Web Analytics Made Easy - Statcounter

صورتجلسه واگذاری بخشی از اراضی شهر جدید پرند به پیمانکاران ساخت و تجهیز ایستگاه مترو این شهر، به امضاء مشترک مدیران عامل شرکت مترو تهران و شرکت عمران شهر جدید پرند رسید تا فرآیند تامین منابع مالی این پروژه مهم عمرانی وارد مرحله جدید شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در حالی که پیش از این قرار بود تا قبل از پایان سال 1400 مبلغ 500 میلیارد تومان از سوی شرکت عمران شهر جدید پرند به پروژه خط مترو تهران- پرند تزریق شود اما در عمل این مهم محقق نشد و پس از حدود 75 روز انتظار، مقرر شد بخشی از اراضی جنوب ایستگاه مترو شهر پرند با قیمت کارشناسی روز به پیمانکاران پروژه تحویل شود تا مابه‌ازای ارزش ریالی این زمین، دست‌اندرکاران امر نسبت به تأمین منابع مالی طرح و پیشبرد عملیات اجرایی آن اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید قوام‌الدین حسینی مجری خط مترو تهران- پرند در مورد آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در این پروژه می‌گوید: گرچه شرط اصلی بهره‌برداری از فاز نخست خط مترو شهر جدید پرند در سال 1401 این بود که اواخر سال گذشته منابع مالی لازم به پروژه تزریق شود اما این امر متاسفانه در زمان مقرر محقق نشد. با این اوصاف برنامه زمان‌بندی اجرای طرح اصلاح و فشرده‌سازی شد و اگر در هفته‌های پیش‌رو بتوانیم محدودیت‌های مالی ادامه عملیات اجرایی را برطرف سازیم، باز هم امکان بهره‌برداری از این خط در سال جاری وجود خواهد داشت.

 مجری خط مترو تهران- پرند در ادامه گفت: علیرغم تمام مشکلات موجود، اخیراً ماشین آلات مکانیزه روسازی مسیر این خط از قبیل زیرکوب، رگولاتور و شن‌کش جهت تثبیت و آماده‌سازی روسازی ریلی وارد کارگاه پروژه شده تا بستر لازم برای حرکت قطار در مسیر 19 کیلومتری پروژه آماده شود.

حسینی افزود: با تزریق منابع مالی به پروژه، می‌توان امیدوار بود تا تأمین تجهیزات ویژه پست‌های برق، کابل‌ها، سیگنالینگ و همچنین کارهای ساختمانی باقی‌مانده و نازک‌کاری ایستگاه مترو پرند، آسانسورها و پله‌برقی‌ها و نهایتاً ایمن‌سازی مسیر با فنس‌کشی و ایجاد دیوارهای حائل سرعت گرفته و این پروژه مهم و تاثیرگذار عمرانی تا قبل از پایان سال 1401 در اختیار نیم میلیون نفر مردم چشم انتظار شهر جدید پرند قرار گیرد.

آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث خط 11 مترو تهران با مشارکت بخش خصوصیمترو تهران "نونوار" می‌شود! + موشن‌گرافی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مترو متروی تهران مترو متروی تهران شهر جدید پرند مترو تهران منابع مالی خط مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۰۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شوراهای شهر در تمام ادوار دستاوردهای خوبی برای شهر و شهروندان داشته است؛ از مهم‌ترین اهداف شورای ششم نیز تکمیل و به ثمررساندن پروژه‌های نیمه‌تمام ادوار قبلی به‌ویژه پروژه خط دو متروی این کلان‌شهر بوده است که از ضروریات و نیازهای حیاتی شهر محسوب می‌شود.

محمدرضا فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها به تمام مردم به‌ویژه جامعه شورایی اعم از روستاها و شهرها اظهار کرد: شناسایی مشکلات شهر و رفع نیازهای ضروری شهروندان از وظایف اصلی شوراهای اسلامی شهر است.

وی افزود: اعضای مجلس شوراها و شوراهای اسلامی شهر باید برای شناسایی و رفع مشکلات شهر با شهروندان ارتباط برقرار کنند، چراکه اعضای شوراها نمایندگان شهروندانی هستند که در دل محلات و کوچه پس کوچه‌های شهر زندگی می‌کنند و با شنیدن صدای آن‌ها می‌توان به عمق وقایع در شهر پی برد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شوراهای شهر در تمام ادوار دستاوردهای خوبی برای شهر و شهروندان داشته است؛ از مهم‌ترین اهداف شورای ششم نیز تکمیل و به ثمررساندن پروژه‌های نیمه‌تمام ادوار قبلی به‌ویژه پروژه خط دو متروی این کلان‌شهر بوده است که از ضروریات و نیازهای حیاتی شهر محسوب می‌شود.

فلاح ادامه داد: خط یک متروی اصفهان در دوره‌های قبل راه اندازی شد و دوره ششم مدیریت شهری اصفهان نیز تلاش کرده است خط دوم آن را به بهره‌برداری برساند و در اختیار شهروندان قرار دهد.

کد خبر 748527

دیگر خبرها

  • بازدید خبرنگاران از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر پرند
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • (ویدئو) متروی پرند تعطیل شد؟