Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار رشت با اشاره به اینکه تصادف موتورسیکلت رتبه دوم در تصادفات منجر به فوت را دارا است، از آموزش رعایت موارد ایمنی به موتورسواران از طرف بخشداری ها و پلیس راه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر امام پناهی در جلسه شورای ترافیک شهرستان با بیان این نکته که بخش عمده فوتی های ناشی از تصادفات در نتیجه برخورد وسایط نقلیه با عابر پیاده روی می دهد، اظهار داشت: تصمیمات کارشناسی شورای ترافیک نقش مهمی در ایمن سازی راه ها ،کاهش تعداد نقاط حادثه خیز و همچنین جلوگیری از خسارات مادی و معنوی برای خانواده‌ها داشته و برای دستگاه‌های مرتبط لازم الاجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: ضرورت دارد تا با بررسی علل وقوع حوادث، نسبت به رفع نواقص و ایمن‌سازی جاده‌ها اقدام شود.

 نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به اینکه تصادف با موتورسیکلت رتبه دوم در بین تصادفات منجر به فوت را به خود اختصاص داده است، همچنین با توجه به آغاز فصل زراعی، در پیش بودن فصل گرما و مواردی مانند ارزانی و راحتی تردد با موتورسیکلت و نیز درصد بالای استفاده از موتورسیکلت در سطح بخش‌ها و روستاها، آموزش رعایت موارد ایمنی به موتورسواران توسط بخشداری‌ها و با همکاری پلیس راه و اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران اجرا خواهد شد.

امام پناهی با اشاره به تعداد بالای سرعت کاه در سطح راه‌های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان، اظهار داشت: نصب هرگونه سرعت کاه باید با تصویب شورای ترافیک استان و شهرستان و بر اساس استانداردهای مدنظر پلیس و راهداری صورت پذیرد.

 وی ادامه داد: با توجه به افزایش ترافیک جاده‌ای شهرستان در تابستان، باید  آشکارسازی جاده ها نظیر علف زدایی حاشیه جاده، تامین نور مناسب و نصب چشم گربه‌ای در دستور کار راهداری با استفاده از ظرفیت بخشداری‌ها و دهیاران قرار گیرد.

 فرماندار رشت با بیان این مطلب که بخشی از مشکلات ترافیکی موجود، در سطح بخشداری ها قابل حل است، گفت: برخی از مشکلات ترافیکی در شورای ترافیک بخش مطرح و با کمک دستگاه‌های متولی نظیر راهور، پلیس راه، راهداری، شهرداری‌ها و با استفاده از ظرفیت دهیاران مرتفع شوند.

امام پناهی با اشاره به نقش جاده کانال در کاستن از بار ترافیکی و میزان استفاده بالای مردم از این جاده، اظهار داشت: ضروری است تا دستگاه‌های مربوطه مانند آب منطقه‌ای، راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راه، بخشداری و شهرک صنعتی با تفاهم نسبت به رفع مشکلاتی مانند نصب تابلوهای راهنمایی و علائم  هشدار دهنده، خط کشی و نصب گاردریل با استفاده از اعتبارات شهرستانی، استانی و ملی و امکانات شهرک صنعتی اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: موتورسواران شورای ترافیک فرماندار رشت سرعت کاه ایمنی به موتورسواران شورای ترافیک بخشداری ها پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۰۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار

به گزارش همشهری آنلاین، محسن هرمزی در مورد سرانجام مطالعات تغییر در اجرای طرح ترافیک در شهر تهران با تأکید بر اینکه ما در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران میراث دار کم و کاستی‌هایی هستیم، گفت: حوزه طرح ترافیک در سال‌های اخیر با توجه به مقتضیات زمانی به‌روزرسانی نشده است.

او با بیان اینکه در به‌روزرسانی طرح ترافیک قواعد را در سال جدید در دستور کار قرار دادیم؛ بگونه‌ای که موضوع به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می شود، افزود: بعد از نهایی شدن تغییرات، طرح اصلاحی باید در نهادهای بالادستی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد و بعد از آن نسبت به ابلاغ و اجرایی کردن طرح جدید اقدام می‌کنیم.

هرمزی با تأکید بر اینکه جزئیات تغییرات بعد از نهایی شدن به اطلاع شهروندان می‌رسد، اظهار کرد: اما باید بگویم که بر اساس مطالعات جدید یک طرح ترافیک خواهیم داشت و چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت و همچنین قواعدی مبتنی بر حوزه برقی سازی را وضع می‌کنیم؛ یعنی خودروها و موتورسیکلت‌های برقی قابلیت تردد بدون محدودیت خواهند داشت. در محدوده بازار و منطقه ۱۲ نیز محدودیت‌هایی برای تردد موتورسیکلت‌های بنزینی ایجاد خواهد شد.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران تصریح کرد: طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان‌ها کم کنیم؛ زیرا طرح ترافیک سال‌ها باعث شده که به شب مردگی خیابان‌ها کمک کند.

کد خبر 846951 برچسب‌ها شهردارى تهران تهران طرح ترافیک

دیگر خبرها

  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم
  • تشکر از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها
  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • ۲ مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد
  • مصوبات شورای ترافیک کنگان عملیاتی شود
  • طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار