Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@09:01:29 GMT

تقدیر از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش باستانی اصفهان

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۰۲۸۰

تقدیر از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش باستانی اصفهان

ویژه برنامه «ضرب و زنگ» با محوریت تجلیل از پهلوانان صاحب امتیاز «زنگ و ضرب از درب» در منطقه یک شهرداری اصفهان، در زورخانه علی قلی آقا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، در این برنامه که به مناسبت بزرگداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای برگزار شد، ورزشکاران این رشته ضمن اجرای حرکات ورزشی به ذکر دلاوری‌ها و جوانمردی‌های امیرالمومنین علی علیه السلام و پهلوانان نامدار ایرانی همچون پوریای ولی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم، مجید نادرالاصلی رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نبرد امام علی علیه السلام با عمر بن عبدود، بر لزوم ترویج روحیه جوانمردی و تمسک به سیره علوی و منش پهلوانی و جوانمردی تاکید کرد.

اهدای لوح تقدیر، یادمان و تجلیل از پهلوانان صاحب امتیاز «ضرب و زنگ از درب» از دیگر بخش های این مراسم بود که با حضور مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان و عضو شورای اسلامی شهر، انجام گرفت. 

مجتهد پهلوان «سید مرتضی مستجاب الدعوه»، پهلوان حاج سید «محمود عقیلی»، پهلوان حاج «مصطفی اورک شیرانی»، پهلوان حاج «علی شیرانی»، پهلوان حاج «حسن یاران»، پهلوان حاج «اکبر ماه‌آور‌پور»، پهلوان حاج «محسن پهلوان صادق» و پهلوان حاج «علی یکدانه» از پهلوانانی بودند که در این مراسم از آنها تجلیل شد.

لازم به ذکر است، امتیاز «ضرب و زنگ از درب» نوعی امتیاز ویژه است که از سوی فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی به پهلوانان دارای حد نصاب امتیاز اعطا می‌شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پهلوان حاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۰۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش باستانی بین آحاد جامعه ترویج شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محبیان عصر چهارشنبه در مراسم پهلوانی و زورخانه‌ای ضمن تبریک این هفته اظهار کرد: هر حرکتی که در راستای ترویج ورزش انجام می‌شود ارزشمند و مقدس است بالاخص ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی که اهمیت زیادی دارد.

محبیان اضافه کرد: در شرایطی که تکنولوژی بر جامعه حکمفرما شده است و میزان سرانه ورزشی کاهش یافته است هر حرکتی در ترویج ورزش بسیار مهم است افزایش چنین برنامه‌های بسیار مهم و ارزشمند است.

وی گفت: ورزش زور خانه‌ای در بیجار بیش از ۵۰ سال است که قدمت دارد و این نشان از اهمیت ویژه ایست که اینکه این ورزش در این شهرستان دارد.

محبیان تاکید کرد: ورزش باستانی از معدود ورزش‌هایی است که نقش پهلوانی در آن بر نقش قهرمانی غلبه دارد و علاوه بر سلامتی اخلاق مداری، مردانگی و افتادگی هم در این ورزش وجود دارد.

وی ادامه داد: فضائل اخلاقی در ورزش باستانی اهمیت زیادی دارد و چه خوب است که این ورزش را بین همه آحاد مردم و جوانان و نوجوانان ترویج دهیم.

فرماندار بیجار خاطر نشان کرد: آنچه که در ورزش پهلوانی ما می‌بینیم عصاره آن را در شهدا و رزمندگان اسلام مشاهده می‌کنیم چرا که یک تقارن مبارک اتفاق افتاده است و تلفیق این برنامه با یادواره شهدا صورت گرفته است.

کد خبر 6088076

دیگر خبرها

  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس
  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی
  • تجدید عهد با شهدای پهلوان
  • بزرگداشت هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در منطقه ۱۲ اصفهان
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • فرهنگ پهلوانی باید در تمام عرصه‌های ورزشی تثبیت شود
  • ورزش باستانی بین آحاد جامعه ترویج شود
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»