Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویسی گفت : پرونده این ثبت ملی به وزارت کشورارسال شده و دفاعیات انجام شده است.

به گفته معاون صنایع دستی استان کرمانشاه ۱۷۰ نفر در این زمینه در استان فعالیت می‌کنند رشته ارغوان بافی برای مقطعی رو به خاموشی گذاشت، اما در پارسال برای جذب علاقه‌مندان به این رشته دوره‌های آموزشی تخصصی برگزار کردیم تا مانع افول این رشته منحصر به فرد شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ثبت ملی این مناطق علاوه بر مهاجرت روستاییان به شهر موجب اشتغالزایی و تولید ثروت برای جوانان می‌شود که با برند سازی و بازار یابی مناسب و ارتقا کیفیت محصولات می‌توانیم محصولات را به کشور‌های حوزه خلیج فارس و کشور‌های اروپایی صادر کنیم.

 هم اکنون ۴ شهر و‌روستای ملی در استان داریم هرسین شهر ملی گلیم، نودشه شهر ملی گیوه، دالاهو شهر ملی تنبور و روستای فش به عنوان روستای ساخت ساز‌های سنتی به ثبت رسیده است.

ارغوان بافی از صنایع دستی اصیل کرمانشاهی است که بیش از ۲ هزار سال قدمت دارد و با توجه به کاربرد‌های آن در زندگی روزمره فعالیت رو به رشدی دارد.

در این رشته طبیعی هیچ گونه مواد شیمیایی و رنگ استفاده نمی‌شود و محصول ارگانیک روانه بازار می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی صنایع دستی آثار تاریخی آثار باستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۰۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی چاه‌ روستای کرخنگان مروست

منصور فلاحتی مدیر امور آبفای مروست گفت: با توجه به کاهش آبدهی چاه‌های کرخنگان مروست و به منظور تامین آب پایدار برای گذر از فصل تابستان، حفر گالری و کف شکنی چاه‌های آب روستایی این شهرستان در برنامه این اداره قرار گرفت.

او به آغاز حفر گالری و کف شکنی چاه شماره ۲ روستای کرخنگان اشاره کرد و افزود: با بهسازی این چاه جمعیتی بالغ بر ۲ هزار نفر از روستا‌های کرخنگان و برزگر از توابع بخش ایثار این شهرستان از آب شرب بهداشتی و پایدار و بهبود فشار آب بهره مند می‌شوند.

مدیر امور آبفای مروست عمق این چاه را ۷۰ متر عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر دبی این چاه سه لیتر بر ثانیه است و پیش بینی می‌شود بعد از عملیات بهسازی دبی آن به هفت لیتر بر ثانیه برسد.

فلاحتی با بیان اینکه این روستا دارای دو حلقه چاه فعال بوده که آب شرب و بهداشتی آن را تامین می‌کند، اظهار داشت: این پروژه با اعتبار حدود شش میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی شروع و در حال اجرا است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • جشنواره ورزش و سلامت در روستای ابرسج
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • بهسازی چاه‌ روستای کرخنگان مروست
  • اوضاع روستای «پزم تیاب» چابهار بعد از سیل
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان