Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@10:00:16 GMT

بورس قرمزپوش شد/ کاهش 15 هزار واحدی شاخص بورس تهران

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۰۳۷۰

بورس قرمزپوش شد/ کاهش 15 هزار واحدی شاخص بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران اولین روز کاری خود را در هفته جاری با روند ریزشی شروع کرد، به گونه‌ای که در پایان معاملات امروز شاخص کل با کاهش 15 هزار و 284 واحد به رقم یک‌میلیون و 579 هزار و 692 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن امروز با کاهش 2 هزار و 440 واحد به رقم 440 هزار و 183 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران که ناشی از ارزش روز شرکت‌های بورسی است، به بیش از 6 میلیون و 279 هزار میلیارد تومان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معامله‌گران امروز بیش از 8.9 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 644 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 159 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی با 96 صدم درصد کاهش همراه شد. این دو شاخص با معیار هم‌وزن 55صدم درصد افت کرد. شاخص آزاد شناور 72 صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس 91 صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس یک‌درصد عقب‌نشینی کرد.

امروز نمادهای پتروشیمی پارس، معدنی چادرملو، فولاد مبارکه، پتروشیمی نوری، شستا، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و معدنی گل‌گهر بیشترین اثر کاهشی را در شاخص بورس داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با 104 واحد کاهش به رقم 21 هزار و 539 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 191 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش شرکت‌های حاضر در بازار پایه فرابورس هم به 365 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 3 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 294 هزار فقره معامله و به ارزش 2 هزار و 612 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای داروسازی دانا و اعتباری ملل بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند و برعکس، نمادهای پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی تندگویان، صبا تأمین، توسعه مالی مهر آیندگان و ایرانول بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

منبع: فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: شاخص بورس تهران میلیارد تومان شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۰۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص

به گزارش خبرنگار مهر شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز یک‌شنبه (۹ اردیبهشت) با افت ۲۰۱۴۴ واحدی به ۲,۲۸۴,۸۳۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۷۵۳۴.۹۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۶.۸۰۰ میلیارد سهم بود که طی ۳۲۴,۴۵۹ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۲,۰۱۰.۶۷۹ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۹۳۹,۰۳۳.۹۸۵ میلیارد ریال شد.

امروز فملی، فولاد و شپنا نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای حکشتی، وامید و نوری از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، خاور و شگویا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای فجهان، ودی و غصینو نمادهایی هستند که اثر افزایشی بر شاخص کل فرابورس داشتند.

کد خبر 6090965 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص