Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:42:01 GMT

بیش از ۱۵۱ هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان ثبت نام کرده اند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۰۶۴۴

بیش از ۱۵۱ هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان ثبت نام کرده اند

به گزارش ایرنا، مصطفی رضایی روز شنبه در جلسه شورای مسکن استان کردستان در سنندج اظهار داشت: برنامه شهری ما در بحث مسکن ملی  ۶۵ هزار و ۴۷۹ واحد است که با احتساب تفاهم نامه‌ها ۱۵۱ هزار و ۷۴۹ نفر در سامانه ثبت نام کرده اند.

وی افزود: زمین مورد نیاز با پیش بینی اینکه ۷۰ درصد ثبت نامی‌ها تایید خواهد شد، ۲هزار و ۱۲۴ هکتار است که برنامه هزار و ۶۸۸ هکتار بوده و به تناسب تعداد ثبت نامی‌ها این میزان نیز افزایش‌ پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان اضافه کرد: کل متقاضیان واریز وجه ما در استان هفت هزار و ۵۰۰ واحد است که پنج هزار و ۵۰۰ واحد تخصیص پروژه شده و ۷۰۰ واحد در شهر قروه و یک هزار و ۱۰۰ واحد در کامیاران تخصیص واحد نخورده است

وی با اشاره به گزارشی از سیمای استان یادآور شد: در حال حاضر چهار هزار و هشت پروانه صادره از شهرداری ها، ۹۰۵ فندانسیون اجرا شده، ۴۶۳ واحد دارای اسکلت، ۶۹ واحد دارای سفت کاری و سه واحد نیز در دیواندره به بهره برداری رسیده‌ است.

رضایی همچنین به وضعیت مسکن ملی در مرکز استان اشاره کرد و گفت: آخرین آمار شهر سنندج ۴۵ هزار و ۷۰۹ متقاضی است که کل متقاضیان دارای واریز وجه، ساماندهی شده اند، ضمن اینکه قریب هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال واریز وجه شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: در اجرای مصوبات جلسه گذشته ۴۲ هکتار از اراضی ملی محله احمدآباد در شهر بانه صادر شده و به اسم سازمان ملی زمین و مسکن سند خورده است.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان افزود: ۲ قرارداد مشارکتی ۱۴۲ واحدی بهاران و هزار و ۱۹۷ واحدی سقز منعقد شده و ارزش ریالی این ۲ قرارداد مشارکتی حدود چهار هزار میلیارد ریال  است که مبلغ قابل قبولی برای اجرا و روند پیشرفت پروژه است.

وی اضافه کرد: نقشه تفکیک ۵۰ هکتاری دیواندره که وارد فاز دبیرخانه زیربنایی شده و روال الحاق آن به شهر انجام شده و از دستگاه ها استعلام گرفته شده است که برخی جواب داده و برخی هنوز جواب نداده اند و مشکل ۷۲واحدی مسکن ملی قروه نیز مرتفع شده است.

بیش از هزار واحد مسکن مهر در کردستان تعین تکلیف نشده است

مدیرشعب بانک مسکن کردستان نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر هزار و ۷۹۸ واحد مسکن مهر در استان تعیین تکلیف نشده است که ۵۹۸واحد مربوط به تعاونی ها و هزار و ۲۰۰۰ واحد مربوط به تفاهم نامه های سه جانبه است و هر کدام مشکلات خاص خود را دارند.

امید راست بین با بیان اینکه از متولیان امر از جمله راه و شهرسازی انتظار می رود همکاری لازم را داشته باشند تا وضعیت این تعداد واحد مسکن مهر تا پایان خرداد تعیین تکلیف شود چرا که پس از آن نرخ ما از ۷.۹ درصد به ۱۸ درصد افزایش خواهد یافت.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها کردستان سنندج مسکن ملی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج مسکن ملی کردستان سنندج مسکن ملی مسکن ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۰۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند

ایسنا/مازندران سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه، در حال حاضر در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب هستیم، گفت: ساخت مسکن محرومان مازندران باید خیلی جدی گرفته شود، چراکه این مقوله سبب رضایت مردم از نظام می‌شود.

احمد توکلی ۸ اردیبهشت در جلسه شورای مسکن که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کمبود زمین در این استان چالش اساسی در اجرای دقیق تعهدات ساخت خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این استان محسوب می‌شود.

وی افزود: اکنون پس از گذشت ۲ سال کمتر از ۱۰ هزار واحد با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد در مسکن حمایتی عملیاتی شده است.

این‌ مسئول تصریح کرد: تعهد مازندران در ساخت مسکن خود مالکی ۳۱۰۷ واحد است که در این بخش عقب ماندگی ۳۵ درصدی به نسبت زمان برش دو ساله اجرا وجود دارد.

معاون استاندار مازندران بیان کرد: تا کنون ساخت ۱۱ هزار واحد در نهضت ملی مسکن مازندران در بخش خود مالکی قرارداد منعقد شد که پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۷۰ درصدی دارد.

توکلی وضعیت ساخت مسکن روستایی در نهضت ملی مسکن مازندران را مطلوب توصیف کرد و توضیح داد: تا کنون از تعهد ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن وعملیات ساخت ۱۷ هزار واحد شروع شده است که عمده این واحدها پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد دارد.

وی تعهد مازندران در نهضت ملی مسکن در بخش باز آفرینی شهری را ۲۳ هزار و ۲۵۵ واحد اعلام کرد و گفت: در این بخش نیز تا کنون برای ۱۰ هزار و ۲۹۰ واحد پروانه ساخت صادر شده است.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران بر لزوم افرایش ساخت واحدهای مسکونی روستایی مازندران در تعداد طبقات با هدف استفاده بهینه از زمین تاکید کرد و گفت: در حال حاضر طبق مقررات ساخت مسکن در روستاها فقط تا چهار طبقه مجاز است که این می‌تواند تا ۱۵ طبقه قابل افزایش باشد.

این مسئول با توضیح این نکته که تا ۹۰ درصد زمین‌های مازندران به عنوان زمین‌های درجه یک و ۲ کشاورزی محسوب می‌شود که طبق مقررات طرح نهضت ملی مسکن محدودیت تامین زمین را در استان بوجود می‌آورد، گفت: باید با اصلاح قوانین مشکلات ساخت مسکن محرومان با تامین زمین حل و فصل شود.

توکلی با اشاره به موضوع حبس زمین در مازندران که می‌تواند در قالب اجرای طرح مولد سازی مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد، اظهارکرد: بررسی ها نشان می‌دهد که حدود ۱۰هزار میلیارد ریال برای زیر ساخت‌های نهضت ملی مسکن مازندران نیاز است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقدام به موقع واحد پلیس برای نجات جان شهروندان
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند