Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عزت اله ضرغامی عصر جمعه در بازدید از قره کلیسا و مقبره سید صدر الدین در شهرستان چالدران افزود: وجود بناهای متعدد تاریخی در مناطق مختلف کشور بخصوص شمالغرب بیانگر تاریخ دیرینه این سرزمین است.

وی با بیان اینکه سید صدر الدین در جنگ مانند بقیه سپاهیان فداکار از کشور با قداست دفاع کرده است، گفت: آقای محمد تقی جعفری گفته اند «کسی که اینجا می آید باید با وضو بیاید» چرا که این مکان محل ریخته شدن خون بهترین فرزندان است که در مقابل متجاوزان ایستادگی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: اصلا بحث شیعه و سُنی مطرح نیست چون امروز در کشور ما نه فقط شیعه و سُنی بلکه تمام پیروان ادیان و اقوام و مذاهب در کنار هم زندگی می‌کنند برای مثال قره کلیسا متعلق به ارامنه است ولی ما از پول این ملت این مکان را با افتخار مرمت می‌کنیم.

وی ادامه داد: مقبره سید صدر الدین ۶۰۰ سال است که زیارتگاه مردم از شهرهای مختلف است و لازم است قدر این میراث فرهنگی را بدانیم.

همزمان با بیست و یکمین سفر استانی رییس جمهور وزیر میراث فرهنگی از مجموعه جهانی قره کلیسای چالدران  و مقبره سید صدرالدین وزیر اعظم شاه اسماعیل صفوی  بازدید کرد.

دیدار با خانواده معظم شهید ابراهیم رضایی و نیز بازدید از پروژه های عمران شهری و شرکت در جلسه شورای اداری از برنامه های سفر وزیر میراث فرهنگی به چالدران است.

قره‌ کلیسا در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی چالدران واقع است، بنای قره‌کلیسا جزو ۲ اثر ثبت شده جهانی آذربایجان‌غربی است و بیشتر صاحب‌نظران آن را قدیمی‌ترین کلیسای جهان می‌دانند. سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای دیدن این اثر جهانی به چالدران سفر می‌کنند و در تیرماه هر سال نیز آیین مذهبی این کلیسا با عنوان «باداراک» و با حضور زائرانی از مناطق مختلف جهان در محوطه آن برگزار می شود.

چالدران یکی از شهرستان‌های شمالی استان آذربایجان غربی است.

آرامگاه سید صدرالدین یادگاری از جنگ چالدران بین ایران و دولت عثمانی است و از جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. این آرامگاه متعلق به سید صدرالدین صفوی، وزیر اعظم شاه اسماعیل صفوی است که در جنگ چالدران با رشادت فراوان با همراهی ۲۷ هزار نفر از سربازان رشید ایران در این محل کشته شدند. جنگ حماسی چالدران به عنوان نگین درخشانی در تاریخ سرشار از مقاومت و حماسه ملت ایران می‌درخشد. این مقبره در دوره صفوی ساخته شده و در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ با شماره ثبت ۳۲۵۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت ملی رسیده است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی چالدران سفر استانی میراث فرهنگی دولت سیزدهم پروندهٔ خبری دیار اقوام و ادیان میزبان بیست و یکمین سفر استانی رییس جمهور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی چالدران سفر استانی آذربایجان غربی چالدران سفر استانی میراث فرهنگی دولت سیزدهم آذربایجان غربی میراث فرهنگی قره کلیسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۶۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیفه‌ کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد

خلیفه کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، "اسقف اعظم گریگور چیفتچیان" خلیفه کل ارامنه آذربایجان و شورای خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان ظهر امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ با صدور بیانیه‌ای اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

"تکرار اقدام وقیحانه و توهین‌آمیز به ساحت مقدس قرآن کریم و هر کتاب مقدس دیگر، بی‌احترامی و اقدامی آشکارا و تحریک‌آمیز بوده و این اقدام غیرانسانی در سوئد با وجود حمایت برخی جنایتکاران جهانی مورد تأیید هیچ انسان آزاده و هیچکدام از جوامع و کشورهای حامی صلح و امنیت جهانی نیست. به یقین تکرار این اقدام و رفتار اسلام ستیزانه با سلطه‌ی رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و در سایه حمایت‌های صهیونیزم جهانی صورت می‌گیرد که نه تنها هیچ خللی به اعتقاد به این کتاب آسمانی ایجاد نخواهد کرد، بلکه موجب همبستگی و وحدت پیروان ادیان آسمانی خواهد گردید و همه‌ی ادیان آسمانی این عمل زشت را محکوم می‌کنند.

امید است ملل آزاده جهان با اطلاع و اشراف به نیات دشمنان که هدف همان انحراف اذهان عمومی از جنایت‌های رخ داده در غزه و جنبش دانشجویی و در راستای جریحه‌دار کردن احساسات پیروان ادیان الهی در کشورهای غربی و به ویژه آمریکا می‌باشد، این حرکت وقیحانه را به شدت محکوم کنند تا جسارت توهین به ادیان و کتب الهی برای همیشه دفن شود.

در این راستا، خلیفه کل ارامنه آذربایجان و شورای خلیفه‌گری مراتب نفرت و انزجار خود را از این عمل شوم و شیطانی اعلام و آن را شدیداً محکوم می‌نماید و از تمام نهادهای بین‌المللی می‌خواهد که با این گونه اقدامات به طور قاطع برخورد و از تکرار آن جلوگیری به عمل آید".

کد خبر 750882

دیگر خبرها

  • حاج شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدات در شهر ارومیه است
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • تلاش برای آزار روحی دانشجویان حامی فلسطین
  • شهروند خبرنگار؛پیگیری تخریب پل روستایی در چالدران
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • خلیفه ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • خلیفه‌ کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد