Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@09:15:20 GMT

واردات انرژی چین از روسیه افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۷۴۸۵

واردات انرژی چین از روسیه افزایش یافت

براساس آمارهای گمرک میزان خرید نفت، گاز و زغال سنگ چین از روسیه ۷۵ درصد در ماه آوریل رشد داشته است.

به گزارش قدس آنلاین، براساس آمارهای گمرک که روز گذشته بلومبرگ منتشر کرد میزان واردات انرژی چین از روسیه افزایش داشته و در ماه آوریل به رقم ۶ میلیارد دلار رسیده است.

این آمارها نشان می‌دهد که خرید نفت، گاز و زغال سنگ ۷۵ درصد رشد داشته و میزان واردات گاز طبیعی مایع هم با رشد ۸۰ درصدی نسبت به سال گذشته به ۴۶۳ هزار تن رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان واردات نفت خام ۴ درصد رشد سالانه داشته و به رقم ۶.۵۵میلیون تن رسیده است؛ اما کماکان روسیه پس از عربستان به عنوان دومین منبع تأمین نفت چین به حساب می‌آید.

آمارها نشان می‌دهد ۷۲ درصد واردات چین در ماه آوریل کالاهای مرتبط با انرژی بوده است. 

براساس این گزارش حجم گاز که مربوط به خط لوله وارداتی نیست و از ابتدای سال چنین گزارشی نشده است.

در کنفرانس خبری کوتاهی که روز جمعه برگزار شد سخنگوی وزارت خارجه چین این موضوع را نه تأیید و نه انکار کرد که چین برنامه‌ای برای تأمین ذخایر نفتی خود از طریق واردات از روسیه دارد.

وی اشاره کرد که همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور بر پایه اصول و احترام دو طرفه، برابری و منافع دوجانبه خواهد بود.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: روابط چین و روسیه روابط اقتصادی چین و روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۷۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های محلی ازبکستان نوشتند: شرکت دولتی «روس‌اتم» روسیه به عنوان پیمانکار ساخت اولین نیروگاه هسته ای در ازبکستان انتخاب شده است.

این پروژه نیروگاه هسته‌ای شامل ساخت دو واحد نیروگاهی مجهز به راکتورهای نوع VVER-۱۲۰۰ است. این نوع راکتور متعلق به نسل «۳+» بوده و بالاترین استانداردهای بین المللی ایمنی و کارایی را داراست.

انتظار می رود راه اندازی اولین واحد برق در سال ۲۰۳۰ انجام شود و راه اندازی واحد دوم برای سال ۲۰۳۳ برنامه ریزی شده است. هزینه اولیه این پروژه ۱۱ میلیارد دلار برآورد شده است.

نشریه استرانا روس اتم (Strana Rosatom) خاطرنشان می کند که ساخت نیروگاه هسته ای گام مهمی در توسعه زیرساخت های انرژی ازبکستان خواهد بود و منبع انرژی قابل اعتماد و سازگار با محیط زیست را برای این کشور فراهم می کند.

قرارداد همکاری بین ازبکستان و روسیه برای ساخت این ایستگاه در دسامبر ۲۰۱۷ امضا شد. پس از آن، شرکت توسعه انرژی هسته ای اوزاتم (Uzatom) در ازبکستان ایجاد شد.

شرکت دولتی انرژی اتمی روسیه «روس‌اتم» طی سال‌های اخیر به کشورهای آسیای مرکزی پیشنهاد ساخت نیروگاه‌های هسته ای با شرایط مطلوب را داده است؛ قزاقستان، ازبکستان و قرقیزستان چنین پیشنهادهایی را در مقاطع مختلف دریافت کرده اند و گام‌هایی را برای احداث این نیروگاه‌ها برداشته‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • آمریکا واردات اورانیوم روسیه را ممنوع کرد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور