Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:42:48 GMT

کارگاه تخصصی ورزش در زندان های استان تهران تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۹۸۴۱

کارگاه تخصصی ورزش در زندان های استان تهران تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل جمیاری در اولین جلسه کارگروه تخصصی ورزش و تربیت بدنی در زندان‌های استان تهران با اشاره به لزوم ارتقای روحیه اجتماعی و بازسازی شخصیتی زندانیان اظهار داشت: انتصاب رابطین ورزشی و سپردن مسئولیت به خود زندانیان در قالب شوراها و انجمن‌ها موجب خودباوری و همکاری بین مددجویان می‌شود که لازم است در زندان‌ها با برنامه ریزی دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان تهران تاکید کرد: گسترش امر تربیت بدنی در زندان‌ها علاوه بر سلامت جسمی و روانی، موجب ارتقای روحیه جوانمردی و حس رقابت شده و فرصتی مناسب در اختیار زندانیان قرار می‌دهد که قبلاً فضا و امکانی برای ورزش نداشتند.

وی ادامه داد: بر اساس رسالت سازمان زندان‌ها، سه گروه زندانیان، سربازان وظیفه و کارکنان در زندان‌ها به عنوان جامعه هدف در برنامه ریزی های ورزشی شامل ورزش صبحگاهی و رشته‌های تخصصی مورد توجه قرار گرفته اند تا علاوه بر تأثیرات مثبت در تقویت سلامتی جسم، آسیب‌های زندان کاهش یابد و در برنامه‌های هر کدام از این گروه‌ها، ساعتی در روز و هفته زمانی برای ورزش گنجانده شود.

جمیاری با دعوت از صاحب نظران، ورزشکاران و نیکوکاران جهت توسعه امکانات ورزشی در زندان‌های استان تهران گفت: حضور هیأت‌های ورزشی به ویژه هیأت‌های ورزش‌های همگانی در زندان‌ها، راهی برای مشارکت جامعه در عرصه اصلاح و تربیت، ترویج امر پهلوانی، روحیه جوانمردی و بازگشت زندانیان به زندگی سالم است.

بنا به این خبر، در اولین جلسه کارگروه تخصصی ورزش و تربیت بدنی که با حضور مسئولان و کارشناسان تربیت بدنی زندان‌های استان تهران و در محل سالن کنفرانس اداره کل برگزار شده بود، مشکلات و راهکاری موجود در زمینه توسعه امر ورزش مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته، در پایان مصوبات کارگروه به امضای اعضا رسید.

کد خبر 5495316 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان زندان ها زندان شهرداری تهران قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده آلودگی هوا علیرضا زاکانی شورای شهر تهران قوه قضاییه احتکار قاچاق پلیس راهور شهر تهران شهردار تهران غلامحسین محسنی اژه ای ترافیک هلال احمر جمهوری اسلامی ایران زندان های استان تهران زندان ها تربیت بدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۹۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها ضروری است

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان در مراسم تجلیل از ورزشکاران و مقام‌آوران بین‌المللی، کشوری و منطقه در رقابت‌های قهرمانی گفت: آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها مهم و ضروری است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در هفته فرهنگی اصفهان بیش از ۲۰ عنوان برنامه در این منطقه پیش‌بینی و اجرا شد که یکی از مهم‌ترین و پرشورترین این برنامه‌ها آئین تجلیل از مقام آوران ورزشی منطقه بود.

وی افزود: در ویژه برنامه آئین تجلیل از مقام آوران ورزشی ۱۰۶ نفر از شهروندان در رده بین‌المللی و کشوری، همچنین از ۱۱۰ نفر از ورزشکاران در رده‌بندی منطقه‌ای در رشته‌های مختلف ورزشی تجلیل شد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها مهم و ضروری است، تصریح کرد: در ورزش باید تعهد داشته باشیم تا در راستای همگانی کردن ورزش موفق باشیم و در پی آن سلامت جامعه نیز بهبود ببخشیم.

قاضی‌عسگر ادامه داد: برای برون رفت از بیماری‌های ناشی از کم‌تحرکی در جامعه باید در ترویج ورزش همگانی تلاش مضاعف داشته باشیم، زیرا ورزش در سلامت جامعه نقش اساسی دارد و برای ورزش همگانی باید به‌صورت جامع و درست اقدام کنیم.

وی نقش شهرداری در توسعه ورزش را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: در همه جای دنیا ورزش بدون حضور این نهاد ابتر است؛ هرگاه برنامه‌های ورزشی با شهرداری‌ها عجین باشد، اتفاقات خوبی برای ورزش شهر رقم خواهد خورد.

کد خبر 750149

دیگر خبرها

  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • نخستین پیاده‌روی خانوادگی سال جدید شیرازی‌ها
  • شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها ضروری است
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان