Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از اصلاح 98 تقاطع ناقص در بزرگراه‌های تهران خبر داد که با این اصلاح مسیر تهرانی‌ها، 723 کیلومتر کمتر می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، عباس شعبانی در خصوص اصلاح تقاطع‌های بزرگراهی در تهران گفت: 430 تقاطع بزرگراهی در تهران داریم که تقریبا حدود 98 تقاطع ناقص هستند که این تقاطع‌های ناقص حدود 782 کیلومتر راه مردم را اضافه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مثلا شما هنگامی که از بزرگراه چمران به سمت شمال حرکت می‌کنید به سمت همت غرب دسترسی ندارید و باید به خیابان ملاصدرا و شیخ بهایی بروید تا دسترسی پیدا کنید و چهار الی پنج کیلومتر مسیر طولانی می‌شود. یا تقاطع بزرگراه بابایی و بزرگراه باقری ایراد دارد به گونه‌ای که شما نمی‌توانید از بزرگراه باقری به سمت بابایی غرب حرکت کنید و یا از بابایی غرب به سمت باقری جنوب دسترسی ندارید و این دو مسیر، 12 کیلومتر راه را طولانی می‌کند در حالیکه با 500 متر مسیر اصلاحی می‌توان این مشکل را حل کرد.
با اصلاح تقاطع‌های بزرگراهی 200 میلیون لیتر بنزین هرسال صرفه جویی می شود
معاون فنی شهرداری تهران با بیان اینکه بالغ بر 200 میلیون لیتر بنزین، سالانه صرف این دور بودن مسیر‌ها می‌شود، گفت: علاوه بر بنزین، وقت، رضایت و ... مردم نیز تلف می‌شود.
وی با بیان اینکه وقتی این مسیر‌ها اصلاح شود، مسیر تبدیل به 57 کیلومتر می‌شود، اظهار کرد: یعنی با اصلاح تقاطع‌ها 723 کیلومتر راه مردم کوتاه می‌شود و برای درک بهتر مثالی می‌زنم که کمربندی جنوب تهران که از آبیک قزوین شروع می‌شود و به انتهای ضلع جنوب فرودگاه امام خمینی (ره) می‌رسد 30 کیلومتر راه را کوتاه کرده و حالا ما می‌خواهیم 723 کیلومتر راه را در تهران کوتاه کنیم.
شعبانی با بیان اینکه این موضوع در شورای شهر تهران نیز تصویب شده است، گفت: در سال 1400 دو تقاطع در سه راه باقرشهر و پل ثامن تکمیل و به بهره برداری رسید و در سوم خرداد ماه نیز سه تقاطع دیگر تکمیل و تحویل داده می‌شود که تقاطع بلوار فرحزادی با آیت الله هاشمی رفسنجانی، تقاطع خیابان شکوفه و بزرگراه شهید کاظمی در منطقه 19 و پل سلیمی جهرمی در غرب صادقیه قرار دارد.
وی افزود: با تکمیل این پنج تقاطع 20 کیلومتر راه اضافه را به دو کیلومتر تبدیل کردیم.
شعبانی با بیان اینکه در سال جاری، 18 تقاطع اصلاح می‌شود، گفت: با اصلاح این تقاطع‌ها 123 کیلومتر راه را به 8.5 کیلومتر تبدیل می‌کنیم که علاوه بر صرفه جویی در وقت و بنزین شاهد کاهش ترافیک و در نتیجه کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صرفه جویی کیلومتر راه تقاطع ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۸۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرو جنسیس GV80 2025 چه مشخصاتی دارد؟

خودرو جنسیس GV80 2025 در سیکل ترکیبی از 11.7 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر بر ساعت استفاده می‌کند و با استفاده از سوخت بدون سرب RON 95 کار می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، خودرو جنسیس GV80 2025 از یک موتور ۳.۵ لیتری بنزینی V6 بهره می‌برد که ۲۷۹ کیلووات قدرت در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۵۳۰ نیوتن متر بین ۱۳۰۰ و ۴۵۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند و با یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته همراه است؛ شرکت تولیدکننده ادعا می‌کند که شتاب این خودرو در عرض ۵.۶ ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

خودرو جنسیس GV80 2025 در سیکل ترکیبی از ۱۱.۷ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت استفاده می‌کند و با استفاده از سوخت بدون سرب RON 95 کار می‌کند، ظرفیت مخزن سوخت آن نیز ۸۰ لیتر است؛ طول و عرض خودروی یادشده به ترتیب ۴۹۴۰ و ۱۹۷۵ میلی‌متر است، در حالی که ارتفاع آن ۱۷۱۵ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۲۹۵۵ میلی‌متر است؛ ظرفیت صندوق عقب خودرو ۷۳۵ لیتر است، البته زمانی که صندلی‌های ردیف دوم خودرو تا می‌‏شود ظرفیت آن به ۱۰۹۷ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

خودرو جنسیس GV80 2025 دارای کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، تشخیص خودرو، عابر پیاده و دوچرخه‌سوار، هشدار توجه راننده، دستیار هوشمند محدودیت سرعت، دوربین دید فراگیر و نظارت بر فشار باد لاستیک است؛ از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به چرخ‌های ۲۲ اینچی، سیستم تعلیق تطبیقی، نور بالا اتوماتیک، نمایشگر ۱۲ اینچی، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی در ۱۸ جهت، ماساژور صندلی‌های جلو، ناوبری ماهواره‌ای، شارژر بی‌سیم گوشی و آینه‌های تاشو برقی اشاره کرد، این خودرو در رنگ‌های سفید، مشکی، نقره‌ای، خاکستری، آبی، قرمز و سبز وارد بازار می‏‌شود.

کد خبر 749268

دیگر خبرها

  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • خودرو جنسیس GV80 2025 چه مشخصاتی دارد؟
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت