Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@10:49:59 GMT

ساخت دانشکده فنی تاکستان ۱۱ سال معطل مانده است ‌

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۷۰۷۷

ساخت دانشکده فنی تاکستان ۱۱ سال معطل مانده است ‌

گروه استان‌ها- نماینده مردم تاکستان در مجلس گفت: با وجود اختصاص ردیف بودجه اختصاصی برای احداث دانشکده فنی و مهندسی تاکستان ساخت آن ۱۱ سال معطل مانده است. - اخبار استانها -

رجب رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به ضرورت دوری از تمرکزگرایی علمی و دانشگاهی در استان اظهار داشت: متاسفانه در یک دهه اخیر بیشتر بودجه‌های علمی و دانشگاهی استان قزوین در مرکز استان هزینه شده و سایر شهرستان‌های استان به ویژه تاکستان کمتر از اعتبارات توسعه دانشگاهی بهره‌مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از رکود اجرای طرح ساخت دانشکده فنی و مهندسی تاکستان اضافه کرد: کلنگ ساخت این مجموعه آکادمیک و علمی که می‌تواند نقش مهمی در تربیت نیروی متخصص شهرک‌‌ صنعتی خرمدشت تاکستان ایفا کند، در دولت دهم به زمین خورد، اما با وجود اختصاص ردیف بودجه اختصاصی برای احداث دانشکده فنی و مهندسی تاکستان ساخت آن 11 سال معطل مانده است.

رحمانی با تأکید بر لزوم تسریع در احداث و تکمیل این دانشکده فنی گفت: با توجه به اینکه تاکستان در مسیر تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی استان قزوین قرار گرفته، بدون شک با افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه تولیدی و صنعتی روبه‌رو خواهد شد که نتیجه آن افزایش کارخانجات و صنایع در این منطقه است و باید دانشکده فنی تاکستان به مرکز تربیت مهندسان مورد نیاز برای چنین صنایعی تبدیل شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از دانشجویان تاکستانی متقاضی تحصیل در رشته‌های فنی و مهندسی هستند، مجبور هستند برای تحصیل در این رشته‌ها هر روز مسافت بین تاکستان و قزوین را طی کنند که این موضوع می‌تواند برای آنها حوادث و سوانحی ایجاد کند. بنابراین باید حق تاکستانی‌ها در زمینه برخورداری از دانشکده فنی ادا شود.

کشت دانه‌های روغنی در استان قزوین مشمول معافیت مالیاتی شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به نامگذاری سال 1401 به نام تولید دانش‌بنیان گفت: مهمترین نیاز امروز شرکت‌های دانش‌بنیان فضا و زیرساخت برای فعالیت است و به همین خاطر به دنبال این هستیم که با جلب نظر وزارت صمت شرکت‌های دانش‌بنیان را به شهرک‌های صنعتی تاکستان انتقال دهیم.

روند اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی تاکستان رضایت‌بخش نیستنماینده مردم تاکستان در مجلس: روند اجرای طرح تاک در استان قزوین مورد بازنگری قرار گیردبی‌عدالتی در توزیع امکانات دانشگاهی / یک‌ریال از بودجه ساخت دانشگاه تاکستان هزینه نشد

رحمانی افزود: با توجه به اینکه امروز شهرستان تاکستان 40 درصد روغن خوراکی مورد نیاز کشور را تولید می‌کند، از وزارت جهاد کشاورزی خواستیم که کشت کلزا و دانه‌های روغنی در استان قزوین مشمول معافیت مالیاتی شود تا بتوانیم تولید روغن خوراکی در تاکستان را چند برابر کرده و قیمت روغن در کشور را متعادل کنیم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس استانداری قزوین وزارت علوم دانش بنیان مجلس استانداری قزوین وزارت علوم دانش بنیان فنی و مهندسی دانشکده فنی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۷۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد خشتانه در دانشکده هنر و معماری یزد

فهیمه السادات میرجلیلی مسئول برگزاری رویداد خشتانه گفت: نخستین جشنواره معماری همزمان با هفته بزرگ داشت معماری به همت انجمن علمی معماری (مهرازان) دانشکده هنر و معماری دانشگاه برگزار شد.

وی افزود: رویداد خشتانه می‌تواند علاوه بر تجربه ساخت عناصر معماری در قالب کوچک؛ دانشجویان علاقه‌مند با انجام کار‌های تیمی که یکی ازنیاز‌های رشته‌ی معماری است آشنا شوند. 

میرجلیلی تصریح کرد: هدف این رویداد را انجام کار تیمی دانشجویی با مواد و مصالح جذاب (خشت‌های کوچک و ملات) عنوان کرد که با حضور ۱۵ نفر؛ در قالب سه گروه تیمی به رقابت پرداختند. 

گفتنی است: نخستین دوره جشنواره معماری دانشگاه آزاد یزد همراه با اجرای برنامه‌های متنوعی همچون برگزاری سمینار‌های علمی با حضور اساتید صاحب نظر؛ بازدید از بافت تاریخی یزد و برگزاری ورکشاپ‌های تخصصی متناسب با رشته مهندسی معماری است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد خشتانه در دانشکده هنر و معماری یزد
  • تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک/ برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست
  • حفظ شمس‌آذر ۱۳۰ میلیارد بودجه می‌خواهد
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • دولت رئیسی بیخیال لایحه حجاب شد | نیاز به قانون جدیدی نیست معطل نمی‌مانیم!
  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!
  • مخالفت دقیقه نودی دولت رئیسی با لایحه عفاف و حجاب/برای مقابله با بی حجابی معطل تصویب قانون جدید نمی مانیم
  • همراه با اخبار ورزشی دهم اردیبهشت استان قزوین
  • سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست