Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران، بر اهمیت نقش کلیدی فیزیوتراپیست‌ها در عرصه توانبخشی و بازتوانی بیماران تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی انجمن فیزیوتراپی ایران، احمد مؤذن زاده به برگزاری سی و سومین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران، در روز‌های ۱۳ لغایت ۱۵ مهر ۱۴۰۱ در هتل المپیک تهران اشاره کرد و گفت: کنگره پیش رو همچون گذشته با تلاش انجمن فیزیوتراپی ایران و همکاری دانشکده‌های علوم توانبخشی سراسر کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به ارائه آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی در حوزه فیزیوتراپی و توانبخشی در کنگره امسال افزود: در کنار برگزاری کنگره، نمایشگاه تجهیزات پزشکی در حوزه فیزیوتراپی و توانبخشی برپا می‌شود و امسال با توجه به برگزاری حضوری کنگره، فرصت مناسبی برای شرکت‌های دانش بنیان داخلی خواهد بود که آخرین دستاورد‌های علمی خود را به نمایش بگذارند.


مؤذن زاده ادامه داد: قرار است در نمایشگاه تجهیزات امسال از تعداد زیادی تولیدات "های تک" در حوزه فیزیوتراپی و توانبخشی، رونمایی کنیم.


وی با اشاره به جایگاه برتر ایران در خاورمیانه در تولید محصولات‌های تک فیزیوتراپی و توانبخشی گفت: ایران نه تنها در تولید، بلکه در طراحی محصولات دانش بنیان نیز پیشرو است.


رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران به موضوع سالمندی و افزایش امید به زندگی به عنوان یکی از مباحث کنگره امسال اشاره کرد و افزود: توجه به نقش پیشگیرانه رشته فیزیوتراپی در بروز اختلالات اسکلتی عضلانی و بهبود کیفیت زندگی، موضوعی است که به آن خواهیم پرداخت.


وی همچنین به نقش فیزیوتراپی در عرصه پیشگیری، درمان و بازتوانی بیماری‌های مختلف اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم که نقش فیزیوتراپی را در عرصه‌های گوناگون نظام سلامت به مردم معرفی کنیم.


مؤذن زاده با اشاره به عبور از بحران کرونا در کشور افزود: تقدیر و تجلیل از مدافعان سلامت و شهدای کرونا، یکی دیگر از موضوعاتی است که باید به آن بپردازیم و در این بین باید یادآوری کنم که هفت نفر از همکاران  فیزیوتراپیست ما نیز در دوران کرونا به جمع شهدای سلامت پیوستد که یاد و خاطره این عزیزان را همراه با بیش از سیصد شهید مدافع سلامت دیگر گرامی میداریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فیزیوتراپی کرونا مدافعان سلامت شهدای کرونا انجمن فیزیوتراپی ایران فیزیوتراپی و توانبخشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۹۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد

 دکتر صادقی ثانی اظهار داشت: واحد آموزشی درمانی پژوهشی "توانبخشی کف لگن" با هدف تامین زیرساخت‌های آموزشی و توانمندی دانشجویان رشته فیزیوتراپی و تامین زیرساخت‌های توسعه‌ رشته‌ای  راه اندازی شد.

صادقی اضافه کرد: با افتتاح این واحد خدمات درمانی در جهت کمک به بیماران مبتلا به کمردرد، درد‌های لگنی، بی اختیاری‌های ادراری و مدفوعی، افتادگی‌های مثانه، مشکلات رحمی، یبوست، احتباس ادراری، شب ادراری ها، جراحی‌های ناحیه لگن، نازایی‌ها و ... افزایش می‌یابد.

صادفی همچنین ایجاد بستری مناسب و جدید برای تحقیقات مشکلات و معضلات حاضر و رو به رشد مربوط به ناحیه لگن و کمربند لگنی مانند درد‌های این ناحیه، نازایی، بی اختیاری‌های دفع، احتباس و عدم دفع، اختلالات جنسی و کمردرد‌ها و ... را از اهداف حوزه پژوهشی این واحد برشمرد.

وی ادامه داد: همچنین با راه اندازی این واحد زمینه ارتباطات بین رشته‌ای مانند مامایی، زنان، گوارش، داخلی، فیزیوتراپی، اورولوژی را در زمینه‌های آموزشی درمانی-پژوهشی فراهم و از ارجاع بیماران مربوطه به استان‌های دیگر جلوگیری می‌شود.

دکتر صادقی با اشاره به گروه هدف دریافت کننده خدمت این واحد تخصصی گفت: بیماران مبتلا به بی اختیاری ادرار، بی اختیاری مدفوع، یبوست، درد‌های ناحیه کمربندلگنی، مبتلایان به اختلالات جنسی و مشکلات ناباروری می‌توانند از خدمات این واحد بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید

بهره برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهرک الهیه

به گفته وی؛ همه خمات این واحد زیر نظر اعضای هیئت علمی گروه فیزیوتراپی ارائه می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی‌شود
  • بیمه ها تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • بیمه ها تعرفه تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی‌دهند/ تورم در بخش پزشکی با اجتماعی متفاوت است
  • بیمه ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت است
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم پزشکی در مقایسه با بخش اجتماعی بالاتر است
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت و بالاتر است
  • دو مشکل آزمایشگاه های پزشکی با بیمه و تعرفه
  • افتتاح واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد