Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-26@18:54:18 GMT

تاثیر منفی قرنطینه چین بر فروش شیائومی

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۸۲۳۱

تاثیر منفی قرنطینه چین بر فروش شیائومی

ایتنا - شرکت شیائومی نخستین کاهش درآمد سه ماهه را در پی سیاست‌های قرنطینه سختگیرانه چین و کمبود جهانی قطعات که به فروش تلفن هوشمند لطمه زد، اعلام کرد.
شیائومی که بزرگترین سازنده تلفن هوشمند چین است، با ضعیف شدن اعتماد مصرفی در بازار داخلی که قرنطینه‌های گسترده‌ای را برای مقابله با موج جدید شیوع کووید تجربه کرد، سهم بازارش را به سامسونگ الکترونیکس و اپل باخت و ۷۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ میلیارد یوان (۱۰.۹ میلیارد دلار) فروش در سه ماهه ژانویه تا مارس گزارش کرد که ۴.۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت اما بهتر از پیش بینی فروش ۷۲.۵ میلیارد یوان از سوی تحلیلگران بود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، فروشندگان تلفن هوشمند چینی در بازار داخلی تحت فشار هستند زیرا قرنطینه‌های کووید به تقاضای مصرف کننده و زنجیره تامین آسیب دیده است. بزرگترین کارخانه‌های تراشه در شانگهای مجبور شدند تحت محدودیتهای شدید برای جا به جایی کارکنان که از اواخر مارس به دنبال اجرای قرنطینه در این شهر اعمال شد، فعالیت کنند.

در سطح جهانی، اعتماد مصرفی به دلیل تورم، مناقشه ژئوپلیتیکی و کمبود قطعات، صنعت تلفن همراه را متاثر کرد. اما مشکلات شیائومی در داخل چین باعث شد فاصله این شرکت با سامسونگ و اپل در سه ماهه نخست امسال که فروش جهانی تلفن هوشمند طبق آمار شرکت اینترنشنال دیتا، ۱۷.۸ درصد کاهش یافت، افزایش پیدا کند. آمار موسسه تحقیقاتی IDC نشان داد اوپو و ویوو که رقیبان چینی شیائومی هستند، افت شدیدتری را در این دوره تجربه کردند.

شیائومی با احتساب افت ارزش سرمایه گذاریها، در سه ماهه نخست ۵۸۷.۶ میلیون یوان ضرر متحمل شد در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۷.۸ میلیارد دلار سود کرده بود.

ژائو هایجون، یکی از مدیران عامل شرکت SMIC هفته گذشته هشدار داده بود قرنطینه و جنگ در اوکراین، ممکن است امسال حدود ۲۰۰ میلیون دستگاه از فروش جهانی تلفن هوشمند کم کند و عمده این افت فروش، مربوط به برندهای چینی خواهد بود.

شیائومی برای کاهش وابستگی به تلفن هوشمند، در تلاش برای تقویت فروش دستگاههای دیگری مانند دستگاه تهویه هوای ۱۰۰۰ دلاری و زنگ در ۴۰ دلاری است. جشنواره خرید ۱۸ ژوئن که در آن فروشندگان آنلاین برای عرضه محصولاتشان با تخفیفهای چشمگیر رقابت می کنند، ممکن است به احیای فروش تلفن همراه کمک کند.

با این حال استیون تسنگ و ناتان نایدو، تحلیلگران بلومبرگ اینتلیجنس اظهار کردند که شیائومی برای حفظ حاشیه سود ناخالص در سطح مشابه سال پیش، به دلیل افزایش هزینه‌های تولید و حمل و نقل، با موانع قوی مواجه است.

رکود کسب و کار تلفن هوشمند که حدود ۶۰ درصد از فروش شیائومی را تشکیل می دهد، پس از آن روی داد که لی جون، یکی از بنیانگذاران این شرکت، سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری را در خودروهای برقی اعلام کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، چالشهای رو به رشد در خارج از چین، به کسب و کار شیائومی آسیب زده است. حمله نظامی روسیه به اوکراین، به فروش در هر دو کشور لطمه زده و در هند، سازمان ضد پولشویی ماه گذشته ۷۲۶ میلیون دلار از واحد محلی شیائومی را به ظن نقض قوانین مبادله ارزی خارجی توقیف کرده است که این شرکت چینی را در یکی از بازارهای بزرگش، در معرض ریسک حقوقی قرار داد.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: شیائومی چین قرنطینه تلفن هوشمند سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۸۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیائومی نیامده رکورد زد!

شیائومی بیش از ۷۵ هزار سفارش برای خودروی SU۷ ثبت کرده و بیش از ۱۰ هزار تحویل در ژوئن را هدف قرار داده است.

به گزارش ایسنا، لی جون، بنیانگذار چینی شیائومی اعلام کرد که تا ۲۴ آوریل ۷۵ هزار و ۷۲۳ سفارش برای سدان الکتریکی SU۷ اسپرت خود ثبت کرده است و قصد دارد بیش از ۱۰ هزار دستگاه را در ژوئن تحویل دهد.

لی طی رویدادی در اولین روز رسانه‌ای نمایشگاه خودرو پکن گفت که هدف تحویل رکوردی را برای ارائه خودروهای الکتریکی  به ثبت می‌رساند.

لی در یک کنفرانس اظهار کرد که که شیائومی بیش از ۱۰۰ هزار تحویل برای SU۷ در سال ۲۰۲۴ را هدف قرار داده است و قصد دارد تجارت خودروسازی خود را برای سه سال آینده ۱۰۰ در صد بر بازار چین متمرکز کند.

بر اساس گزارش رویترز، اولین SU۷ به جنگ قیمت خودروهای برقی در بزرگترین بازار خودروی جهان دامن می‌زند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • (ویدئو) قرنطینه مطلق برای طراحان سوالات کنکور
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • شیائومی نیامده رکورد زد!
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد
  • تهران هفتاد سال پیش از نمای آسمان / چگونه از تلفن همراه هوشمند کمتر استفاده کنیم؟ / چرا بهتر است آپشن پارک اتوماتیک را انتخاب کنید؟ / ژن‌هایی که بعد از مرگ فعال می‌شوند