Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@12:32:42 GMT

مشهد میزبان بانوان کارآفرین

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۸۹۶۰

مشهد میزبان بانوان کارآفرین

توجه به مسائل مربوط به زن و خانواده و نقش آفرینی آنان در حوزه‌های مختلف امری بسیار مهم است که نباید اثرگذاری آن را در سطح شهر و کشور نادیده گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حمایت از بانوان کارآفرین اقدامی است که مدیریت شهری در دوره ششم در دستور کار قرار داده است و برآن است که بستری برای بانوان توانمند و با ظرفیت را از سراسر کشور گردهم آورد تا بتوانند رونقی بر چرخش اقتصادی فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برای نخستین بار در کشور نمایشگاه محصولات بانوان کارآفرین برگزار شده است؛ بهره‌مندی و استفاده از ظرفیت بانوان کارآفرین به عنوان موتور محرکه و پیشران توسعه، موجب خلق ارزش می‌شود و می‌توانیم به واسطه آن توسعه را رقم زنیم.

برگزاری نمایشگاه بانوان کارآفرین در ابعاد ملی به میزبانی مدیریت شهری مشهد لبیک به فرمایشات رهبری در خصوص حمایت از کارآفرینان است.

براساس سیاست‌ها و برنامه ریزی‌های صورت پذیرفته، تلاش است با توانمند سازی این بانوان و حرکت در مسیر رشد اقتصادی، شاهد رقم خوردن اتفاق‌های مثبت در حوزه اقتصادی بانوان، به ویژه بانوان سرپرست خانوار صورت گیرد.

در جلسه‌ای با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، مدیرعامل بنیاد علوی و شهردار مشهد بنا شد، اتفاق بزرگی در زمینه کارآفرینی بانوان‌ در حاشیه شهر مشهد رقم خورد و مقرر گردید تا مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین بنیاد علوی جهت توسعه حوزه کارآفرینی بانوان در مشهد اختصاص یابد.

یکی از اقشاری که اشتغال آن‌ها نیازمند توجه جدی است، بانوان، بالاخص بانوان سرپرست خانوار هستند؛ امیدواریم به کمک دولت زمینه‌ای فراهم شود تا این بانوان تولیدات راحت‌تری در منزل و بازار در دسترس‌تری برای فروش داشته باشند.

خانم نازنین جلوه از استان هرمزگان متولی غرفه حصیر بافی در مورد برپایی این نمایشگاه بیان کرد: این نمایشگاه برای اولین بار در کشور برپا شده و خوشبختانه با استقبال پرشور مردم مشهد همراه گردیده است؛ بستر خوبی برای نمایش توانمندی‌های بانوان کارافرین فراهم شده و امیدواریم بتوانیم با کمک دستگاه‌های متولی، در سطح بین المللی نیز دستاوردهای و محصولات خود را به نمایش بگذاریم.

زهرا عیانی از استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با ارائه گلیم‌های بسیار زیبا در این نمایشگاه گفت: هنر دستی بانوان استان ما در سطح کشور و جهان حرف اول را می‌زند و خوشبختانه می‌توانیم در نمایشگاهی که برگزار شده است، کارهایمان را به نمایش بگذاریم.

فاطمه سلیمی؛ رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای ششم مشهدمقدس نیز درباره این نمایشگاه اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهم شورای ششم به ویژه در حوزه بانوان حمایت از الگوی سوم زن مسلمان است و کارآفرینی یکی از ویژگی‌های بارز این الگوی زن مسلمان است.

وی خاطرنشان کرد: باید از اشتغال آفرینی و کارآفرینی بانوان حمایت کرد و ما نیز در شورا در این زمینه ریل‌گذار و تسهیل‌کننده هستیم و این نمایشگاه نیز یکی از مهمترین نمادها و شاخص‌های این سیاست است.

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای ششم مشهدمقدس تصریح کرد: در تلاش هستیم این قبیل نمایشگاه‌ها را با محوریت حاشیه شهر مشهد برای ترویج روحیه کارآفرینی بیشتر کنیم و امیدواریم این نمایشگاه الگوی مناسبی در این زمینه باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بانوان کارآفرین نمایشگاه شهربانو بانوان کارآفرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۸۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاباد میزبان رویداد ورزشی کشور

مسابقات فوتبال لیگ برتر نوجوانان کشور، مرحله دوم مسابقات بسکتبال لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور و همچنین مسابقات پرس‌سینه کشور انتخابی تیم ملی این هفته به میزبانی مهاباد برگزار می‌شوند.

مسابقات فوتبال لیگ برتر نوجوانان کشور در گروه پنجم با حضور تیم‌های زاگرس مهاباد، صبا اردبیل، آبیدر سنندج و بوکان جوان بوکان از امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه در ورزشگاه آزادی مهاباد آغاز می‌شود.

مسابقات بسکتبال لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور هم از روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه با حضور تیم‌های مهاباد، رعد پدافند هوایی دزفول و ssp اصفهان برگزار خواهد شد.

همچنین مسابقات پرس‌سینه کشور انتخابی تیم ملی از روز شنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه در مهاباد برگزار می‌شود.

طاهر جنگلی رئیس کمسیون ورزش شورای اسلامی شهر مهاباد در این باره گفت: این مسابقات در رده‌های نوجوانان، جوانان، پیشکسوتان از ۲۲ تا ۳۱ اردیبهشت در قالب یادواره شهدای کنسولگری ایران در "دمشق" در سالن دو هزار نفری برگزار خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم با هماهنگی و تعامل با دستگاه‌ها و اداره‌های مختلف زمینه برگزاری هرچه بهتر این مسابقات را فراهم کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • منطقه ۹ اصفهان میزبان برپایی جشن «لبخند خدا» می‌شود
  • مهاباد میزبان رویداد ورزشی کشور
  • مشهد میزبان هوای سالم؛ ۱۷ اردیبهشت
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات میزبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی 
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی «سیاه قلم‌های بانوان» کردستانی در گالری سوره سنندج
  • کرمان میزبان همایش سرمایه‌گذاری آیدکس ۲۰۲۴