Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@02:54:12 GMT

برگزاری رزمایش اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی در فصل پاییز

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۱۲۱۴

برگزاری رزمایش اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی در فصل پاییز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام کرد  کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در فصل پاییز سال 2022  چندین رزمایش مشترک در خاک قرقیزستان، قزاقستان و تاجیکستان برگزار خواهند کرد.

وی در اجلاس سالگرد این سازمان در مسکو خاطر نشان کرد کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی قصد دارند مجموعه کاملی از رزمایش‌های مشترک را در پاییز 2022 برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، این رزمایش‌‌ها در قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان برگزار خواهد شد.

رئیس جمهور روسیه ابراز اطمینان کرد که این اقدامات در خدمت افزایش آمادگی رزمی، سطح هماهنگی ساختارهای نظامی کشورهای ما و به طور کلی پتانسیل حفظ صلح سازمان خواهد بود.

لازم به ذکر است که آخرین رزمایش این سازمان پاییز سال گذشته در قرقیزستان برگزار شد که در آن رزمایش گروه‌های نظامی و گروه‌های عملیاتی قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، ستاد مشترک و دبیرخانه  سازمان، یگان‌های وزارت امور داخلی، نیروهای ملی گارد، وزارت شرایط اضطراری و سرویس مرزی کمیته دولتی امنیت ملی قرقیزستان شرکت کردند.

گفته می‌شود که در مجموع بیش از هزار نفر با استفاده از 150 واحد تجهیزات نظامی و ویژه شرکت کردند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان پیمان امنیت جمعی قرقیزستان رزمایش قزاقستان تاجیکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۱۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری «خاکریز امنیت ۸» در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مسئول بسیج جامعه زنان گیلان گفت: دوره جامع کنشگر - کارشناس جمعیت با عنوان «خاکریز امنیت ۸» با حضور ۲۲۰ نفر از بانوان توانمنداستان گیلان برگزار شد.

طاهره عاشوریان با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت در گیلان به عنوان استانی که درگیر پیری جمعیت است، افزود: دوره جامعه کنشگر_ کارشناس جمعیت با حضور خواهران فعال حوزه تخصصی جمعیت و خانواده در استان برگزار شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان گفت: دراین دوره ابعاد علمی، فرهنگی، اجتماعی، پزشکی، دینی، تربیتی، روانشناختی، اقتصادی، امنیتی، سیاسی و راهکار‌های حوزه جمعیت بررسی شد.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های مهم در حوزه جمعیت، توجه جدی و برنامه ریزی دقیق و نهادینه کردن درجامعه است، افزود: مقوله جمعیت از مباحث مهم اجتماعی و اقتصادی در جامعه است و کنشگران این حوزه باید برای تبیین مسئله جمعیت فعالانه ورود کرد و با آگاهی بخشی عمومی در این حوزه اهتمام جدی داشته باشند.

به گفته عاشوریان سازمان بسیج جامعه زنان گیلان دوره تربیت جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت با حضور اساتید شورای راهبردی حوزه علمیه قم و تهران برگزار شده است، افزود: این دوره با همکاری اداره کل خانواده و جمعیت استانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب گیلان با حضور ۲۲۰ نفر از خواهران علاقه‌مند و توانمند برگزار شده است.

دیگر خبرها

  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • برگزاری خاکریز امنیت ۸ در گیلان
  • برگزاری «خاکریز امنیت ۸» در گیلان
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها/ امید افغانستان به جهانی شدن
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • ورود وزیر دفاع به آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • ورود وزیر دفاع آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • وزیر دفاع وارد قزاقستان شد
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم