Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک بیمارستان درتل‌آویو شامگاه جمعه اعلام کرد اولین مورد مشکوک به آبله میمون در فلسطین اشغالی کشف شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، همزمان با تصمیم سازمان جهانی بهداشت برای برگزاری نشست اضطراری درخصوص شیوع ویروس «آبله میمون»، اولین مورد از این بیماری در فلسطین اشغالی نیز دیده شد.

یک بیمارستان درتل‌آویو شامگاه جمعه اعلام کرد اولین مورد مشکوک به آبله میمون در فلسطین اشغالی کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته روزنامه «هاآرتص»، بیمارستان ایچیلوف خبر داد، یک مرد ۳۰ ساله که اخیراً به اروپای غربی سفر کرده بود با علائم بیماری آبله میمون به اورژانس مراجعه کرد. او اکنون در قرنطینه بستری شده و شدت بیماری او خفیف گزارش شده است.

وزارت بهداشت رژیم موقت صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای از هر فردی که وارد فلسطین اشغالی می‌شود و علائمی مانند تب و جوش‌های تاول‌زا را تجربه می‌کند خواست سریعاً به پزشک مراجعه کند.

بر اساس گزارش‌ها، مواردی از بیماری مربوط به آبله میمون قبلاً فقط در میان افرادی که به آفریقای مرکزی و غربی سفر کرده‌اند، دیده شده است. اما طی هفته گذشته کشور‌های انگلیس، اسپانیا، پرتغال، ایتالیا، آمریکا، سوئد و کانادا مواردی از ابتلا به این بیماری را گزارش کردند که بیشتر در مردان جوانی است که به آفریقا سفر نداشتند.

به نوشته هاآرتص، فرانسه، آلمان، بلژیک و استرالیا نیز روز جمعه اولین موارد ابتلا به آبله میمون را تایید کردند.

ویروس آبله میمون معمولا باعث تب، لرز، بثورات پوستی و ضایعات در صورت یا اندام تناسلی می‌شود. سازمان بهداشت جهانی تخمین می‌زند که این بیماری برای یک نفر از هر ۱۰ نفر کشنده است، اما واکسن‌های آبله محافظ هستند و برخی دارو‌های ضد ویروسی نیز در حال تولید هستند.

در شرایطی که شمار افراد مشکوک به ابتلا به آبله میمون در قاره اروپا به بیش از ۱۰۰ نفر رسیده سازمان جهانی بهداشت خواستار برگزاری نشست اضطراری در روز جمعه شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فلسطین آبله میمون بیماری قرنطینه فلسطین اشغالی آبله میمون اولین مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۹۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی

حملات موشکی و پهپادی حزب الله لبنان به اهداف صهیونیستی در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، خبرنگار الجزیره گزارش داد سه موشک از لبنان به سمت پایگاه‌های صیهونیستی در الجلیل غربی (شمال فلسطین اشغالی) شلیک شده است.

خبرنگار الجزیره افزود: عصر امروز هفت موشک نیز از جنوب لبنان به سمت پایگاه صهیونیستی «الزبدین» در مزارع اشغالی شبعا شلیک شده است.

همچنین خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گفت: حزب‌الله یک نقطه در اطراف پایگاه الضهیره را هدف قرار داد.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند همزمان با این حملات، صدای آژیر خطر در عرب العرامشه، و مناطقی در الجلیل غربی به دلیل احتمال نفوذ یک پهپاد به ‌صدا درآمده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست
  • حمله موشکی حزب الله به شهرک المناره در فلسطین اشغالی
  • پدیده جدید و مشکوک « پاکدم » در مراکز تفریحی شهر
  • پدیده جدید و مشکوک «پاکدم» در مراکز تفریحی شهر
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • فیلم/ انتقال بقایای موشک ایران توسط بالگرد اسرائیلی
  • پدیده جدید و مشکوک در مراکز تفریحی شهر
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی