Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:11:24 GMT

جشنواره حرکت دانشجویان را با دانش بنیانها پیوند می‌زند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۰۰۶۹

جشنواره حرکت دانشجویان را با دانش بنیانها پیوند می‌زند

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم صبح امروز در نشست خبری جشنواره حرکت گفت: فردا یکشنبه جشنواره حرکت برگزار می‌شود، این جشنواره یکی از رویدادهای بزرگ معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم است که در چند سال شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شد و طبیعتاً ما از اینکه در خدمت دانشجویان، برگزیدگان و انجمن‌های علمی باشیم محروم بودیم اما امسال به لطف خدا و با کمک همه همکارانم در وزارتخانه و عزیزان دانشگاه تهران به خصوص معاون فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه، توفیق یار شد که این جشنواره را به صورت حضوری برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مدت زمان کمی برای هماهنگی‌های لازم داشتیم ولی با وجود تمام مشکلات این کار انجام شد و امیدواریم جشنواره مشکلات کمی داشته باشد، همکاران ما تمام تلاش خود را انجام دادند تا کمترین مشکل را داشته باشیم.

کلانتری گفت: کرونا این مساله را به ما یاد داد که از این به بعد بتوانیم به صورت دوگانه هم به صورت مجازی و هم حضوری فعالیت کنیم و از ظرفیت‌های فضای مجازی هم استفاده کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم اظهار داشت: این جشنواره معتبرترین جشنواره در این حوزه است، دانشجویان بسیاری با این جشنواره خو گرفتند، جشنواره حرکت بسیار امیدآفرین است و سبب افزایش کار گروهی و افزایش مسئولیت اجتماعی می‌شود.

وی افزود: این جشنواره از منظر دیگر به هویت دانشجویی کمک می‌کند، هویت دانشجویی با پرسشگری، هیجان، شور، نشاط و مسئولیت پذیری گره خورده و جشنواره حرکت به رونق این ویژگی‌ها کمک می‌کند که دانشجو را از سایر اقشار جامعه متمایز می‌کند.

کلانتری با مرور به فعالیت‌های دانشجویان گفت: فعالیت‌های دانشجویی پس از انقلاب با فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی گره خورد و به تدریج با تثبیت بیشتر پایه‌های نظام جمهوری اسلامی با فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی هم معطوف شد که خود را در کانون‌ها نشان داد، به تدریج فعالیت‌های صنفی و پس از آن فعالیت‌های علمی انجام شد، ما در حال حاضر در شرایطی هستیم که تمام تحلیل‌ها بر این موضوع متمرکز شده اند که دانشجویان به فعالیت‌های نوآور و کسب و کار معطوف هستند لذا جشنواره حرکت می‌تواند به چنین حرکتی کمک کند.

وی اظهار داشت: جشنواره حرکت، دانشجویان را با مجموعه‌های کارآفرین و دانش بنیان پیوند می‌زند البته اذعان دارم که جشنواره حرکت هنوز مقدمات لازم را برای ورود به این اکوسیستم ندارد اما با هماهنگی‌هایی که با معاونت فناوری وزارت علوم صورت گرفته امیدوارم این کار صورت گیرد و انجمن‌های علمی با پارک‌های علم و فناوری پیوند بخورند تا به روحیه حل مسأله انجمن‌ها کمک کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با بیان اینکه یکی از رویکردهای این جشنواره و به طور کلی جشنواره‌های علمی کمک به حل مسائل کشور است، گفت: با توجه به اینکه امسال سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است انجمن‌های علمی می‌توانند پیشران تحقق این شعار باشند و نقش مضاعفی در این زمینه داشته باشند بخصوص اگر رویکردشان را به سمت رویکرد اشتغال آفرین و بازار و صنعت معطوف کنند.

کلانتری اظهار داشت: وقتی صحبت از تولید دانش بنیان می‌کنیم باید به این نکته توجه کنیم که تجارب کشورهای مختلف و کشور خودمان نشان می‌دهد که ما نمی‌توانیم از پیشرفت و اشتغال و تولید صحبت کنیم اما لایه‌ها و سویه‌های فرهنگی موردنیاز را نادیده بگیریم، توسعه و پیشرفت بدون فرهنگ توسعه و پیشرفت ممکن نیست.

کد خبر 5495315 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه تهران وزارت علوم آزمون کارشناسی ارشد سازمان سنجش دانشگاه های علوم پزشکی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های ایران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان امور دانشجویان خوابگاه دانشجویی دانشگاه الزهرا عبدالرسول پورعباس وزارت علوم دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاه امیرکبیر معاون فرهنگی و اجتماعی جشنواره حرکت انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۰۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای پیوند منزل، محله، مدرسه و مسجد در سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حامد منیری مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت در نشست خبری پیوند صادق که ظهر امروز ۱۲ اردیبهشت و در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار شد، گفت: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، برنامه عزاداری در مدارس کشور ساعت ۱۰ صبح شنبه ۱۵ اردیبهشت با عنوان «پیوند صادق» برگزار می‌شود که دانش‌آموزان با حضور در محل تحصیل خود در قالب عزاداری به سمت نخستین و نزدیکترین مسجد محل خود حرکت می کنند و بعد از اقامه نماز گفتگوی علمی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه، طرح پیوند صادق به همت عده‌ای از نیرو‌های مردمی در محلات و مدارس سراسر کشور کلید زده شده است، افزود: این طرح با توجه به پاسداشت مقام معلم، در دستور کار قرار گرفت که هدف از اجرای آن، نشر معارف امام جعفر صادق (ع) و ترویج فعالیت‌های این امام در تمام اعصار در حوزه‌های دین و دیانت و دانش پروری است.

منیری با بیان اینکه دانش پروری از مسائل مهم روز است و امام صادق (ع) نیز شاگردان بسیاری را تربیت کردند، افزود: بیش از ۵۰ درصد از روایات ما، محصول تلاش‌های امام جعفر صادق (ع) است.

وی اضافه کرد: این طرح باهدف پیوند در ۴ نقطه مرکزی و فرهنگی یعنی منزل، محله، مدرسه و مسجد اجرا می‌شود.

منیری گفت: این طرح در حال حاضر نوپاست و امیدواریم در آینده در کل کشور منشأ خدمات فرهنگی باشد.

دیگر خبرها

  • برخورد هولناک کامیون با کودکان در قرقیزستان + فیلم
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • از معلم جان روشن یافتیم‌
  • مسجد و مدارس در روز شهادت امام صادق (ع) به هم می‌پیوندند
  • تلاش برای پیوند منزل، محله، مدرسه و مسجد در سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • کارگران عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند