Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@14:47:38 GMT

محب: امرالله صالح به اشرف غنی اطلاعات نادرست می‌داد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۸۰۵۰

محب: امرالله صالح به اشرف غنی اطلاعات نادرست می‌داد

مشاور امنیت ملی دولت سابق افغانستان با توجیه سقوط نظام گذشته این کشور گفت که معاون اول اشرف غنی به او اطلاعات و مشورت نادرست می‌داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی دولت سابق افغانستان در گفت‌وگو با رسانه‌ها از اختلاف با «امرالله صالح» معان اول «اشرف غنی» رئیس جمهور فراری افغانستان خبر داد و او را متهم کرد که اطلاعات و مشورت‌های نادرست به غنی می‌داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محب در پاسخ به این سوال که به نظر او مهمترین اشتباهش چه بوده، گفت که پس از بالا گرفتن اختلافات با امرالله صالح «یا باید استعفا می‌دادم یا باید فشار را بر او افزایش می‌دادم تا نظرات خود را تغییر می‌داد».

مشاور امنیت ملی دولت سابق افغانستان با اظهار اینکه بین اداره او با صالح تقابل وجود داشت، به بی‌بی‌سی گفت: معاون اول به بخش امنیتی علاقه داشت و متاسفانه اطلاعاتی که ما به رئیس جمهور می‌دادیم و اطلاعاتی که از سوی معاون اول داده می‌شد، بسیار تفاوت داشت؛ بیشتر اطلاعات او با واقعیت‌ها هماهنگی نداشت.

گمانه‌زنی‌ها درباره حضور اشرف غنی در مجمع افغان‌ها در کابل«کریم خرم»: اشرف غنی عامل اصلی سقوط افغانستان است

«اشرف غنی» رئیس جمهور فراری افغانستان در نخستین گفت‌وگوی رسانه‌ای خود پس از فرار ناگهانی از کابل بار دیگر با ادعای اینکه جانش در خطر بوده، اظهارداشت که «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی‌اش به او گفته بود که گارد حفاظت از رئیس جمهور از هم پاشیده و اگر برابر طالبان مقاومت شود، همه آن‌ها کشته می‌شوند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۸۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود

حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه اعظم نجف اشرف ایراد شد، گفت: کمپینی در بغداد و استان های عراق برای مبارزه با فساد اخلاقی و مواد مخدر راه اندازی شد و تعداد زیادی دستگیر شدند.

وی افزود: علاوه بر طرح آبادانی، باید با فساد اخلاقی مبارزه شود و این موضوعی است که به دلیل پیگیری این موضوع از سوی دولت و استانداری شهر نجف اشرف، جای تشکر دارد.

امام جمعه نجف اشرف اشاره کرد: پروژه‌هایی که در نجف اشرف در حال انجام است، پروژه‌هایی هستند که در خور قدردانی هستند، زیرا کار در سه مرحله برای آبادانی خیابان‌های شهر نجف‌ اشرف و همچنین کمپین کاشت یک میلیون درخت در نجف‌ اشرف به منظور سر سبز کردن شهر در حال انجام است.

وی در همین راستا گفت: عراق شاهد ثبات امنیتی، سیاسی و اقتصادی است که آن را به ستاره درخشان در منطقه تبدیل می کند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خصوص اوضاع جهانی بیان داشت: بیش از ۲۰۰ روز از جنگ غزه می گذرد و غزه همچنان در حال مقاومت است و این ماجرا از غزه به سطح جهان گسترش یافته، به گونه ای که آمریکا شاهد تظاهرات در دانشگاه های خود در حمایت از توقف جنگ غزه است؛ زیرا اوضاع جهان به نفع و سمت اسلام و تشیع پیش می رود.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی ضمن گرامیداشت روز جهانی کارگر، در خصوص کار و کارگر در اسلام گفت: اسلام بر کار تأکید کرده است و حدیث شریف می‌فرماید، کسی که برای افراد تحت تکفل خود زحمت می‌کشد مانند مجاهد فی سبیل الله است.

وی افزود: پیامبرانی هستند که کارگر بودند تا به مردم ثابت کنند که کار امری محبوب نزد خداوند متعال است، به شرطی که کار با اخلاص و به صورت درست و کامل انجام شود.

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • اردوغان: ارائه اطلاعات پایگاه کورجیک به اسرائیل دروغ است
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • کارخانه مشاور عالی فنی رئیس فدراسیون والیبال و دبیر کمیته فنی شد
  • سردار اشتری: شهید حجازی از بازوان اصلی محور مقاومت بود
  • تمجید کرزی از حمایت ایران از مردم افغانستان
  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • کارخانه در فدراسیون والیبال پست گرفت