Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@21:56:35 GMT

بازآفرینی بافت فرسوده اولویت‌های مدیریت شهری

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۱۲۱۱

بازآفرینی بافت فرسوده اولویت‌های مدیریت شهری

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ضرورت بازآفرینی بافت فرسوده شهر، گفت: مدیران مناطق در این دوره هر کدام باید در منطقه خود یک پروژه همت‌آباد داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول میرباقری امروز _شنبه، سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه_ در نشست تخصصی «محرومیت زدایی محلات با رویکرد بازآفرینی شهری»، اظهار کرد: بازآفرینی بافت فرسوده یکی از اولویت‌های جدی این دوره از مدیریت شهری به شمار می‌رود که در این راستا کارگروه ویژه‌ای در کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خلاصه فعالیت ۱۵ سال گذشته بازآفرینی یک محله اصفهان به نام همت‌آباد است، بنابراین اگر با این دست فرمان حرکت کنیم، می‌بینیم دوره تمام شده و در بازآفرینی موفق نبوده‌ایم، تصریح کرد: مدیران مناطق در این دوره هر کدام باید در منطقه خود یک پروژه همت‌آباد داشته باشند، در این رابطه باید پایان سال نیز اقدامات بررسی و از موفق‌ترین مدیر منطقه که عملکرد بهتری در این راستا داشته است، تقدیر شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در دل بعضی از مناطق برخوردار اصفهان محلاتی وجود دارد که وضعیت آن‌ها از روستاها نیز پایین‌تر است، ادامه داد: بیشتر به دنبال درست کردن پوسته و ظاهر شهر هستیم، این در حالی است که در بعضی از مناطق اصفهان که توریست‌پذیر هستند، اگر پس از تماشای آثار تاریخی پا را چند قدم فراتر بگذاریم، صحنه‌هایی خواهیم دید که شرم‌آور است.

وی با اشاره به اینکه این نشست‌ها می‌تواند رهاوردی برای مدیران مناطق باشد، افزود: قطعاً دغدغه مستمندان را داریم، بهترین مصداق آن تحقق بازآفرینی شهری است.

میرباقری تاکید کرد: آنچه گفته شد ناسپاسی از زحماتی که انجام شده نیست، اتفاقاتی از گذشته در بافت تاریخی و برای زیبایی شهر و خیابان‌ها رقم خورده که در ایران بی‌نظیر است، بنابراین منکر زحمات و تلاش گذشتگان نیستیم.

کد خبر 576637

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کمیسیون عمران شورای شهر بازآفرینی شهری شهر شورای شهر اصفهان مدیریت شهری راه ۴ ساله رسول میرباقری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۱۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران  با بیان اینکه  نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران آغاز شده است گفت: در منطقه جنوب غرب تهران قرار دارد  از جمله ۱۷ و ۱۸ ، ۱۳ هزار پلاک فرسوده قرار دارد که بخش عمده ای از آنها  واحد های مسکونی کوچک و ریز دانه است.

وی افزود: در سال های گذشته  امکان نوسازی و ساخت را نداشتند که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده این روند و موانع برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیح داد: با آزادسازی این اراضی ۱۳ هزار پلاک واقع در بافت فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ در مسیر راه‌آهن در مدار نوسازی قرار می‌گیرد که خود می‌تواند ۳۰ هزار واحد مسکونی را وارد مدار ساخت و ساز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی