Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح عادلانه سازی یارانه‌ها، زمینه‌ساز کارایی بازار و ارتقای بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع تولیدی می‌شود.

مهم‌ترین ابزار بازار جهت توزیع بهینه و استفاده اثربخش از منابع تولید ابزار قیمت است هرگونه قیمت‌گذاری دستوری ضمن به هم خوردن نظام قیمت‌های نسبی در میان‌مدت و بلندمدت قطعاً بر میزان کارایی بازار اثر می‌گذارد و نحوه برخورد تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را تغییر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قیمت‌گذاری نادرست از طرفی موجب علامت‌دهی غیرواقع در زمینه شناسایی مزیت‌های تولیدی کشور می‌شود و ایجادکننده مزیت‌های رقابتی کاذب می‌شود که از این طریق موجب اتلاف منابع محدود و کمیاب کشور می‌شود.

اجرای طرح عادلانه کردن یارانه‌ها با اصلاح قیمت‌های کالاهای اساسی ضمن تقویت کارایی ابزار قیمت‌گذاری بازار موجب علامت‌دهی درست جهت استفاده بهینه از منابع تولیدی اساسی کشور می‌شود.

علامت‌دهی درست به فعالان اقتصادی و زمینه‌سازی جهت رقابت مبتنی بر واقعیت در داخل و خارج از مرزهای کشور از مهم‌ترین دستاوردهای این طرح است.

قطعاً در مسیر اجرای این طرح سیاست‌گذاران اقتصادی کشور با اطلاعات دقیق‌تر می‌توانند جهت تخصیص منابع تولید کمک کنند.

قاچاق و صادرات کالایی که خود کشور در آن با کمبود مواجه بود و با ارز یارانه‌ای وارد می‌کرد؛ یکی از مشکلات اقتصادی کشور بود که به جهت سرکوب قیمت‌ها و ناکارآمد نمودن  بازار ایجاد شده بود که قطعاً اجرای این طرح به آن سامان می‌دهد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اتاق تعاون ایران ، یارانه معیشتی ، هدفمندی یارانه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اتاق تعاون ایران یارانه معیشتی هدفمندی یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۹۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم باید «مردمی‌سازی اقتصاد» باشد
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • فوری /بودجه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ اعلام شد /تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال