Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-05@19:57:48 GMT

◄ اختصاص ۲۷ هزار میلیارد ریال به راه های روستایی کشور

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۸۴۲۳

◄ اختصاص ۲۷ هزار میلیارد ریال به راه های روستایی کشور

تین نیوز

معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: امسال و در بودجه ۱۴۰۱ مبلغ ۲۷ هزار میلیارد ریال از طریق دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری برای ساماندهی راه های روستایی کشور اختصاص یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، خداداد مقبلی اظهار داشت: سال گذشته نیز از محل های مختلف و در قالب اعتبارات ملی و استانی نیز رقمی افزون بر ۵۰ هزار میلیارد ریال برای آسفالت راه های روستایی تخصیص یافت که توزیع این میزان اعتبارات از سوی شوراهای برنامه ریزی و با اختیارات استانداران توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقبلی یادآور شد: همچنین مبلغ سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات پیمانکاران در بودجه امسال مصوب شده است که بر اساس آخرین برآوردها میزان مطالبات پیمانکاران در حوزه راه های روستایی افزون بر ۳۸ هزار میلیارد ریال است.

هفت هزار روستا جاده مناسب ندارند

وی با اشاره به آخرین وضعیت راه های روستایی نیز گفت: هفت هزار و ۲۲۲ روستای دارای سکنه و بالای ۲۰ خانوار در ایران جاده دسترسی مناسب ندارند و راه روستایی این روستاها یا خاکی و یا شوسه است.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  افزود: برای این تعداد روستا نیز ۳۲ هزار کیلومتر راه روستایی نیاز است که ساخته شود.

وی یادآور شد: همچنین برآوردها نشان می دهد که برای ساخت این ۳۲ هزار کیلومتر راه روستایی رقمی افزون بر ۲۲۰ هزار میلیارد تومان بر اساس فهرست بهای سال ۱۴۰۱ نیاز است که پیش بینی می شود طی بازه زمانی هفت ساله این میزان راه و البته به شرط تامین اعتبار ساماندهی و آسفالت شود.

مقبلی یادآور شد: شناسایی این تعداد روستای فاقد راه دسترسی مناسب بر اساس یک کار تحقیقاتی و میدانی از سوی وزارت راه و شهرسازی و برخی نهادهای ذیربط و همچنین تهیه اطلس راه های روستایی ظرف سه سال گذشته بوده است.

وی تصریح کرد: بر اساس این اطلس راه های روستایی از مجموع ۹۷ هزار روستای دارای سکنه، ۴۰ هزار روستا از این تعداد جمعیتی بالای ۲۰ خانوار دارند.

مقبلی اظهار داشت: بر این اساس بالای ۸۵ درصد روستاهای دارای سکنه و بالای ۲۰ خانوار در کشور هم از راه روستایی مناسب برخوردارند.

مقبلی ادامه داد: عملیات اجرایی برای ساماندهی  آسفالت حدود پنج هزار کیلومتر از این میزان ۳۲ هزار کیلومتر راه روستایی مورد نیاز نیز از دو سال گذشته در کشور آغاز شده که بخش عمده ای از این پروژه ها در حال اتمام است.

وی بیان کرد: همچنین از مجموع ۴۶۷ شهرستان در سطح کشور ۷۲ مورد ضریب برخورداری آنها از راه دسترسی مناسب زیر ۷۰ درصد است که البته استاندارد و شاخص برخورداری شهرها در بهره مندی از راه مناسب ۸۲ درصد است.

معاون توسعه، ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری کشور همچنین یادآور شد: هر سال حدود ۱۶ هزار نفر در کشورمان بر اثر تصادف جان خود را از دست می دهند که علاوه بر ضربات روحی و روانی بر خانواده های داغدار آنها و بر اساس برآوردهای کارشناسی سالانه رقمی افزون بر ۳۲ هزار میلیارد تومان نیز هزینه های مالی برای کشور و دولت بهمراه دارد

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل بودجه ریاست جمهوری آسفالت راه های روستایی پرداخت مطالبات آخرین حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی تصادف روحی و روانی کارشناسی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آسفالت راه های روستایی راه های روستایی کشور هزار میلیارد ریال راه های روستایی هزار کیلومتر راه روستایی یادآور شد ۳۲ هزار بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۸۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دیوان عالی کشور: آمار وارده پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست

رئیس دیوان عالی کشور گفت: پرونده‌های وارده به دیوان عالی کشور با موضوع خانواده در فروردین بیش از ۸۰۰ فقره بوده است که بخش عمده آن مربوط به اختلافات خانوادگی و طلاق است که باید در این زمینه آسیب شناسی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، جلسه کارگروه تخصصی رؤسای شعب دیوان عالی کشور با عنوان بررسی موضوع وکیل در مرحله فرجام خواهی با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری برگزار شد.

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در این جلسه اظهار کرد: کلیات طرح اصلاح موادی از قانون آئین دادرسی مدنی و کیفری در کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس تصویب شده است و پیگیر هستیم که در این مجلس به تصویب نهایی برسد.

وی با تاکید بر لزوم اختصاص بودجه مستقل برای پیشبرد برنامه‌های دیوان عالی کشور، از تصویب ردیف بودجه مستقل برای بخشی از هزینه‌های دیوان عالی کشور خبر داد و با بیان اینکه دیوان عالی کشور در قانون اساسی دو مسئولیت مهم و اساسیِ نظارت بر اجرای صحیح قوانین در محاکم و ایجاد وحدت رویه قضائی را برعهده دارد، اظهار داشت: این دو مسئولیت اطلاق دارد و عملکرد صحیح و ضابطه‌مند در این زمینه، با تعریف درست از نحوه نظارت یا اصلاح قانون و اصلاح روش‌ها و اصلاح ساختار ممکن خواهد بود، چنانچه قضات در این رابطه پیشنهاداتی به منظور پیشبرد هر چه بهتر امور دارند، ارائه دهند.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: آمار وارده پرونده‌های خانواده مناسب نیست، به طوری که وارده پرونده‌های ما در این زمینه فقط در فروردین بیش از ۸۰۰ فقره بوده است که بخش عمده آن مربوط به اختلافات خانوادگی و طلاق بوده است و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به تشکیل کارگروه‌های تخصصی چهارگانه حقوقی، خانواده، جرایم ناشی از مواد مخدر و دیگر عناوین کیفری در دیوان عالی کشور و آسیب شناسی پرونده‌های مطرح شده اظهار داشت: امید است خروجی این جلسات برای دستگاه قضائی و عموم جامعه مفید به فایده باشد؛ استفاده از نظرات، پیشنهادات و تجربیات همکاران قضائی در رفع اشکالات و مدیریت کلان دیوان عالی کشور مثمر ثمر خواهد بود.

وی با گرامیداشت روز معلم، به بخشی از سخنان امام راحل (ره) درباره شهید مطهری اشاره کرد و اظهار داشت: «خدمتی که استاد شهید مطهری به نسل جوان و جامعه نموده کم نظیر است، آثاری که از او هست، بی استثنا، همه آثارش خوب است و من کسی دیگر را سراغ ندارم که بتوانم بگویم: «بی استثنا آثارش خوب است». انسان ساز است.»

کد خبر 750846

دیگر خبرها

  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار وارده پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • آمار وارده پرونده‌های خانواده مناسب نیست
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان