Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس بهداشت هوای مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: ریزگردها در کوتاه‌مدت می‌توانند باعث ایجاد بیماری‌های قلبی، تنفسی و آلرژی شوند به همین دلیل باید برای کاهش اثرات آلودگی هوا بر سلامت انسان توصیه‌های بهداشتی در زمان افزایش آلودگی هوا درنظر گرفته شود.  

فرید حسامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در اثر تغییرات اقلیم و خشکسالی‌های طولانی مدت در منطقه و فعال شدن کانون‌های ریزگردها آلودگی هوا به عنوان یک مسئله اجتناب ناپذیر باعث مشکلاتی در کشور شده و حتی جامعه غیرصنعتی را نیز درگیر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تشدید پدیده گردوغبار در برخی فصول سال، افزود: ریزگردها در کوتاه‌مدت می‌توانند باعث ایجاد بیماری‌های قلبی، تنفسی و آلرژی شوند به همین دلیل باید برای کاهش اثرات آلودگی هوا بر سلامت انسان، توصیه‌های بهداشتی در زمان افزایش آلودگی هوا درنظر گرفته شود.

کارشناس بهداشت هوای مرکز بهداشت استان اصفهان پیامدهای آلودگی هوا برای گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه مانند کودکان، سالمندان، مادران باردار و افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی زیان‌بارتر دانست و خاطرنشان کرد: در زمان آلودگی هوا به افراد توصیه می‌شود از فعالیت در فضای باز خودداری کنند و اگر ناگزیر به حضور در هوای آزاد هستند، ضمن استفاده از ماسک مناسب، زمان فعالیت را به حداقل کاهش دهید.

وی ماسک مناسب افزایش آلودگی هوا را N۹۵ یا FFP۲ معرفی کرد و گفت: در صورت دسترسی نداشتن به این ماسک‌ها از ماسک‌های کاغذی نیز برای کاهش ورود گردوغبار به ریه‌ها موثرند همچنین به افراد به ویژه مبتلایان به مشکلات تنفسی توصیه می‌شود از ورزش در فضای باز مانند پیاده‌روی در پارک خودداری کنند، در خانه یا محیط‌های بسته بمانید و درها و پنجره‌ها را بسته نگه دارید در صورت امکان در مکان‌های بسته از سیستم تهویه مطبوع استفاده کنید.

حسامی بالا نگهداشتن شیشه‌های خودرو در زمان آلودگی هوا را از دیگر راهکارهای کاهش اثرات منفی این پدیده بیان کرد و افزود: اگر مبتلا به آسم هستید یا نشانه‌هایی مانند کوتاهی نفس، سرفه و خس‌خس کردن و درد قفسه سینه در فرد مشاهده شد باید برنامه درمانی خود را دنبال کند و اگر نشانه‌ها تشدید یافت باید با پزشک مشورت شود همچنین افراد در زمان آلودگی هوا حتماً مایعات، میوه و سبزیجات را بیشتر مصرف کنند.

وی خودداری از انجام فعالیت‌هایی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود را از دیگر توصیه‌های کاهش اثرات آلودگی هوا اعلام کرد و گفت: فعالیت‌هایی مانند روشن کردن آتش و ایجاد گرد و غبار نیز در زمان اوج‌گیری آلودگی ممنوع است و افراد می‌توانند از طریق رسانه‌های جمعی یا نرم‌افزار اطلاع‌رسانی شاخص‌های آلودگی سازمان حفاظت محیط‌زیست به شکل ساعتی از کیفیت هوا با خبر شوند.

کارشناس بهداشت هوای مرکز بهداشت استان اصفهان درباره ورود آلودگی هوا به داخل فضاهای بسته نیز تاکید کرد: با تداوم شرایط آلوده، گرد و غبار وارد فضاهای بسته نیز خواهد شد به همین دلیل افرادی که دچار آسم و بیماری‌های حاد تنفسی هستند می‌توانند از دستگاه‌های جدید تصفیه هوا استفاده کنند اما این دستگاه‌ها نیز بسیار گران هستند و به دلیل مکش هوا از بیرون محیط خانه، بی‌نقص نیستند و تنها نقش یک مُسکن را ایفا می‌کنند.

کد خبر 576543

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آلودگی هوا عوامل آلودگی هوا مبارزه با آلودگی هوا افزایش آلودگی هوا راهکارهای مبارزه با آلودگی هوا عوارض آلودگی هوا بیماری آلودگی هوا بیماری های مرتبط با آلودگی هوا آلودگی هوا در اصفهان علت آلودگی هوای اصفهان کنترل آلودگی هوا سنجش آلودگی هوا آلودگی هوای اصفهان وضعیت آلودگی هوای اصفهان آلودگی هوا سلامت تاثیر آلودگی هوا مواد غذایی در آلودگی هوا ریزگردهای سمی در اصفهان ریزگردها با منشا خارجی میزان ذرات ریزگردها شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق افزایش آلودگی هوا بیماری های قلبی کاهش اثرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۹۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیوساینتیس، یک سیستم هوش مصنوعی اثبات کرده است که می‌تواند با هشدار دادن به پزشکان برای بررسی بیمارانی که نتایج آزمایش قلب به خطر مرگ اشاره دارد، جان آن‌ها را نجات دهد. در یک آزمایش بالینی تصادفی با تقریباً ۱۶ هزار بیمار در دو بیمارستان، هوش مصنوعی میزان مرگ و میر بیماران پرخطر را به میزان ۳۱ درصد کاهش داد.

اریک توپول از مؤسسه تحقیقاتی اسکریپس در کالیفرنیا، که در این تحقیق شرکت نداشت، می‌گوید: این واقعاً فوق‌العاده است. بسیار نادر است که یک دارو ۳۱ درصد مرگ و میر را کاهش دهد، و حتی این مورد برای موارد غیردارویی نادرتر است درحالی که این فقط نظارت بر افراد با هوش مصنوعی است.

چین لین در مرکز پزشکی دفاع ملی تایوان و همکارانش ابتدا هوش مصنوعی خود را بر روی بیش از ۴۵۰ هزار آزمایش الکتروکاردیوگرام (ECG) که فعالیت الکتریکی قلب را به همراه داده‌های بقای افراد اندازه گیری می‌کند، آموزش دادند. هوش مصنوعی یاد گرفت که خطر مرگ هر بیمار را با یک امتیاز درصدی نشان دهد. بر این اساس افرادی که حداقل ۹۵ درصد را کسب می‌کنند، به عنوان خطر بالا در نظر گرفته می‌شوند.

سپس محققان سیستم هشدار هوش مصنوعی را با ۳۹ پزشک در دو بیمارستان مختلف آزمایش کردند. هنگامی که پرستاران نتایج آزمایش‌های الکتروکاردیوگرام هر بیمار جدید را به یک سرور کامپیوتری بارگذاری می‌کردند، سیستم هوش مصنوعی نتایج را تجزیه و تحلیل می‌کرد و در صورتی که بیمار را پرخطر تشخیص می‌داد، سریعاً به پزشکان هشدار می‌داد.

سیستم هوش مصنوعی علاوه بر کاهش خطر مرگ به دلایل مختلف، مرگ و میر بیماران پرخطر ناشی از مشکلات قلبی را تا بیش از ۹۰ درصد کاهش داد.

لین و همکارانش حدس زدند که پیش‌بینی‌های هوش مصنوعی ممکن است به تمرکز روی گروه‌های پرخطر کمک کند. پزشکان معمولاً هشدار‌ها را با آزمایش‌های تشخیصی بیشتر و درمان‌های اضافی دنبال می‌کنند.

سیستم هشدار هوش مصنوعی در حال حاضر در ۱۴ بیمارستان نظامی در تایوان استفاده می‌شود.

توپول می‌گوید: این را می‌توان در هر بیمارستانی در سراسر جهان اجرا کرد از این رو نباید گران باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!