Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه دانشگاه‌ها براساس دستورالعملی که به زودی ابلاغ می‌شود، موظف به ساخت خوابگاه‌های متاهلی شده‌اند، گفت: هر دانشگاه تا پایان سال موظف به ساخت حداقل یک واحد خوابگاه متاهلی برای دانشجویان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دستورالعمل جدید صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در راستای ماده ۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است، درباره منابع اعتباری ساخت خوابگاه‌های دانشجویان متاهل، گفت: منابع اعتباری ساخت این خوابگاه‌ها باید از ۱۰ درصد درآمدهای اختصاصی و ۱۰ درصد از درآمد تملک دارایی دانشگاه‌ها تامین شود.

گنجی همچنین از سه برابر شدن وام ودیعه مسکن دانشجویان متاهل در صورت پرداخت بودجه، گفت: اگر مبلغ ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان را دولت از محل جزء ۶۱ تبصره ۱۴ قانون بودجه امسال در اختیار صندوق قرار دهد، وام ودیعه مسکن متأهلان را تقریبا سه برابر خواهیم کرد تا قسمتی از مشکلات دانشجویان متاهل و دانشجویانی که قصد ازدواج دارند حل شود.

وی افزود: هم اکنون وام ودیعه مسکن متأهلان تهران ۵/۳۲ میلیون تومان است که این مبلغ به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان خواهد رسید، وام ودیعه مسکن متأهلان بقیه شهرها هم به نسبت میزان اجاره بها در هر شهری افزایش پیدا خواهد کرد. این مبالغ وام ودیعه مسکن متأهلان به شرطی افزایش خواهد یافت که سازمان برنامه و بودجه آن ۴ هزار و ۷۰۰میلیارد تومان را که واقعا حق قانونی دانشجویان است را به صندوق رفاه پرداخت کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مسعود گنجی خوابگاه دانشجویی خوابگاه دانشجویان متاهل صندوق رفاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۷۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­­­پورحسینی افزود: در دو سال گذشته در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت، ظرفیت خوابگاه‌های متاهلین دانشگاه علوم پزشکی تهران دو برابر شده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی گفت: این تعداد خوابگاه کفایت نمی‌کند و معاونت دانشجویی فرهنگی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صدد است طی یک سال آینده ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی را دو برابر کنند.   مدیرکل دفتر وزارتی وزارت بهداشت ادامه داد: به تعداد تخت‌های خوابگاه‌های مجردی هم ۱۰ هزار تخت افزوده شده است.   پورحسینی ضمن تشکر از خیرینی که در این امر مشارکت داشتند، افزود: همچنان از همکاری خیرین در این حوزه استقبال می‌کنیم. ­

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • ۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • برنامه جدید وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد | وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی