Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@16:07:27 GMT

رشد جمعیت در صدساله گذشته چگونه شکل گرفت؟

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۶۵۵۷

رشد جمعیت در صدساله گذشته چگونه شکل گرفت؟

یک کارشناس ارشد حوزه جمعیت گفت: یک فرضیه مطرح است که رشد جمعیت مانع توسعه است اما در حال حاضر کشور های توسعه یافته مدیون رشد جمعیت هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سید حمید جمال الدینی پزشک ژنتیک در برنامه تلویزیونی برسد به دست فردا اظهار کرد: علم ژنتیک نو پا است و اینکه ما عنوان کنیم به خودی خود دارای ضریب هوشی بالایی هستیم می تواند درست باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه زاد و ولد برای جامعه ای که از ژن غنی هستند یک فرصت است، افزود: هر چه مهاجرت به کشور با جمعیت افزایش پیدا کند فضا برای جامعه ایجاد می شود که جمعیت بیشتری داشته باشند.

جمال الدینی ادامه داد: بعد آمیخته با جامعه شناسی و ژنتیک داریم که با زاد و ولد افراد گروه سنی مشابه فرصت یادگیری بیشتری دارند و این امر موجب بروز صفات می شود.

این پزشک ژنتیک ادامه داد: جایی که قدرت تکثیر کاهش پیدا می کند و به صفر مطلق نزدیک می شود سالمندی ایجاد می شود. بنابراین کشور ها هزینه می کنند به صورت پذیرش مهاجر بعد قابلیت خلاقیت و نوآوری را مورد توجه قرار دهند.

در ادامه حسین مر‌وتی کارشناس ارشد جمعیت شناسی اظهار کرد: ما هم اکنون یک جمعیت میانسال داریم و در صورت ادامه پیدا کردن این شیوه بارداری جمعیت سالخورده خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در صورتی که اتفاق دیگری رخ دهد و سبک زندگی تغییر پیدا کند، بحران جمعیت ما حل خواهد شد، افزود: هرودوت معتقد است ایرانیان فرزند دوست هستند و این سبک زندگی با ورود اسلام تایید می شود. 

مروتی ادامه داد: از سال ١٣٣٧ کنترل جمعیت در ایران آغاز می شود.

این کارشناس ارشد جمعیت تصریح کرد: یک فرضیه مطرح است که رشد جمعیت مانع توسعه است اما در حال حاضر کشور های توسعه یافته مدیون رشد جمعیت هستند.

وی با اشاره اینکه با انقلاب جنسی در اروپا خانواده مستحکم را از دست دادند و خواستند حالا که این قدرت را نداشتند دیگران نیز این امکان را نداشته باشند، اظهار کرد: من ریشه توسعه و پیشرفت جامعه را نیروی انسانی جامعه می دانم چرا که بیشتر کشور های توسعه یافته منابع طبیعی مناسب ندارند بلکه نیروی انسانی دارند بنابراین در کشور برای توسعه، نیازمند نیروی کیفی و کمی مناسب هستیم.

درحال تکمیل ...

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جوانان جمعیت رشد جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۶۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند و باید از ظرفیت نظام تعلیم و تربیت بیش از این استفاده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی عصر یکشنبه در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم و جمعی از کارگران و نیروهای عقیدتی، سیاسی سپاه در اردبیل، اظهار داشت: عزت، استقلال و عظمت یک کشور مرهون تحولات علمی است؛ چرا که علم سلطان است و مبدأ تغییر و تحول در جامعه به شمار می‌رود.

وی ضرورت بها دادن به نظام تعلیم و تربیت را با توجه به نقش تأثیرگذار آن در تربیت نخبگان و نیروهای کارآمد جامعه یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه محور و اساس تحول و توسعه نیروی انسانی است، باید به نظام آموزش و پرورش بها داده شود تا بهترین و خلاق‌‌ترین نیروها در این مجموعه پرورش یافته و تحویل جامعه دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: معلم خیر و نیک، معلم سرشار از برکت برای جامعه و حرکت پیشرونده آن است و باید همه قدر این نیروهای ارزشی را بدانیم و در کنار آنها به تربیت و تعالی نسل آینده کمک کنیم.

عاملی جامعه، خانواده و مدرسه را سه ضلع اصلی اصول و مبانی تربیتی و تحقق نظام تعلیم و تربیت شایسته و برازنده نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: باید در مسیر توسعه و پیشرفت قدر این ذخایر ارزشمند را بدانیم و در حل مشکلات معیشتی و اقتصادی معلمان تلاشی جدی‌تر انجام شود.

وی به نقش و جایگاه کارگران در تحقق شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و ادامه داد: کارگران عنصر اصلی در تحقق این شعار هستند و باید به تقدس کار و درآمد حاصل از کار شایسته و کسب روزی حلال بهای بیشتری داده شود.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کارگران در حقیقت چرخ‌های توسعه کشور را با تلاش شبانه‌روزی خود می‌چرخانند و باید این نیروها مورد ارزش و تکریم بیشتری قرار گیرند.

عاملی، همچنین هفته عقیدتی، سیاسی سپاه را به تلاشگران گمنام این عرصه تبریک گفت و اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این نهاد ارزشی شکل گرفت تا بهترین نیروها در مسیر تربیت ارزشی و آسمانی قرار گرفته و بتوان تحولات خوبی را در مجموعه سپاه پاسداران و عظمت تحولی آن ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بیان کرد: عقیدتی، سیاسی سپاه در حقیقت کانون اصلی و مرکزیت حرکت تحولی این مجموعه به شمار می‌رود و باید مخلص‌ترین نیروها در این نهاد به‌کارگیری شود.

انتهای پیام/131/

دیگر خبرها

  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • تلاش و جدیت برای کاهش نرخ بیکاری
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران