Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@20:22:35 GMT

«بهشتِ حکیم‌الله» کجاست؟/ روایتی از نفوذ لشکر فاطمیون به دل داعش

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۷۷۱۳

«بهشتِ حکیم‌الله» کجاست؟/ روایتی از نفوذ لشکر فاطمیون به دل داعش

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «بهشت حکیم‌الله» به نویسندگی خسرو امیری و کارگردانی ویدا موسوی قرار است از اول خرداد ماه ساعت ۲۰ در تالار سایه مجموعه تئاترشهر اجرای عمومی خود را آغاز کند. سعید موذنی تهیه کننده این اثر نمایشی است.

«بهشت حکیم الله» در هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت نامزد ۹ جایزه و برنده ۷ تندیس بهترین کارگردانی، بهترین نمایشنامه، بهترین بازیگری زن، بهترین طراحی صحنه، بهترین طراحی گریم، بهترین طراحی نور و بهترین طراحی لباس شده است و در سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر نیز به صحنه رفت و تندیس بهترین طراحی صحنه و جایزه برتر بازیگری زن را برای ویدا موسوی به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایش اثری تک پرسوناژ با بازی ویدا موسوی است که با همراهی ۸ عروسک و عروسک‌گردانی علی صادقی، سحر زلفی، مرصاد کمالی، طهورا شیخ الاسلامی، امین ویریک وند، علی رنجبریان، امیرحسین ولی اجرا می‌شود.

«بهشت حکیم الله» روایتگر زندگی آیینه دختر جوان افغانستانی است که به اصرار نامزدش حکیم الله از مزارشریف به قرچک ایران مهاجرت می‌کنند اما در قرچک با شرایط رضایت بخشی روبرو نمی‌شوند. حکیم‌الله این بار آیینه را از قرچک ایران به سمت ترکیه می‌برد، آیینه در میانه راه متوجه می‌شود که آنها عازم سوریه هستند. در ادامه متوجه می‌شویم که حکیم‌الله خود نیز مدافع حرم و از لشکر فاطمیون است که در دل داعشیان نفوذ پیدا کرده است.

تیزر نمایش را اینجا ببینید.

کد خبر 5493444 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: لشکر فاطمیون داعش کارگردان تئاتر تئاتر شهر تیزر تئاتر ایران فیلم کوتاه جشنواره فیلم کن فیلم سینمایی عثمان محمدپرست کارگردان تئاتر سینمای مستند موسیقی نواحی سازمان سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موسیقی ایرانی خانه هنرمندان ایران کنسرت موسیقی اداره کل هنرهای نمایشی بهترین طراحی حکیم الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۷۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت، شش نمایش دیگر با مضامین فرهنگ رضوی و با هماهنگی دبیرخانه جشنواره، در شهر محل تولیدشان، این رویداد را همراهی می‌کنند.

مطابق این گزارش، شش نمایش که همزمان با هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی اجرا خواهند شد به این شرح معرفی شدند:

۱. نمایش «سنجاب» نوشته لیلا روغنگیر قزوینی و کارگردانی مهدی روز بهانی از ۱۳ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری به صحنه می‌رود.
۲. نمایش «الو سلام» نوشته مهرداد رایانی‌مخصوص و کارگردانی قباد دارابی در روز‌های ۲۵ و ۳۰ اردیبهشت‌ماه در پلاتو الغدیر شهر اسلام‌آباد غرب به صحنه می‌رود.
۳. نمایش «پانما» نوشته مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی لیلا مهدی آبادی از ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تئاترشهرِ شهر کرمانشاه به صحنه می‌رود.
۴. نمایش «پیچ کمر» نوشته و به کارگردانی سید محید میر حسینی از ۲۷ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در آمفی تئاتر پروفسور حسابی شهر تفرش به صحنه می‌رود.
۵. نمایش «دست‌های سرخ» نوشته سیدحسین فدای حسین و کارگردانی سیدرضا رفیعی از ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در پلاتو حسین پناهی شهر یاسوج به صحنه می‌رود.
۶. نمایش «سفر سوزن‌بان» نوشته مهدی صالحیار و به کارگردانی علی مجیدپور، همزمان با دهه کرامت در تئاتر شهر شهر تبریز به صحنه می‌رود.

هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری اتابک نادری، بخشی از بیست ویکمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) به ریاست فرهاد قائمیان است که با محوریت اجرای عمومی آثار در شهر‌های محل تولید، از اواخر فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و اخبار آن بر روی وب سایت جشنواره به نشانی www.shamstoos.ir قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • «رخنه» سریالی درباره امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ
  • نمایش راز خوشه‌ی پروین در تبریز به روی صحنه‌ می‌رود
  • حسینیه امام خمینی(ره) حال و هوای کلاس درس گرفت
  • روایتی اجمالی از زندگینامه، تحصیلات و خدمات حضرت آیت‌الله رئوفی
  • فتاوای آیت‌الله حکیم در سطح جامعه تحول ایجاد می‌کرد
  • از فردریک تا بازگشت به خان نخست
  • «اسب قاتلین» ۲ اجرایی شد
  • نمایش «اسب قاتلین» دو اجرایی شد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند