Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهادکشاورزی نی‌ریز از اختصاص مبلغ یک‌ میلیارد و ۷۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال یارانه نهال به باغداران این شهرستان خبر داد.

علیرضا بصیری گفت: یارانه مذکور به طرح هایی، چون احداث باغ الگویی بر انجیر و ارقام انجیر متحمل به شانکر، باغ سازگاری "بررسی ارقام و ساختار‌های ژنی بادام امید بخش" و طرح سرشاخه کاری باغ‌های پسته و گردو که دارای مدارک مستند بودند؛ در سطح ۴۰ هکتار اختصاص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: شهرستان نی ریز با ده نهالستان مجوزدار و تولید سالانه بیش از یک میلیون اصله نهال، از قطب‌های تولید نهال استان به شمار می‌آید که در نهالستان‌های نی ریز گونه‌های درختان میوه دانه‌دار، هسته دار، نیمه گرمسیری، دانه ریز، سردسیری و خشک تولیدمی‌شود.

بصیری گفت: نی‌ریز توانایی صادرات نهال به سایر کشور‌ها را دارد و نهال‌های تولیدی این شهرستان به تمامی نقاط کشور از جمله کرمان، مشهد، یزد، اصفهان و کردستان صادر‌می‌شود.

کشت صیفی جات در ۲۵۰۰ هکتار از اراضی فیروزآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد از کشت محصولات صیفی در ۲۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان خبر داد.

سید کاظم موسوی گفت: عمده این مزارع به کاشت هندوانه، گوجه فرنگی، خیار سبز، خربزه، سیب زمینی، پیاز، فلفل دلمه و هویج اختصاص یافته است که پیش بینی می‌شود قریب به ۱۳۵ هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود.

او با اشاره به اینکه در فصل زمستان، شرایط آب و هوایی اجازه کشت و کار محصولات سبزی و صیفی را نمی‌دهد، گفت: هر ساله کشاورزان با ایجاد تونل‌های پلاستیکی و با افزایش دمای خاک، شرایط را برای کاهش میزان خسارت علف‌های هرز و رشد و نمو محصولات سبزی و صیفی فراهم می‌کنند.

موسوی با اشاره به آب بر بودن محصولات جالیزی و سبزی و صیفی، افزود: با استفاده از شیوه آبیاری نوین، کشت نشایی و کشت‌های زیر پلاستیک در این محصولات، به میزان زیادی در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

این مقام مسئول گفت: با توجه به میزان بالای تولید محصولات صیفی در این شهرستان، این محصول‌ها علاوه بر تامین نیاز بازار محلی به دیگر شهرستان‌ها نیز ارسال می‌شود؛ در صورت اتخاذ شرایط لازم برای صادرات محصولات با کیفیت، ارزش افزوده این مواد غذایی افزایش چشمگیری خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد گفت: کشت محصولات صیفی اهمیت بسزایی در ایجاد اشتغال و درآمد کشاورزان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی فارس کشت صیفی جات فروشگاه نهاده کشاورزی نی ریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۷۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس به وظیفه قانونی خود در ورزشگاه عمل کرد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد گفت: پلیس مانع درگیری و هرج و مرج در ورزشگاه شد و به وظیفه قانونی خود عمل کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس فارس، مهدی جوکار در تشریح جزئیات درگیری پیش آمده در یکی از ورزشگاه های شهرستان فیروز آباد اظهار کرد: در دقایق پایانی بازی بین دو تیم فوتبال حاضر در لیگ دسته سوم استان، در شهرستان فیروزآباد، یکی از اعضای کادر فنی تیم میهمان به همراه بازیکنان ذخیره این تیم به سمت کمک داور بازی حمله ور شده و او را مورد ضرب وشتم قرار می دهند.

وی افزود: بلافاصله مامورین تامین نظم و امنیت حاضر در ورزشگاه، بر اساس وظایف قانونی، به منظور پایان دادن به درگیری و پیشگیری از وقوع هر گونه تبعات احتمالی، قصد دستگیری مخلین نظم و امنیت را داشتند که با مقاومت و تعدی آنها مواجه شدند، لذا طبق ضوابط قانونی، با استفاده از تجهیزات دفاع شخصی در اختیار (اسپری) عامل اخلال در نظم عمومی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد اضافه کرد: طرفین درگیری، به مقر انتظامی انتقال و پس از اخذ مشاوره از کارشناس مربوطه، ضمن اعلام ندامت و پشیمانی از اتفاق پیش آمده، با یکدیگر سازش و مقر انتطامی را ترک کردند.

کد خبر 749196

دیگر خبرها

  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • درگیری در یک ورزشگاه در فیروزآباد
  • پلیس به وظیفه قانونی خود در ورزشگاه عمل کرد
  • معرفی آوین شاپ فروشگاه تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است