Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@05:19:12 GMT

تحلیل بنیادی نوری

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۸۳۸۳

به گزارش بورس تابناک، شرکت پتروشیمی نوری در سال ۱۳۷۷ به‌صورت سهامی خاص تأسیس و در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و در سال ۱۳۸۶ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

پس از گذشت ۶ سال از فعالیت این شرکت با تصمیم سهام‌داران در سال ۱۳۹۲ شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید و در سال ۹۹ نیز از طریق عرضه‌ی اولیه نوری وارد بورس شد

فعالیت اصلی شرکت در زمینه تولید و فروش محصولات آروماتیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس با دارا بودن ۱۵ شرکت تولیدی و خدماتی، به‌عنوان یکی از بزرگترین هلدینگ‌های پتروشیمی در خاورمیانه شناخته می‌شود. این شرکت از نظر تولید اولین شرکت در ایران و دومین شرکت در خاورمیانه محسوب می‌شود. مجتمع پتروشیمی نوری با ظرفیت تولید ۷۵۰ هزار تن پارازایلین در سال، یکی از بزرگترین مجتمع‌های تولید مواد آروماتیک در جهان است.

از مهم‌ترین رقبای نوری می‌توان به شرکت‌های سانگ‌یانگ کره جنوبی با ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار تن در سال و شرکت تولید مواد آروماتیک کویت (KARO) با ظرفیت تولید ۸۲۰ هزار تن در سال از این محصول، اشاره نمود. در ایران نیز علاوه بر شرکت پتروشیمی نوری، شرکت‌های پتروشیمی بوعلی، پتروشیمی بندر امام و پتروشیمی اصفهان از تولیدکنندگان این محصول هستند.

مواد اولیه مصرفی شرکت عبارت است از: میعانات گازی، بنزین پیرولیز، بنزین تولوئن، گسولین

بیشترین میزان ماده مصرفی مربوط به میعانات گازی است که از نظر مقداری بیش ۹۰% میزان مصرف را به خود اختصاص داده است.

مرکز اصلی شرکت در تهران و کارخانه شرکت در بوشهر واقع گردیده است.

این خبر را از لینک زیر مطالعه بفرمایید:

https://app.nabzebourse.com/news/1311/1311/

منبع: تابناک

کلیدواژه: یارانه ارز 4200 تومانی عثمان محمدپرست سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران تحلیل بنیادی نوری بورس یارانه ارز 4200 تومانی عثمان محمدپرست سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۸۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره تولید پتروشیمی‌ها باید تکمیل شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیرنفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مراسم امضای تفاهم نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: کاری که امروز انجام می‌شود این است که کمک کنیم سال جاری را با نام جهش تولید و به رسم آن برگزار کنیم. شرکت‌های پتروشیمی باید محاسبات لازم را داشته باشند و بدهی‌های خود را مطابق تعهدات و سر موقع پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی به عنوان یک راهبرد کشور شناخته شده است و برای جبران کمبودی که در این زمینه وجود داشت، بخش خصوصی وارد سرمایه گذاری در بخش بالادستی شد. ظرف سه سال آینده مجموع گاز‌هایی که شرق و غرب کارون است را جمع آوری می‌کنیم و از هدر رفت آنها جلوگیری خواهد شد.

معاون وزیر نفت گفت: مهمترین راهبرد صنایع پتروشیمی تکمیل زنجیره است و ما باید خود را از خفت خرید برخی مواد اولیه که تا تنی ۶ میلیون دلار هم قیمت می‌خورد خلاص کنیم.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • رشد ۶۰ درصدی تولید نفت در کشور
  • امضای قرارداد ساخت تجهیزات سکوهای فشار افزا به زودی
  • بیشترین حضور شرکت‌های خصوصی در شرکت ملی نفت در دولت سیزدهم رقم خورد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • جهش تولید نفت ایران در سال جاری
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • زنجیره تولید پتروشیمی‌ها باید تکمیل شود
  • وزیر نفت: تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد