Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@07:57:12 GMT

جمع‌آوری ۳۶ قلاده سگ بلاصاحب در آستارا

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۹۸۰۵

جمع‌آوری ۳۶ قلاده سگ بلاصاحب در آستارا

سرپرست شهرداری بندرآستارا گفت: به منظور حفظ آرامش و کاهش نگرانی شهروندان از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۶ قلاده سگ بلاصاحب از سطح این شهر زنده‌گیری و جمع‌آوری شده است.

قاسم نوپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: افزایش جمعیت و پرسه سگ‌های بلاصاحب در محدوده شهری آستارا به یکی از مشکلات و چالش‌های جدی شهرداری تبدیل شده و جمع‌آوری این حیوانات از مطالبات اصلی شهروندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نیروهای خدمات شهری شهرداری آستارا با همکاری حامیان حیوانات از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۶ قلاده سگ بلاصاحب را از سطح این شهر جمع‌آوری و به پناهگاه منتقل کرده است.

سرپرست شهرداری آستارا با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ پناهگاه موقتی به مساحت ۵۰۰ متر مربع جنب باغ پرندگان و خارج از منطقه مسکونی در این شهر برای کنترل و نگهداری سگ‌های بلاصاحب اختصاص یافته است، گفت: سگ‌ها پس از زنده‌گیری به پناهگاه منتقل شده و اقداماتی همچون شست‌وشو، انگل‌زدایی، واکسیناسیون و پلاک‌گذاری بر روی آنها انجام می‌شود.

وی افزود: به منظور کاهش جمعیت سگ‌های بدون صاحب در شهر آستارا، طرح عقیم‌سازی این حیوانات به همت حامیان حیوانات و مشارکت شهرداری در کلینیکی در تالش، توسط دامپزشک انجام می‌شود.

نوپور تصریح کرد: برخی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان آستارا قول مساعد داده بودند تا در زمینه ساماندهی سگ‌های بدون صاحب با شهرداری همکاری کنند، اما به دلیل نداشتن نیروهای متخصص و کمبود امکانات لازم این امر تاکنون میسر نشده است.

وی با بیان اینکه شهرداری برای زنده‌گیری، نگهداری، واکسیناسیون و عقیم سازی سگ‌های بدون صاحب هزینه زیادی پرداخت می‌کند، تاکید کرد: شهروندان با دیدن سگ‌ها آرامش و خونسردی خود را حفظ کنند؛ نیروهای خدمات شهری شهرداری آستارا همواره تلاش می‌کنند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، سگ‌های بدون صاحب را از سطح شهر جمع‌آوری و به پناهگاه منتقل کنند.

سرپرست شهرداری آستارا افزود: شهروندان می‌توانند برای غذارسانی به سگ‌های بلاصاحب، کمک‌های خود را روزانه به پناهگاه یا یکی از نیروهای خدمات شهری حاضر در سطح شهر تحویل دهند.

وی خاطرنشان کرد: دوست‌داران و حامیان حیوانات و افرادی که توانایی و شرایط نگهداری از سگ‌ها را دارند می‌توانند با مراجعه به شهرداری نسبت به دریافت و نگهداری این حیوانات اقدام کنند.

به گزارش ایمنا، شهر مرزی بندر آستارا با ۵۵ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 576496

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آستارا شهرداري آستارا سرپرست شهرداری آستارا سگ های بدون صاحب زنده گیری حیوانات عقیم سازی سگ ها شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سگ های بدون صاحب شهرداری آستارا جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۹۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اکبری بعد از ظهر شنبه در جریان بازدید از روند اجرایی پروژه بزرگراه آستارا – آستارا اظهار کرد: این پروژه به طول یک هزار و ۴۰۰ متر در نقطه مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور آذربایجان در حال احداث بوده و نقش بسزایی در حمل و نقل ترانزیتی ایفا می‌کند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه این بزرگراه در کنار پایانه مرزی جدید در کاهش بار ترافیکی کامیون‌ها اثر گذار خواهد بود، افزود: قطعاً همکاری دستگاه‌های همسو به پیشبرد این پروژه کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: پروژه بزرگراه آستارا _آستارا شامل یک دهنه پل بزرگ به طول ۳۲ متر، دور برگردان غیر همسطح، ساختمان اداری مرزبانی، آبرو و زیرگذر می‌باشد.

اکبری با بیان اینکه پروژه بزرگراه آستارا- آستارا ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: امیدواریم تا پایان شهریورماه این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: با توجه به تردد میانگین روزانه ۳۰۰ کامیون به خارج از کشور از طریق مرز آستارا، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل بین المللی در این شهرستان ضروری می‌باشد.

گفتنی است؛ در بازدید معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان از روند اجرایی پروژه بزرگراه آستارا - آستارا و در جلسه‌ای با حضور مشاور و پیمانکار پروژه، موانع و مشکلات اجرای پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 6090391

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • جمع آوری افزون بر ۲ هزار سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر
  • حمله سگ بلاصاحب به پسر ۱۲ ساله در کرج
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • گوزن سفید
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • اگر حیوانات جنگل زندگی اشرافی داشتند! (عکس)