هزار شهید روحانی در شهر مقدس قم روز چهارم خرداد ماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام رعایتی در مورد کنگره شهدای روحانی با اشاره به برگزاری کنگره چهار هزار شهید روحانی در شهر مقدس قم در روز چهارم خرداد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی وقتی به وجود آمد دشمنان روحانیت را می‌شناختند و در زمان انقلاب هم در جبهه اول انقلاب حضور داشتند تا انقلاب اسلامی به اینجا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز قدرت‌های بزرگ متوجه شدند بنیان اصلی معنویت و روحانیت ایران را سرافراز کرد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه هدف از برگزاری کنگره شهدای روحانی آشنایی با نقش روحانیت است، اضافه کرد: با همه حداقل‌ها در مقابل حداکثری دشمن توانستیم خرمشهر را آزاد کنیم.

وی با اعلام اینکه امروز نگاه می‌کنیم دیگر مستکبران چیزی ندارند، تصریح کرد: دشمنان گفتند اگر می‌خواهیم انقلاب را زمین‌گیر کنیم باید روحانیت را از مردم بگیریم که نشان‌دهنده جایگاه والای روحانیت است.

حجت‌الاسلام رعایتی در ارتباط با نقش مهم روحانیت در انقلاب اسلامی، اظهار کرد: از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید مازندران ۴۰۰ شهید روحانی مربوط به استان مازندران است.

وی افزود: وقتی کربلای چهار با شکست مواجه شد برخی از رزمندگان برای عملیات جدید حاضر نبودند ولی علما و روحانیت به میدان آمدند و آن فتح بزرگ را به وجود آوردند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا ادامه داد: در عرصه‌های بزرگ این روحانیت بود که خدمات جانانه زیادی دادند و در عرصه‌های مختلف نفش‌های مهم و زیادی ایفا کردند و امروز ما باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم.

منبع: فارس

کد خبر 576458

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهداي روحاني کنگره شهدای روحانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۶۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرهنگ محمدحسین فولادی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام امروز با بیان اینکه پیکر پاک شهید محمدشفیع فیضی‌زاده از شهدای جاویدالاثر استان ایلام پس از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد، گفت: پیکر پاک شهید والامقام در آن سوی مرز مهران و در مناطق عملیاتی زرباطیه عراق تفحص شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام افزود: این شهید در عملیات والفجر ۳، سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیده است.

فولادی با اشاره به اینکه پیکر این شهید بزرگوار در پی تفحص‌های انجام گرفته در منطقه کشف شد و برای تعیین هویت به معراج شهدای تهران انتقال یافت، تصریح کرد: "دی. ان. ای" و آزمایش‌های ژنتیکی و هویتی بستگان نزدیک همه شهدای گمنام استان ایلام استخراج و ذخیره سازی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر این شهید گرانقدر متعاقبا از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود، گفت: این شهید دوران هشت سال دفاع مقدس، سال ۱۳۲۷ در روستای "چشمه پهن" بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد.

فولادی با تاکید بر اینکه پیش از این ایلام دارای ۶۹ شهید جاویدالاثر بود، افزود: شهیدان مرادحاصلی، زرگوش، محمدیان، چناری و غیوری زاده نیز از شهدای گمنامی بودند که پیکر پاک آنان تفحص و شناسایی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»
  • زندگی شهدای «تیم فوتبال آزادی سمنان» سریال می‌شود
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است