Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین،‌ عباس حسینی اظهار کرد: طبق بند د تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری، بانک مرکزی فهرست تسهیلات و تعهدات کلان و مرتبط کلیه بانک‌ها را منتشر کرده که برخی از اطلاعات بانک‌ها منتشر نشده است که باید پیگیری لازم از بانک مرکزی انجام شود.

وی افزود: وزارت اقتصاد هم در راهبرد ابلاغی، بانک‌ها موسسات اعتباری را مکلف کرده تا فهرست بدهکارانی که مانده بدهی آن‌ها (اعم از اصل، سود و وجه التزام) بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است و در طبقه مشکوک الوصول قرار دارد را به تفکیک نام تسهیلات گیرنده، شناسه ملی، نام گروه، مبلغ اصل، مبلغ سود، مبلغ وجه التزام، نرخ سود، دوره بازپرداخت(ماهانه)، دوره تنفس(ماهانه)، نوع و ارزش وثایق اخذشده را بر تارنمای خود منتشر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: این اطلاعات باید به‌صورت کامل در دسترس عموم قرار گرفته و به‌صورت فصلی نیز به‌روزرسانی شود که انتظار داریم حداکثر تا پایان سال فهرست نهایی شود.  

وی درباره اقدامات انجام شده برای وصول مطالبات از بدهکاران معرفی شده، گفت: اقدامات مختلفی در این خصوص انجام شده است؛ برای نمونه می‌توان به دعاوی حقوقی و قضایی علیه بدهکار بدحساب، مطرح شدن موضوعات در کمیته فرادستگاهی در بانک مرکزی، تشکیل دادگاه برای برخی از بدهکاران بدحساب اشاره کرد. 

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد بیان کرد که طبق آخرین آمار دریافتی از بانک‌ها برخی از بدهکارانی که اسامی آنها منتشر شده برای مذاکره با بانک‌ها وارد عمل شده‌اند که مبلغ بدهی آنها بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است و بعد از مذاکره با بانک و تعیین تکلیف نهایی مبالغ تصفیه شده اعلام خواهد شد. 

اعلام برنامه‌ها برای کاهش معوقات بانکی 

حسینی افزود: طبق راهبردهای ابلاغی وزارت اقتصاد، موسسه اعتباری مکلف شده است تا برنامه عملیاتی ۳ ساله وصول مطالبات غیر جاری خود، به تفکیک نوع، زمان‌بندی و نحوه وصول را حداکثر ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این راهبرد، به وزارت تسلیم و طبق برنامه مذکور نسبت به وصول مطالبات غیر جاری اقدام کند، به‌طوری‌که نسبت مانده مطالبات غیر جاری به مانده تسهیلات اعطایی (NPL) به صورت پلکانی کاهش یابد. 

وی با بیان اینکه کاهش مطالبات غیرجاری ریشه در رفع ایجاد آن دارد و صرف اقدامات تنبیهی نمی تواند مفید باشد، نسبت مطالبات غیرجاری در شبکه بانکی را حدود ۶ الی ۷ درصد اعلام کرد.

طبق این گزارش، پس از اینکه انتشار اسامی بدهکاران بزرگ ۱۱ بانک دولتی با واکنش‌ها و انتقاداتی مبنی بر عدم انتشار اسامی ابربدهکاران بانک‌های خصوصی،‌ کامل منتشر نشدن اسامی و نحوه انتشار مستقیم اسامی توسط بانک‌ها مواجه شد؛ بانک مرکزی در اواخر فروردین‌ماه آمار مقدماتی تسهیلات و تعهدات کلان (از بانک‌هایی که تاکنون دریافت شده) در پایان اسفند ماه سال ۱۴۰۰ را منتشر کرد.

البته، به این لیست منتشر شده نیز انتقادات پیشین همچنان وارد است زیرا این فهرست فقط شامل اطلاعات بدهکاران ۱۴ بانک خصوصی و دولتی است که براساس اعلام بانک مرکزی قرار است به تدریج همزمان با دریافت اطلاعات از سایر بانک‌ها جدول مربوطه تکمیل شود.

کد خبر 677862 منبع: ایسنا برچسب‌ها وزارت امور اقتصاد و دارایی بانک بانک مرکزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت امور اقتصاد و دارایی بانک بانک مرکزی بانک مرکزی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۹۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی از پرداخت مطالبات تمام داروخانه‌های طرف قرارداد این بیمه تا پایان اسفند ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بیمه سلامت استان، فریده جعفری با اشاره به مطالبات داروخانه‌ها اظهار کرد: مطالبات همه داروخانه‌های طرف قرارداد تا پایان اسفند پرداخت شده است.

وی افزود: از تیر سال گذشته پرداخت سهم ارز ترجیحی داروخانه‌ها بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌هاست و از عهده ما خارج است و منابع این بخش را باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها تأمین کند که در حال حاضر سهم ارز ترجیحی تا پایان دی ۱۴۰۲ توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز شده است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: مطالبات پزشکان (مطب‌ها) تا پایان اسفند پرداخت شده و امروز هم مطالبات آزمایشگاه‌ها و مؤسسات تصویربرداری تا پایان بهمن تسویه خواهد شد.

جعفری ادامه داد: برای سطح یک روستایی تا پایان اسفند پرداخت صورت گرفته بود و روزهای آتی شاهد پرداخت علی‌الحساب فروردین ۱۴۰۳ خواهیم بود، همچنین با تأمین منابع بخشی از مطالبات دانشگاهی مربوط به بهمن نیز در دست پرداخت است.

کد خبر 749758

دیگر خبرها

  • فیلم‌های پایان هفته تلویزیون از نگاهی دیگر
  • فهرست انتخاباتی شورای وحدت فقط از کانال‌ رسمی منتشر می‌شود
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد
  • دو هزار،‌۶ هزار، هشت هزار....فهرست کارخانه‌های احیا شده را منتشر کنید/ هر بار هزار تا زیادتر می‌شود!
  • پرداخت همه مطالبات معلمان تا پایان اردیبهشت+ فیلم
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • سودآوری ۴۸ هزار میلیاردی ایمیدرو در یک سال