Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با فرا رسیدن هفته میراث‌ فرهنگی، برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله رونمایی از ۳۰ اثر برگزیده نقاشی‌خط و نمایش یادداشت‌ و امضاهای سران سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشورها در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد آغاز شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ موزه‌های مجموعه سعدآباد به مناسبت گرامی‌داشت هفته میراث‌ فرهنگی با برپایی نمایشگاه‌های متنوعی از جمله نمایشگاه پوشاک ارامنه، نمایشگاه آلبوم نفیس امضای برادران امیدوار، باغ فرنگی و آثار نفیس خطوط تزیینی و تفننی دوره قاجار کار خود را آغاز کرد تا پذیرای علاقه‌مندان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایشگاه پوشاک ارامنه

در نمایشگاه پوشاک ارامنه که از 29 اردیبهشت تا 3 خرداد ماه سال جاری در محل این موزه برپا خواهد بود، 25 دست لباس از آثار موزه آراداک مانوکیان است به مناسبت روز جهانی موزه و گرامی‌داشت هفته میراث‌ فرهنگی در موزه پوشاک سلطنتی به نمایش در آمده است.

این لباس‌ها دارای قدمتی بیش از 50 سال هستند که توسط زنان ارامنه در سال‌های گذشته طراحی، تولید و به موزه آرداک مانوکیان اهدا شدند و اغلب آن‌ها دارای سوزن‌دوزی‌های نفیسِ دست‌دوز هستند.

از دیگر پوشاک موجود در این نمایشگاه می‌توان به نمونه‌هایی از زیورآلات، کلاه و کفش که با کمک تصاویر و نقش‌های موجود لباس برخی از ملکه‌های ارمنی طراحی شده است، اشاره کرد.

این نمایشگاه با همکاری آلیس شاهمرادیان مدیر موزه ملی ارامنه آرداک منوکیان برگزار و از دو هنرمند پیشکسوت سوزن‌دوزی مارو زولیان و اُفیک، تجلیل شد.

نمایشگاه آلبوم نفیس امضای برادران امیدوار

در نمایشگاه آلبوم نفیس امضای برادران امیدوار تصاویری از یادداشت‌ها و امضاهایی از سران سیاسی حکومت‌ها، شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی کشورهای مختلف به نمایش درآمده است که برادران امیدوار طی سفر 10 ساله جهانی خود با آن‌ها دیدار کردند.

این دفتر یادبود که با دل‌نوشته‌ای از پدرشان آغاز می‌شود، برای اولین بار در معرض دید عموم قرار گرفته است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه که به مدت 30 روز برپا است به موزه برادران امیدوار، مراجعه کنند.

برپایی نمایشگاه باغ فرنگی

نمایشگاه باغ فرنگی نیز شامل اسناد و مدارکی است که مربوط به اواخر دهه 30 تا اواخر دهه 50 می‌شود و سفارش و خرید انواع گونه‌های گل و گیاه خارجی که به درخواست کاخ‌نشینان از کشورهای مختلف از جمله، آلمان، فرانسه، انگلیس و هلند برای باغ سعدآباد فرستاده می‌شده را در بر می‌گیرد.

این اسناد بیانگر تنوع و باغ‌آرایی فضاهای اطراف کاخ‌های کشورهای مختلف به سبک و سیاق اروپایی است که سبب می‌شد هر ساله حجم قابل توجهی از محموله‌های پیاز گل، درخت و درختچه به ایران و در نهایت کاخ سعدآباد منتقل شود.

نماهنگ تصاویر مربوط به پوشش گیاهی مجموعه سعدآباد در هفته میراث‌ فرهنگی در سالن نمایش این موزه برای علاقه‌مندان پخش می‌شود و نمایشگاه مذکور از 29 اردیبهشت به مدت یک ماه در موزه آلبوم‌های سلطنتی و اسناد سعدآباد دایر است.

نمایش آثار خطوط تزیینی و تفننی در موزه میرعماد

نمایشگاه آثار نفیس خطوط تزیینی و تفننی دوره قاجار شامل 30 اثر شاخص نقاشی‌خط، خطوط گلزار، رنگه نوعی، قطاعی و ناخنی که اثر کاتبان صاحب نامی همچون اسماعیل نقاش‌باشی (جلایر) ملک‌محمد قزوینی، صادق الحسینی، حسن زرین‌قلم، میرزا غلامرضا اصفهانی و...است و اکثر آثار برای اولین بار به نمایش گذاشته شده و بازدید از آن به مدت یک هفته ادامه دارد.

علاقه‌مندان بازدید از نمایشگاه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد می‌توانند در هفته میراث‌فرهنگی که تا سوم خرداد سال جاری ادامه خواهد داشت، از ساعت 9 تا 19 به این مجموعه مراجعه کنند.

برنامه‌های کاخ سعدآباد در هفته میراث فرهنگی اعلام شدجشن بزرگداشت 92 سالگی نقاش بهشت و صلح در سعدآباد برگزار شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی برادران امیدوار علاقه مندان هفته میراث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۱۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴ تهران)، با معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری «اقتصاد زیارت» و «گوهرسنگ‌ها» شرکت کرده است.   مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این نمایشگاه با حضور تمامی صنایع کشور از جمله ساختمان، پتروشیمی، داروسازی، کشاورزی، گردشگری و نیز فعالان اقتصادی کشور از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت در محل نمایشگاه دائمی تهران در حال برگزاری است.   سید جواد موسوی ادامه داد: این اداره کل در نمایشگاه تهران به معرفی قابلیت‌ها و طرفیت‌های گردشگری و تدوین سند زنجیره ارزش گردشگری و اقتصاد زیارت پرداخته است.   وی تصریح کرد: معرفی زنجیره‌های ارزش بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با همت وزارت کشور و در سالن ۴۱ برگزار شده است.   وزیر کشور، استاندار خراسان رضوی و معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از غرفه خراسان رضوی در اکسپو ۲۰۲۴ تهران، بازدید کردند و مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در این بازدیدها، ظرفیت‌های زنجیره‌های ارزش گردشگری و گوهر سنگ‌ها را برای بازدیدکنندگان تشریح کرد.

دیگر خبرها

  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • اکسپو ۲۰۲۴، «نمایش امنیت» ایران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی