Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، متخصصان اطفال به بیماران توصیه نمی‌کنند که از شیر خشک خانگی استفاده کنند و هشدار می‌دهند که ممکن است غذایی که در خانه تهیه می‌شود فاقد ویتامین‌ها و مواد مغذی کلیدی برای کمک به رشد و شکوفایی نوزادان است.

یک دستور غذایی که گفته می‌شود مربوط به سال ۱۹۶۰ است، صدها هزار بار در فیس‌بوک به اشتراک گذاشته شده است و از والدین می‌خواهد که شیر تبخیر شده، آب و شربت ذرت کارو را مخلوط و این غذا را جایگزین شیرخشک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما تانیا آلتمن، نویسنده چندین کتاب در خصوص کودکان گفت: من به بیمارانم توصیه می‌کنم شیر خشک خانگی برای نوزاد درست نکنند. این کار نیازهای غذایی ضروری کودک شما را برآورده نمی‌کند و می‌تواند برای رشد و تکامل او بسیار خطرناک باشد و حتی کودک شما را بیمار کند.  

آلتمن با نگاهی به دستور العملی که در اینترنت منتشر می‌شود، گفت: شکر اضافه شده برای نوزادان بی‌خطر یا سالم نخواهد بود. او گفت: شربت کارو زمانی برای کمک به کاهش یبوست استفاده می‌شد، اما امروزه توصیه نمی‌شود زیرا مؤثر نیست و حتی می‌تواند حاوی باکتری‌های مضر باشد.  

عزه احمد، دانشیار پرستاری در دانشگاه پردو نیز گفت: شیر ‌خشک خانگی می‌تواند نوزاد را در معرض خطر «آلودگی و عفونت» قرار دهد و اگرچه برخی از والدین به دلیل کمبود مالی، احساس استرس می‌کنند، شیر خشک هرگز نباید کم شود، زیرا این امر می‌تواند به سرعت منجر به عدم تعادل در تغذیه شود.

پست‌های شبکه‌های اجتماعی همچنین ادعا می‌کنند که آب پرتقال مخلوط با آب را می‌توان در سه هفتگی به کودک خوراند. اما آکادمی پزشکی شیردهی نیز نسبت به دادن آبمیوه و سایر جایگزین‌های شیر خشک هشدار داد.

در این بیانیه آمده است:  به کودک زیر شش ماه خود آب، چای یا آبمیوه ندهید.  

برخی دیگر از پست‌های فیس‌بوک توصیه می‌کنند که والدین شیر بز را جایگزین شیر خشک کنند. به گفته گابرینا دیکسون از بیمارستان ملی کودکان در واشنگتن دی سی، شیر بز فاقد مواد مغذی لازم برای نوزاد انسان است. او به کمبود «فولات» و ویتامین ب ۱۲ در آن اشاره کرد که برای جلوگیری از کم خونی یا کاهش تعداد گلبول‌های قرمز خون ضروری است.

فولات که از ویتامین‌های گروه «ب» و جزو ویتامین‌های محلول در آب است در مواد خوراکی طبیعی وجود دارد. سبزیجات برگی، حبوبات، مغزدانه‌ها، آجیل و میوه‌ها سرشار از ویتامین «۹ب» یا همان فولات هستند. فولات متفاوت از اسید فولیک است که مصنوعی و ساخته‌ دست بشر است.  

کارشناسان می‌گویند که والدین نگران باید با پزشکان اطفال خود در مورد گزینه‌های تغذیه مشورت کنند.

کد خبر 677807 برچسب‌ها شیر خشک خبر مهم نوزاد خانواده

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شیر خشک خبر مهم نوزاد خانواده خشک خانگی شیر خشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۹۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟

مصرف بیش از حد مکمل‌های ویتامین دی باعث بروز عوارضی مانند تجمع کلسیم در خون، حالت تهوع، استفراغ و ضعف می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ویتامین‌ها و مواد معدنی برای حفظ سلامتی ضروری هستند، زیرا نقش مهمی در عملکردهای مختلف بدن از جمله تقویت سیستم ایمنی و بهبود سلامت استخوان دارد؛ با این وجود، زمانی که مواد معدنی و ویتامین‌ها بیش از حد مصرف شوند می‌تواند عوارض جانبی خاصی به همراه داشته باشد و منجر به مسمومیت شود.

ویتامین دی برای رشد و توسعه سلول‌های عضلانی، عملکرد مناسب سیستم ایمنی و حفظ سلامت اسکلتی ضروری است، البته مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به مسمومیت شود، این نوع مسمومیت معمولاً به دلیل مصرف بیش از حد مکمل‌ها به جای رژیم غذایی یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید رخ می‌دهد، یکی از علائم اصلی مسمومیت ویتامین دی تجمع کلسیم در خون است که به عنوان هیپرکلسمی شناخته می‌شود.

علائم مسمومیت با ویتامین دی شامل حالت تهوع، استفراغ، ضعف، تکرر ادرار، استخوان درد و مشکلات کلیوی می‌‏شود، حتی در موارد شدیدتر نیز می‌تواند منجر به کما و مرگ شود؛ اغلب پیشنهاد می‌شود که افراد بین ۳۰ تا ۶۰ نانوگرم بر میلی‌لیتر ویتامین دی مصرف کنند، مصرف بیش از ۱۰۰ نانوگرم در میلی‌لیتر می‌تواند مضر باشد و با مشکلاتی برای سلامت بدن همراه باشد.

کد خبر 748305

دیگر خبرها

  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند
  • نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟
  • پوستکوعلو: باید خیلی چیزها را اصلاح کنیم؛ تاوان ضعف دفاعی‌مان را پرداختیم
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • مکملی که ریزش مو را درمان می‌کند
  • آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟