Web Analytics Made Easy - Statcounter

جان کربی سخنگوی پنتاگون عصر جمعه به وقت محلی در نشستی خبری گفت: قطعا اعلام می کنم که این گزارش ها درست نیست.

پیش از این، آنتون گراشچنکو مشاور وزارت امور داخلی اوکراین گفته بود که آمریکا "در حال آماده سازی طرحی برای نابودی ناوگان دریای سیاه" روسیه است.

وی افزود: تحویل تسلیحات ضد کشتی از جمله موشک های هارپون و موشک های تهاجمی دریایی با برد ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گراشچنکو ادعا کرد مبارزه مؤثر اوکراینی ها علیه کشتی های جنگی روسیه، واشنگتن را متقاعد کرده است تا طرحی برای رفع محاصره بنادر اوکراین آماده کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین در سومین ماه به سر می‌برد  و واکنش‌ها به تهاجم روسیه و ارسال تسلیحات به این کشور همچنان ادامه دارد. مسکو هشدار داده است تجهیزات نظامی که آمریکا و اروپا در اختیار اوکراین قرار می دهند، موجب تشدید مناقشه در اوکراین می‌شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد.

https://www.youtube.com/watch?v=۰thaG-ILDog

https://sputniknews.com/۲۰۲۲۰۵۲۰/live-updates-ukrainian-forces-continue-to-shell-donbass---dpr-۱۰۹۵۶۴۸۱۱۸.html

برچسب‌ها روسیه تحولات اوکراین پنتاگون پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه تحولات اوکراین پنتاگون روسیه تحولات اوکراین پنتاگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۶۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد

سخنگوی کرملین گفت مراحل اولیه امضای توافق میان مسکو و کی‌یف طی شده بود اما لندن مانع آن شد.

به گزارش ایسنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت با وجود فشارهای غرب، چین می‌تواند از منافع ملی خود حفاظت کند و روسیه به تقویت همکاری خود با این کشور ادامه خواهد داد.

در روز جمعه «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت چین نمی‌تواند به دنبال تقویت همکاری خود با اروپا باشد و درعین‌حال از بزرگ‌ترین تهدیدی که امنیت اروپا را نشان رفته (روسیه) ‌حمایت کند.

پسکوف در واکنش به تلاش‌های آمریکا برای قطع ارتباط پکن و مسکو گفت: «چین یک کشور کاملا مستقل است، کشوری قدرتمند که توان دفاع و حفاظت از منافع خود را دارد. چین شریک نزدیک ماست و همکاری‌های خود را افزایش خواهیم داد.»

او همچنین گفت مخالفت کی‌یف با ادامه‌دادن مذاکرات صلح در استانبول به‌دلیل فشارهای مستقیم انگلیس صورت گرفته است.

پسکوف در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا مسکو پس از نشست صلح استانبول در ۲۰۲۲ خواسته‌های جدیدی از اوکراین داشت، گفت: «به‌خوبی می‌دانیم که مراحل اولیه امضای توافق طی شده بود. همچنین همه به‌خوبی می‌دانند چه چیزی باعث شد اوکراینی‌ها به مذاکره ادامه نداده و امضای توافق را نهایی نکنند. به گفته نمایندگان اوکراین که در مذاکرات حضور داشتند، این اتفاق در نتیجه فشار مستقیم لندن افتاد.»

سخنگوی کرملین همچنین با بیان اینکه روسیه از حفظ ارتباطات میان ایروان و باکو استقبال می‌کند، گفت این گفت‌وگوها برای حل‌وفصل کامل مناقشات میان طرفین ضروری هستند.

او در پاسخ به اعتراضاتی که برخی شهروندان ارمنستان در مخالفت با امتیاز ارضی اخیر این کشور به جمهوری آذربایجان برگزار کرده‌اند، گفت: «نمی‌خواهیم دراین‌باره اظهارنظر کنیم. می‌دانید که ما طرفدار تداوم تماس‌های باکو و ایروان هستیم. ما معتقدیم این گفت‌وگوها برای تنش‌زدایی و حل‌وفصل نهایی مناقشات و حصول توافق بر سر معاهده صلح، ضروری هستند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد