Web Analytics Made Easy - Statcounter

شعیب رضایی گفت: باید از لحاظ اصول شهرسازی و ضوابط ساخت و ساز کنترلی جدی بر میزان و نحوه ساخت و ساز ها در شهمیرزاد وجود داشته باشد. لذا بر همین اساس بر تعداد پلیس‌های ساختمان شهرداری افزوده خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شعیب رضایی شهردار شهمیرزاد در گفتگو  مرآت با اشاره به اینکه  شهمیرزاد یکی از ۲ شهر نمونه گردشگری استان سمنان و همچنین یکی از ۱۴ شهر نمونه گردشگری کشور است، گفت: به علت چیرگی و تسلط فضای سبز و باغات بر ساختمان های این شهر به عنوان باغ شهر شهمیرزاد شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار شهمیرزاد با اشاره به اینکه باغات و فضای سبز بیش از ۵۰ درصد از محیط شهمیرزاد را تشکیل می دهند، اظهار کرد: باید از لحاظ اصول شهر سازی و ضوابط ساخت و ساز نیز کنترلی جدی بر میزان و نحوه ساخت و ساز ها در شهمیرزاد وجود داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: از آبان ماه سال گذشته تا کنون تعداد قابل توجهی از تخلف های ساخت و ساز مرتبط با دوره های گذشته شناسایی و به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال شده است و همچنین با هماهنگی های صورت گرفته با حوزه ریاست دادگستری شهرستان مهدیشهر و افزایش تعداد نیروهای پلیس ساختمان در شهرداری شهمیرزاد، در جهت کاهش تخلفات در زمینه ساخت و ساز تلاش کرده ایم.

رضایی با بیان اینکه در ۶ ماه گذشته ۷ فقره ساخت و ساز جدید همراه با تخلف در شهمیرزاد روی داده است، تصریح کرد: در مواجهه به این تخلفات طبق ضوابط و مقررات برخورد قانونی صورت گرفته و از استمرار تخلف جلوگیری شده است.

شهردار شهمیرزاد ضمن اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی و خوش آب و هوا بودن شهر شهمیرزاد خاطر نشان کرد: این ویژگی ها باعث ایجاد در برخی مالکان و سازندگان به تخلف در ساخت و ساز می شود و آسیبی که بر بافت سنتی شهر و بر  باغات شهر در طی این تخلف ها صورت می گیرد نیز اجتناب ناپذیر است.

وی با بیان اینکه خط قرمز شهرداری در این دوره ساخت و سازهای غیر مجاز خواهد بود، عنوان کرد: از زمان حضور بنده به عنوان شهردار طبق قولی که به مردم شهمیرزاد داده ام به طور جدی با ساخت و سازهای غیر مجاز صورت گرفته چه در دوره های گذشته و چه در زمان حال برخورد خواهم کرد.

رضایی ضمن تشریح زیر ساخت ها و امکانات مورد نیاز یک شهر گردشگری، بیان کرد: شهمیرزاد به عنوان یک شهر نمونه گردشگری در زمینه ایجاد زیر ساخت های لازم برای شهر نمونه گردشگری در استان مظلوم واقع شده است.

شهردار شهمیرزاد با اشاره به مطالبات مردم در حوزه تأمین زیرساخت های لازم گردشگری، گفت: مبنای اقدامات شهرداری شهمیرزاد در سال جاری، توسعه عمرانی شهر است و در این راستا تکالیفی در حوزه عمرانی توسط معاونت عمرانی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه اکنون ۵ پروژه عمرانی فعال پیش نیاز شهر در دست ساخت است، عنوان کرد: در حوزه زیر ساخت های شهری، احداث استخر، مجموعه ورزشی، احداث زمین چمن مصنوعی و زمین والیبال ساحلی در دستور کار جهت ساخت قرار دارد.

رضایی در پایان ابراز کرد: در زمینه احیای فضای سبز در ۶ ماه اخیر ۸۰۰ اصله درخت از انواع مختلف درختان مثمر در شهمیرزاد کاشته شده  و قصد داریم این تعداد تا پایان سال جاری به ۳ هزار اصله درخت برسد.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

کلیدواژه: شهر نمونه گردشگری شهردار شهمیرزاد ساخت و ساز ساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۷۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است

سرپرست شهرداری بوکان گفت: فعالیت‌های عمرانی و توسعه فضای سبز در تفرجگاه نالشکینه توسط بخش‌های مختلف شهرداری آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، امیر احمدی، امروز _پنج‌شنبه ششم اردیبهشت_ در بازدید از پروژه تفرجگاهی نالشکینه که با همراهی فرماندار شهرستان بوکان انجام شد، اظهار کرد: نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است و تمام اقدامات انجام گرفته باید طبق طرح‌های از قبل کارشناسی شده و هدفمند باشد.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام گرفته در سنوات قبلی در نالشکینه بر لزوم ادامه فعالیت‌های عمرانی و فضای سبز در این مکان در سریع‌ترین زمان ممکن توسط بخش‌های مختلف شهرداری تاکید کرد.

سرپرست شهرداری بوکان گفت: فعالیت‌های عمرانی و توسعه فضای سبز در نالشکینه توسط بخش‌های مختلف شهرداری آغاز شده است.

احمدی همچنین در بازدید از پروژه احداث بخش جنوبی خیابان سی متری نالشکینه با بیان اینکه به زودی بخش جنوبی سی متری نالشکینه آسفالت و زیر بار ترافیک خواهد رفت، تصریح کرد: این معبر مهم در هدایت خودروهای عبوری به بخش شمال و جنوب شهر بوکان نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

وی در این راستا ادامه داد: ساماندهی، اجرای فضای سبز و همچنین آسفالت آن در دستور کار قرار گرفته است و به‌زودی این معبر به بخش شمالی خود واقع در دامنه نالشکینه متصل خواهد شد.

کد خبر 747837

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • تأکید شهرداری بوکان بر استمرار طرح‌های عمرانی و توسعه فضای‌سبز
  • تاکید شهرداری بوکان بر استمرار طرحهای عمرانی و توسعه فضای سبز نالشکینه
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است
  • کاهش تعداد تخلفات در آزمون سراسری
  • موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی
  • ساخت بلوک بتنی سبک ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎده ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺎﻧبی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻼﻣﯿﻦ