Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@10:50:55 GMT

کارنامه خصوصي سازي در برخي بخش‌ها قابل دفاع نيست

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۰۹۱۳

خبرگزاری آریا-وزیر اقتصاد گفت: دولت‌ها برای خصوصی سازی در بخش توانمندسازی، اهلیت سنجی و واگذاری بدون فساد، کارنامه قابل دفاعی نداشته‌اند.
به گزارش خبرگزاری آریا، احسان خاندوزی امروز شنبه در نخستین رویداد بین المللی خصوصی سازی در اقتصاد ایران، گفت: هدف از خصوصی سازی افزایش سهم بخش خصوصی و اصلاح مدیریت غیر بهره ور و رقابت پذیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر اقتصاد با بیان اینکه در این مسیر باید از تجارب سال‌های گذشته بهره گرفت، افزود: باید اعتماد عمومی سرمایه گذاران احیا و واگذاری‌ها آسیب شناسی شود.
خاندوزی ادامه داد: با این حال در بخشی از خصوصی سازی ها، مالکیت عمومی گسترش یافته و تعداد زیادی از افراد سهامدار عدالت هستند و ارزش بازار سرمایه نیز افزایش یافته است.
وی همچنین گفت: درباره تکلیف واگذاری سهام دولت به صندوق‌های بازنشستگی بابت رد دیون، این موضوع کمک به بهره وری شرکت‌ها نمی‌کند و باید در قوانین بودجه تجدیدنظر شود.
وزیر اقتصاد تصریح کرد: در هیات واگذاری برای سال 1401، واگذاری 300 عنوان از دارایی‌های دولت در دستور کار قرار گرفته است و موضوع پیمان مدیریت به صورت جدی پیگیری می‌شود.
خاندوزی همچنین گفت: پیش نویس لایحه قانون اصل 44 آماده شده و به کمیسیون اقتصادی دولت ارائه شده است.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کارنامه خصوصی خصوصی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۰۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار قابل توجه مورایس مقابل پرسپولیس 

آفتاب‌‌نیوز :

ژوزه مورایس روز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی قرار است برای پنجمین بار در دو سال اخیر به عنوان سرمربی سپاهان برابر پرسپولیس قرار بگیرد و این در حالی است که ژوزه مورایس تاکنون ۲ پیروزی مقابل پرسپولیس به دست آورده که هر دو در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران بوده و البته یک شکست در جام حذفی و یک مساوی در لیگ برتر هم برابر پرسپولیس در کارنامه او ثبت شده است. 

فصل گذشته مورایس در جام حذفی ۴-۲ مغلوب پرسپولیس شد، اما در لیگ برتر یک مساوی مقابل این تیم به دست آورد و یک پیروزی هم در کارنامه‌اش ثبت شد. امسال هم مورایس بازی رفت را از یحیی گل‌محمدی برد و حالا باید مقابل دستیار سابق او قرار بگیرد. خیلی‌ها عقیده دارند این آخرین فرصت مورایس و سپاهان برای حفظ شانس قهرمانی در لیگ برتر است و اگر آن‌ها نتوانند پیروز شوند بعد از این بازی باید تمام توان و تمرکز خود را روی جام حذفی بگذارند.

جایی که خبری از پرسپولیس و استقلال نیست و تیم‌هایی، چون سپاهان، تراکتور و ملوان از شانس خوبی برای قهرمانی برخوردار هستند. کارنامه مورایس مقابل پرسپولیس در مجموع قابل قبول است، اما تقابل با این پرسپولیس، مقداری متفاوت‌تر از ۴ دیدار گذشته است چرا که سبک و سیاق یحیی گل‌محمدی و اوسمار دقیقاً همان عاملی است که می‌تواند تفکرات تاکتیکی این مرد پرتغالی را در برابر سرمربی برزیلی پرسپولیس خراب کند.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • واگذاری استقلال و پرسپولیس، ضرورت رقابت با حرفه ای‌ها
  • فروردین: مالکان جدید استقلال و پرسپولیس دنبال تغییر فوری مدیریت باشگاه‌ها نباشند
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • آمار قابل توجه مورایس مقابل پرسپولیس 
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس