Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-01@03:48:29 GMT

◄ مسیر تهرانی‌ها ۷۲۳ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۰۲۱۱

◄ مسیر تهرانی‌ها ۷۲۳ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود

تین نیوز

عباس شعبانی در خصوص اصلاح تقاطع‌های بزرگراهی در تهران گفت: ۴۳۰ تقاطع بزرگراهی در تهران داریم که تقریبا حدود ۹۸ تقاطع ناقص هستند که این تقاطع‌های ناقص حدود ۷۸۲ کیلومتر راه مردم را اضافه می‌کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، وی افزود: مثلا شما هنگامی که از بزرگراه چمران به سمت شمال حرکت می‌کنید به سمت همت غرب دسترسی ندارید و باید به خیابان ملاصدرا و شیخ بهایی بروید تا دسترسی پیدا کنید و چهار الی پنج کیلومتر مسیر طولانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یا تقاطع بزرگراه بابایی و بزرگراه باقری ایراد دارد به گونه‌ای که شما نمی‌توانید از بزرگراه باقری به سمت بابایی غرب حرکت کنید و یا از بابایی غرب به سمت باقری جنوب دسترسی ندارید و این دو مسیر، ۱۲ کیلومتر راه را طولانی می‌کند در حالیکه با ۵۰۰ متر مسیر اصلاحی می‌توان این مشکل را حل کرد.

با اصلاح تقاطع‌های بزرگراهی ۲۰۰ میلیون لیتر بنزین هرسال صرفه جویی می شود

معاون فنی شهرداری تهران با بیان اینکه بالغ بر ۲۰۰ میلیون لیتر بنزین، سالانه صرف این دور بودن مسیر‌ها می‌شود، گفت: علاوه بر بنزین، وقت، رضایت و ... مردم نیز تلف می‌شود.

وی با بیان اینکه وقتی این مسیر‌ها اصلاح شود، مسیر تبدیل به ۵۷ کیلومتر می‌شود، اظهار کرد: یعنی با اصلاح تقاطع‌ها ۷۲۳ کیلومتر راه مردم کوتاه می‌شود و برای درک بهتر مثالی می‌زنم که کمربندی جنوب تهران که از آبیک قزوین شروع می‌شود و به انتهای ضلع جنوب فرودگاه امام خمینی (ره) می‌رسد ۳۰ کیلومتر راه را کوتاه کرده و حالا ما می‌خواهیم ۷۲۳ کیلومتر راه را در تهران کوتاه کنیم.

شعبانی با بیان اینکه این موضوع در شورای شهر تهران نیز تصویب شده است، گفت: در سال ۱۴۰۰ دو تقاطع در سه راه باقرشهر و پل ثامن تکمیل و به بهره برداری رسید و در سوم خرداد ماه نیز سه تقاطع دیگر تکمیل و تحویل داده می‌شود که تقاطع بلوار فرحزادی با آیت الله هاشمی رفسنجانی، تقاطع خیابان شکوفه و بزرگراه شهید کاظمی در منطقه ۱۹ و پل سلیمی جهرمی در غرب صادقیه قرار دارد.

وی افزود: با تکمیل این پنج تقاطع ۲۰ کیلومتر راه اضافه را به دو کیلومتر تبدیل کردیم.

شعبانی با بیان اینکه در سال جاری، ۱۸ تقاطع اصلاح می‌شود، گفت: با اصلاح این تقاطع‌ها ۱۲۳ کیلومتر راه را به ۸.۵ کیلومتر تبدیل می‌کنیم که علاوه بر صرفه جویی در وقت و بنزین شاهد کاهش ترافیک و در نتیجه کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بزرگراه چمران بزرگراه بنزین شهرداری تهران فرودگاه امام شورای شهر تهران ترافیک شهرداری تهران شورای شهر تهران فرودگاه امام خمینی ره معاون فنی شهرداری تهران بزرگراه باقری کیلومتر راه تقاطع ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۰۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف ۶ خودرو سواری در این بزرگراه تهران

 به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از تصادف میان شش دستگاه خودرو سواری در بزرگراه شهید ستاری خبر داد.
 

 سرهنگ رابعه جوانبخت درباره جزئیات این حادثه گفت: در ساعت ۲۳ شب گذشته در مسیر شمال به جنوب بزرگراه شهید ستاری، قبل از خیابان مخبری، یک تصادف میان یک دستگاه سواری تیبا، با پنج خودروی دیگر شامل یک دستگاه پراید، سواری پژو، سواری ساینا، سواری جک و پژو ۲۰۶ رخ داد.

وی با بیان اینکه در مجموع و در جریان این تصادف شش دستگاه خودرو خسارت دیدند، گفت: بلافاصله تیم منطقه پنج پلیس راهور تهران بزرگ به همراه عوامل آتش‌نشانی و نیرو‌های امدادی در محل حاضر شدند و به ایمن‌سازی محیط پرداختند.

جوانبخت درباره علت وقوع این حادثه گفت: کارشناسان پلیس راهور در بررسی محل حادثه متوجه شدند که این حادثه به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مجاز توسط راننده تیبا رخ داده است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه مصدوم نداشت، گفت:‌ماموران پلیس راهور نسبت به مدیریت ترافیک در این محدوده اقدام کرده و پس از ایمن‌سازی محل به ماموریت خود خاتمه دادند.

وی از رانندگان خواست در حین رانندگی از سرعت مجاز، تخطی نکنند و حتما فاصله طولی مناسب را با خودروی مقابل خود حفظ کنند تا در صورت ترمز‌های ناگهانی شاهد وقوع چنین تصادفاتی نباشیم.

دیگر خبرها

  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • عملیات اصلاح هندسی و احداث دوربرگردان در بلوار ارم اجرایی شد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • تصادف ۶ خودرو سواری در این بزرگراه تهران
  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت