Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-03@16:52:53 GMT

توقف صادرات گاز روسیه به فنلاند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۹۵۹۲

توقف صادرات گاز روسیه به فنلاند

شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد عرضه گاز به فنلاند را به خاطر مخالفت این کشور با پرداخت روبل در ازای واردات گاز، از صبح شنبه متوقف می‌کند. شرکت گازپروم روسیه به فنلاند اعلام کرده جریان گاز طبیعی خود به این کشور را از صبح شنبه متوقف می‌کند. این اقدام روسیه به‌دنبال مخالفت فنلاند با پرداخت پول گاز روسیه به روبل صورت‌گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شرکت گازپروم پس‌از اعمال تحریم‌های غربی به‌دنبال حمله این کشور به اوکراین، از کشور‌های اروپایی خواسته هزینه عرضه گاز روسیه را به روبل پرداخت کنند.
بیشتر قرارداد‌های عرضه گاز روسیه به اروپا به یورو و دلار بسته‌شده و مسکو ماه گذشته جریان گاز به بلغارستان و لهستان را به‌خاطر عدم تبعیت آن‌ها از شرایط جدید پرداخت قطع کرده‌است.

بیشتر گاز مصرفی در فنلاند از روسیه وارد می‌شود، اما گاز تنها ۵ درصد از مصرف سالیانه انرژی این کشور را تشکیل می‌دهد.

فنلاند اعلام کرد کاملاً آماده این شرایط است و اگر هیچ اختلالی در شبکه انتقال گاز این کشور به وجود نیاید، می‌تواند طی ماه‌های آینده گاز کافی به مصرف‌کنندگان برساند.

گاسوم، شرکت گاز دولتی فنلاند که در روز چهارشنبه در مورد قطع عرضه گاز روسیه هشدار داده بود، اعلام کرد می‌تواند از سایر منابع و از طریق خط لوله‌ای که فنلاند را به استونی متصل می‌کند گاز را در اختیار مشتریانش قرار دهد.

دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در روز جمعه اعلام کرده بود مسکو اطلاعات کاملی درمورد قرارداد‌های عرضه گاز شرکت گازپروم ندارد، اما هیچ گازی رایگان عرضه نخواهد شد.

دورنمای از دست دادن گاز روسیه باعث شده شرکت‌های بزرگ نفت فنلاند به‌دنبال منابع جایگزین انرژی یا طرح‌های اضطراری برای تطبیق دادن تولیدشان باشند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: شرکت گازپروم روسیه فنلاند گاز طبیعی پول گاز روسیه تحریم های غربی شرکت گازپروم گاز روسیه عرضه گاز شرکت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۹۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه بی فایده است

به گزارش خبرنگار مهر گروهی از شرکت‌های بیمه غربی اعلام کردند اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه غیرقابل اجراست و تنها سبب پیوستن کشتی‌های بیشتری به ناوگان سایه شده است.

پس از تلاش واشینگتن برای محدود کردن درآمد روسیه همزمان با درگیری‌های نظامی بین این کشور و اوکراین و در همین حال به‌منظور حفظ جریان نفت روسیه به بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت انرژی، گروه هفت کشور بزرگ صنعتی جهان به اصطلاح سقف قیمت را برای نفت روسیه تصویب کردند.

این سقف قیمت به شرکت‌های حمل‌ونقل و بیمه غربی اجازه می‌دهد تا زمانی که نفت روسیه کمتر از ۶۰ دلار در هر بشکه فروخته می‌شود، در معامله‌های نفت این کشور شرکت کنند.

کد خبر 6094451 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ترکیه به توقف تجارت با اسرائیل تا زمان آتش بس دائمی غزه ادامه می‌دهد
  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه بی فایده است
  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا