Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@13:06:46 GMT

خسارت سه هزار میلیاردی خشکسالی به عشایر یزد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۰۸۵۹

خسارت سه هزار میلیاردی خشکسالی به عشایر یزد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد جواد شمس اظهار کرد: این میزان خسارت‌ به دام عشایر با افت زایش دام های سبک ، کاهش گوشت قرمز ، کاهش آبرسانی ، خشک شدن چاه‌های مالداری و فقر شدید مراتع همراه بوده است.

وی با بیان اینکه کاهش بارندگی‌ در سال جاری باعث کاهش تولیدات مختلف جامعه عشایری استان شد اظهار کرد: خشکسالی موجب شد تولید گوشت قرمز تا ۱۵ درصد به دلیل افت زایش ها و تغذیه ناکافی کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمس تصریح کرد: همچنین در سال آبی جاری بر اثر خشکسالی حدود ۵۰ حلقه چاه مالداری و چشمه در مناطق عشایری استان یزد خشک یا آب آن به شدت کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه با توجه به کاهش شدید بارندگی‌ همه تلاش خود را برای تامین آب سیار عشایر به‌کار خواهیم گرفت ادامه داد: برای تامین آب شرب عشایر از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار تانکر ۱۲ هزار لیتری آب به مناطق ییلاقی حمل و توزیع شده است.

این مسئول یاد آورشد: هم اکنون عشایر استان یزد شامل شهرستان های ابرکوه، هرات و مروست در ۳۰ سکونتگاه ییلاقی استان های یزد، کرمان و فارس مستقر هستند.

کد خبر 1633255

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان یزد عشایر سرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۰۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان

ایسنا/کرمان رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: خسارت ناشی از سیل، تگرگ و طوفان ناشی از سامانه بارشی نیمه دوم فروردین ماه به بخش کشاورزی ۱۱۶۰ میلیارد تومان است.

دکتر احمد احمدپور در گفت و گو با ایسنا با اشاره به خسارات ناشی از سامانه بارشی نیمه دوم فروردین ماه به بخش کشاورزی و عشایری جنوب کرمان، افزود: به بخش کشاورزی جنوب کرمان بیش از ۱۱۶۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده که عمده این خسارات در تولیدات کشاورزی از جمله گندم و گوجه فرنگی است.

وی خسارت به بخش تولیدات گیاهی را شامل اراضی آبی، باغی و گلخانه‌ها دانست و گفت: خسارت به بخش تولیدات دامی شامل دام سبک و سنگین بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به خسارت به بخش آب و خاک، افزود: در اثر سیلاب‌ها به دیوارهای حفاظتی مزارع، کانال‌های خاکی و لوله‌های انتقال آب خسارت وارد شده است.

احمدپور خسارت ناشی از بارش‌های نیمه دوم فروردین ماه را در امور عشایری بیش از ۱۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: به ۱۲ حلقه چاه، ۱۰ رشته قنات، پنج دهنه چشمه، ۲۴۰۰ کیلومتر ایل‌راه، ۳۳۱ رأس دام سبک و ۴۰ جایگاه دام خسارت وارد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان خسارات اعلام شده را طبق نظرات کارشناسان بخش کشاورزی و عشایری دانست که به دستگاه ذیربط برای هرگونه تصمیم گیری ارسال شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • پیش‌بینی برداشت بالغ بر ۵۷۵ هزار تن‌ گندم آبی در خراسان رضوی
  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال