Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در کانادا آماده می‌کند با تغییراتی راهی این سفر خواهد شد

تیم ملی ایران برای انجام دو بازی تداراکاتی باید راهی ونکوور شود.

به گزارش طرفداری و به نقل از مهر، تیم ملی فوتبال ایران در حالی برای برگزاری بازی دوستانه با تیم ملی کانادا در بامداد ۱۶ خرداد ماه برنامه‌ریزی می‌کند که طبق اعلام فدراسیون کانادا ۵۰ نفر می‌توانند مسافر ونکوور برای این بازی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدراسیون فوتبال ایران نیز لیست اسامی افرادی را که می‌توانند در این سفر همراه تیم ملی ایران باشند آماده کرده است تا با نظر دراگان اسکوچیچ برای انجام امور اداری مربوط به صدور روادید اقدام شود.

خط قرمز روی اسم آقا کریم

فدراسیون فوتبال ایران در حالی برای دریافت روادید کاروان تیم ملی ایران به سفارت کانادا در استانبول ترکیه نامه نگاری کرده است که در لیست اعلام شده خبری از اسم کریم باقری نیست.

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران به همراه مسئولان اجرایی فدراسیون فوتبال با توجه به صعود تیم ملی به جام جهانی ۲۰۲۲ با حضور همزمان کریم باقری در پرسپولیس و تیم ملی مخالفت کرده‌اند. از این رو اسم کریم باقری از جمع دستیاران اسکوچیچ خارج شده است و او به طور قطع در سفر به کانادا همراه ملی‌پوشان نخواهد بود.

 

خداداد مربی جدید تیم ملی؟

از سوی دیگر میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال با نظر مثبت کادر اجرایی و فنی تیم ملی ایران با حضور خداداد عزیزی در کادر فنی تیم ملی ایران در سفر به کانادا موافقت کرده است. مهاجم پیشین تیم ملی ایران در لیست فدراسیون فوتبال ایران برای دریافت روادید قرار گرفته است تا شایعه احتمال جانشینی همیشگی او به جای کریم باقری مطرح شود.

 

عضو هیأت رئیسه در سفر بزرگ

بهرام رضائیان عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال مسافر قطعی سفر به کانادا است. همچنین میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون نیز احتمال می‌رود در جمع مسافران باشد اما هنوز هیچ چیز قطعی نشده است. فدراسیون کانادا در قرارداد خود خواستار حضور بالاترین مقام فدراسیون برای امکان توسعه همکاری شده است. از این رو ماجدی احتمال می‌رود در سفر به کانادا همراه ملی پوشان باشد.

۵۰ نفر نه کمتر نه بیشتر

کاروان تیم ملی ایران نوروز ۱۴۰۱ آخرین سفر برون مرزی خود به کشور کره جنوبی را با ۵۹ نفر انجام داد تا با کمترین تعداد نفرات برای این سفر چمدان‌های خود را ببندند. با این حال سفر به کانادا باز هم با تعداد کمتری مسافر همراه خواهد بود. فدراسیون کانادا تنها برای ۵۰ نفر حاضر است روادید ورود به خاک این کشور را صادر کند که در بین آنها با توجه به اهمیت سفر و حاشیه‌های احتمالی تعدادی از نیروهای حراست فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش حضور خواهند داشت.

اردوی کوتاه ترکیه برای ویزا

سفارت کانادا در ایران همچنان در تعطیلی است تا کاروان تیم ملی فوتبال برای دریافت روادید خود به استانبول ترکیه معرفی شوند. طبق قوانین جاری مربوط به صدور ویزا نیاز به انگشت نگاری از تمامی افرادی است که قصد ورود به خاک این کشور را دارند. از این رو فدراسیون فوتبال مینی کمپی را برای سفر به استانبول برنامه‌ریزی کرده است تا اسکوچیچ بتواند شاگردان خود را سه جلسه در استانبول تمرین دهد.

نامه شفاف فدراسیون فوتبال ایران به کانادا

فدراسیون فوتبال ایران در دو مرحله با همتای کانادایی خود در خصوص بروز برخی حاشیه‌های غیر ورزشی با توجه به اتفاقات چند سال اخیر در کشور کانادا ابراز نگرانی کرد تا حضور کاروان ایران را تحت تأثیر قرار دهد. در این نامه فدراسیون فوتبال ایران با توجه به بندهای مندرج در قرارداد خواستار جدیت عوامل اجرایی فدراسیون میزبان در برگزاری بازی با فضایی کاملاً ورزشی شده‌اند. فدراسیون ایران اعلام کرده است مقابل هرگونه تجمع سیاسی در زمان حضور کاروان ایران در ونکوور گرفته شود و باید ضمانت لازم در این خصوص داده شود.

در قرارداد مربوط به برگزاری این دیدار، کشور میزبان تعهد کامل داده است که اجازه هیچ‌گونه رفتار سیاسی به صورت رسمی و برنامه‌ریزی شده را نخواهد داد. با این حال فدراسیون فوتبال ایران منتظر پاسخ رسمی همتای خود است تا از این موضوع اطمینان حاصل کند.

پاسخ صریح کانادا رسید

فدراسیون کانادا در پاسخ به نامه فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده است به عنوان نهادی مستقل، قرارداد برگزاری بازی تدارکاتی با ایران را امضا کرده است و ضمانت کامل برای برگزاری این دیدار را بدون دخالت‌های سیاسی خواهد داد.

تشکر در نامه دوم

نامه دوم فدراسیون ایران به کانادا شامل تشکر از پاسخ این فدراسیون و همچنین اشاره به میزبانی این کشور در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۶ دارد. در بخشی از این نامه آمده است فدراسیون فوتبال کانادا به عنوان نهادی مستقل مورد تأیید است و انتظاری جز حفظ شفافیت و تعهد به قرارداد امضا شده از کشوری که یکی از میزبانان جام جهانی ۲۰۲۶ فوتبال خواهد بود، نمی‌رفت.

فسخ با شرایط خیلی خاص

در قرارداد امضا شده بین فدراسیون‌های فوتبال ایران و کانادا تنها در صورتیکه اتفاقات غیر قابل پیش بینی و «فورس ماژور» رقم بخورد بازی دو تیم بدون هیچ گونه پرداخت غرامتی لغو می‌شود در غیر این صورت هر طرف به تعهدات خود عمل نکند محکوم به پرداخت غرامت می‌شود. البته مبلغ غرامت در قرارداد به صراحت تعیین نشده است چرا که میزان غرامت به مقدار خسارت هر طرف بستگی خواهد داشت.

اخبار داغ 

رکنا برگشت پیام تبریک استراماچونی به مناسبت قهرمانی استقلال در لیگ برتر لیست مسافران کانادا 50 نفره شد / خروج نام رفقا از فهرست نهایی رسمی؛ آنخل دی ماریا از پاری سن ژرمن جدا شد تونل افتخار بازیکنان رئال مادرید و رئال بتیس برای یکدیگر / عکس

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال ایران فدراسیون کانادا سفر به کانادا تیم ملی ایران کریم باقری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۹۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران

پس از گذشت حدود یک هفته از اعلام قانون جدید فدراسیون فوتبال، مدیر تیم فوتبال سپاهان به کمیته اخلاق احضار شد که به نظر می‌رسد راهکار جدید فدراسیون برای پیشگیری از حواشی تقابل سپاهان و پرسپولیس و پیرو آخرین بخشنامه جرایم باشگاهی باشد.

به گزارش ایسنا، در چند روز گذشته فدراسیون فوتبال در ادامه قوانین جدید این فصل، این بار سراغ صحبت‌های اعضای تیم‌ها رفت و اعلام کرد که بیانیه‌ها و مصاحبه‌های غیر فنی اعضای تیم‌ها علیه فدراسیون، سازمان لیگ، هیات فوتبال استان، باشگاه‌ها، کمیته‌های فدراسیون و اعضای باشگاه‌ها جریمه حداقل ۲ میلیارد تومانی در پی خواهد داشت که البته این قانون سکه‌ای است که دو رو دارد.

با اینکه هدف فدراسیون‌نشینان از این قوانین جلوگیری از حواشی میان باشگاهی و درگیری‌های رسانه‌ای است اما در سوی دیگر می‌تواند دموکراسی و حق انتقاد را از روح فوتبال بگیرد و تیم‌ها حق خود را در حال ضایع شدن ببینند. البته این محکومیت‌ها عموما دامن‌گیر تیم‌هایی می‌شود که در جنگ رسانه‌ای کمتر از رقبا دست دارند و با افزایش بار مالی، رغبتی به ادامه نخواهند داشت.

مجتبی فریدونی، مدیرعامل پیشین ذوب‌آهن در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جریمه‌های فدراسیون بار مالی باشگاه‌ها را سنگین‌تر کرده و شاید لیگ را از پویایی خارج کند. باشگاه‌ها همین الان هم در بودجه‌هایشان مشکل دارند و پرداختی‌هایشان عقب افتاده است. باشگاهی که در مخارج فعلی‌اش مانده، جریمه را نمی‌تواند بپردازد.

فریدونی همچنین با انتقاد از «سیاست کسب درآمد فدراسیون از طریق جرایم،» ادامه می‌دهد: رویکرد سازمان لیگ در این مدت تنها جریمه کردن است و ظاهرا تنها ممر درآمدی سازمان لیگ و فدراسیون است. درست است که این جرایم بازدارندگی ایجاد می‌کند اما به هر حال بازیکن یا سرمربی تحت شرایط و فشار بازی ممکن است چیزی بگوید و نمی‌توان آن را با جرایم کنترل کرد. لیگ همین است و شاید با این قوانین آزادی انتقاد گرفته شود.

فرشید طالبی، بازیکن پیشین سپاهان نیز تصمیمات فدراسیون را پاک کردن صورت مساله دانست و در خصوص راه حل درست گفت: باید مشکلات را بپذیرند و برای حل آن اقدام کنند. برای این کار باید به جای اتخاذ تصمیمات سفت و سخت، با شیوه هم‌اندیشی پیش بروند.

او خاطرنشان کرد: در لیگی که تمام تیم‌ها مشکل و شکایت دارند، پس قطعا یک جای کار می‌لنگد. باید به جای محکومیت، هم‌اندیشی شود. کمیته انضباطی امسال پول کمی از جرایم نگرفته و فکر کنم لیگ ما با پول جرایم می‌چرخد! باید فدراسیون بپذیرد که در این قوانین ابهاماتی وجود دارد که باید رفع شوند.

طالبی ادامه داد: قبول دارم که برخی تیم‌ها شور موضوع را درمی‌آورند و این هم بد است. انتقاد و بیان مشکل، روش دارد. اگر قرار است حقی ضایع نشود تا زمان ورود VAR حل نخواهد شد.

مجید محافظت‌کار، مربی تیم آلومینیوم نیز در واکنش به این موضوع تصریح کرد: ما موظفیم که به قانون احترام بگذاریم اما اگر قوانین به طور یکسان اجرا شوند. اگر سرمربی تیم ما به خاطر یک مصاحبه سریعا محروم می‌شود، برای دیگر تیم‌ها نیز همین طور باشد. همسان نبودن در اجرای قوانین ما را اذیت می‌کند ولی باید احترام بگذاریم.

با این حال ابراهیم صادقی، مربی ذوب‌آهن معتقد است که بیانیه‌نویسی هیچ کمکی به فوتبال نمی‌کند و باید به مسائل فنی بپردازیم.

قوانین باید ابتدا به تصویب هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برسند و اجرایی شوند اما شاید تدوین این مقررات دست فضاهای رسانه‌ای غیررسمی را به فضای انتشار محتوا باز کند که حقوق تیم‌ها در این موضوع یکسان نخواهد بود و همین امر می‌تواند تنش در بازی‌های حساسی چون تقابل سپاهان و پرسپولیس را بیشتر کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زارعی: سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا در سال ۲۰۲۴ تغییری نکرده است
  • استقلال و یاسین سلمانی، بیرانوند و سپاهان!
  • پیشکسوت ارزنده فوتبال خوزستان درگذشت
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی ایران
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی راهی بیمارستان شد
  • خودوری «بن گویر» واژگون شد
  • واژگونی خودوری وزیر امنیت داخلی اسرائیل (+فیلم)
  • واژگونی خودوری وزیر امنیت داخلی اسرائیل
  • واژگونی خودوری «بن گویر»