Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم بهارستان و رباط‌کریم در مجلس از هدر رفت پساب تصفیه‌خانه‌های غرب استان انتقاد کرد و گفت: مسئولان پاسخگوی هدر رفت و کمبود آب کشاورزان نیستند در صورتی که باید پساب تصفیه‌خانه‌ها به کانال‌های کشاورزی وارد شود. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بهارستان، با بیان اینکه تمامی اراضی کشاورزی بهارستان و رباط‌کریم باید از پساب تصفیه‌‌خانه‌ها بهره‌مند شوند اظهار داشت: اعتقاد داریم بهارستان و رباط‌کریم جزایری هستند بر روی آب ولی تشنه که مسئولان آب و فاضلاب هیچ اهمیتی به آن نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد به توزیع آب کشاورزی برای بهارستان و رباط‌کریم افزود: در طول یک ماه 10 روز آب کشاورزی به 3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی رباط کریم و بهارستان تعلق می‌گیرد و الباقی آن را جای دیگر مصرف می‌کنند در صورتی که باید توزیع آب کشاورزی عدالت محور باشد.

نماینده مردم بهارستان در مجلس بیان کرد: آب تصفیه‌های خانه پرند، اسلامشهر و شاهدشهر که مثل اشک چشم تصفیه می‌شود به رودخانه‌ها می‌ریزد و در حوزه کشاورزی مصرف نمی‌شود که باید پساب تصفیه‌خانه‌ها به کانال‌های کشاورزی وارد شود.

نوروزی با انتقاد به گران‌فروشی و تشنه نگه داشتن کشاورزان در توزیع آب، اقدامات آب و فاضلاب را سوءمدیریت قلمداد کرد و ابراز داشت: نباید آب تصفیه شده تصفیه‌خانه مجددا به رودخانه‌ها بریزد و تبدیل به فاضلاب و کشاورزی قربانی شود.

وی با بیان اینکه 30 اینچ آب تصفیه‌خانه اسلامشهر به رودخانه می‌ریزد و فاسد می‌شود گفت: فقط یک دهم آب این تصفیه‌خانه به کانال کشاورزی وارد می‌شود و الباقی آن فاسد و هدر می‌رود.

نماینده مردم بهارستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود تصفیه‌خانه‌های بزرگ در منطقه و تولید پساب نباید حتی یک متر زمین بایر و تشنه در بهارستان و رباط‌کریم وجود داشته باشد و در تأمین کالاهای کشاورزی و امنیت غذایی جنوب‌غربی استان تهران باید فعال باشد.

102 میلیارد تومان بودجه مکانیزاسیون کشاورزی در استان قزوین جذب شداستاندار مازندران: اقتصاد دریا، بنادر و کشاورزی در مازندران متحول می‌شودحذف ارز ترجیحی مستقیماً در بهره‌وری بخش کشاورزی اثرگذار است

نوروزی در پایان به ورود پساب تصفیه‌خانه‌ها به کانال‌های کشاورزی نواب و محمدیه تأکید و خاطرنشان کرد: کشت انواع محصولات کشاورزی در بهارستان و رباط‌کریم امکان‌پذیر است که همین مسئله باعث ارزانی محصولات می‌شود و نباید کشاورزان منطقه برای خرید آب کاسه گدایی به دست بگیرند زیرا که آب کشاورزی حق مسلم کشاورزان منطقه است.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کانال های کشاورزی بهارستان و رباط کریم پساب تصفیه خانه ها کشاورزی وارد آب کشاورزی خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر بررسی می‌شود

ایسنا/هرمزگان معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور گفت: پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر در وزارت نیرو مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ذوالفقار مهدی‌زاده امروز (ششم اردیبهشت ماه)، در جریان بازدید از تصفیه خانه در حال احداث شهرستان بشاگرد در شرق هرمزگان، اظهار کرد: در نشست های هفتگی وزیر نیرو، پیشرفت فیزیکی این تصفیه خانه مورد بررسی قرار می‌گیرد و این طرح از اهمیت ویژه‌ای برای مجموعه وزارتخانه و دولت برخوردار است.

وی میزان ظرفیت این تصفیه خانه را ۱۷۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: پیشرفت این طرح از لحاظ کمی و کیفی قابل قبول است و در ۲ سال گذشته با تامین منابع مالی، تکمیل این طرح سرعت گرفته و تلاش می کنیم اعتبارات مورد نیاز آن را تخصیص دهیم.

بخشی از منابع لازم برای تکمیل پروژه تصفیه‌خانه بشاگرد از طریق مولدسازی تامین خواهد شد

معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور ادامه داد: بخشی از اعتبارات این طرح نیز از محل مولدسازی با تلاش استاندار هرمزگان انجام خواهد شد که انتظار داریم با پیگیری ها این مهم به سرانجام برسد.

در حال حاضر از طریق نصب پکیج اضطراری آب شرب یک شهر و ۹ روستا تامین می‌شود

عبدالحمید حمزه پور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز در این بازدید پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه بشاگرد را ۴۶ درصد عنوان کرد و گفت: ارزش فعلی این پروژه چهار هزار میلیار ریال است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر از طریق نصب پکیج اضطراری، ۳۰ لیتر بر ثانیه آب تولید و برای تامین آب یک شهر ۹ روستا پمپاژ می شود.

به گزارش ایسنا؛ شهرستان بشاگرد در ۳۳۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد و به عنوان یکی از شهرستان کم‌تر توسعه یافته کشور محسوب می‌شود که با چالش‌های مختلف در حوزه‌های زیرساختی از جمله آب روبرو است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر بررسی می‌شود
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند