Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در حساب کاربری توییتر خود از سرنگونی یک فروند پهپاد نیروی هوایی ائتلاف متجاوز سعودی ساخت ترکیه خبر داد.

یحیی سریع در توییت خود نوشت: «نیرو‌های پدافند هوایی ما صبح امروز به فضل الهی موفق شدند هواپیمای جاسوسی مسلح نیروی هوایی عربستان را با نام «کاریال» که ساخت ترکیه است، هنگام نقض آتش بس و اجرای ماموریت خصمانه در آسمان منطقه حیران در استان حجه سرنگون کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عملیات با موشک زمین به هوای ساخت داخل انجام شد که هنوز از آن رونمایی نشده است.»

این مقام یمنی در ادامه توییت خود به ائتلاف سعودی هشدار داد که نیرو‌های مسلح یمن برای پاسخ دادن به هرگونه نقض آتش بس یا حمله نیرو‌های متجاوز آماده اند. او همچنین تاکید کرد که نیرو‌های متجاوز به آتش بس و برقراری صلح پایبند نیستند و این موضوع را جدی نمی‌گیرند.

اواخر فروردین ماه امسال بین یمن و نیرو‌های ائتلاف متجاوز با میانجیگری سازمان ملل، آتش‌بس برقرار شد تا حملات متوقف شده و کشتی‌های حامل غذا و مواد دارویی به یمن برسد. از آن زمان تاکنون منابع نظامی یمن بار‌ها از نقض آتش‌بس از سوی نیرو‌های ائتلاف خبر داده اند. جنبش انصارالله در پاسخ به اقدامات ائتلاف سعودی هفته گذشته اعلام کرد پاسخ به لغو آتش بس سازمان ملل در یمن از ریاض تا ابوظبی بسیار دردناک خواهد بود و نیرو‌های مسلح و کمیته‌های مردمی برای برخورد با هرگونه تجاوزی آماده هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگ یمن ائتلاف سعودی یحیی سریع آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۱۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حجت الاسلام پورخاقان در آئین تکریم و معارفه رئیس جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد افزود: قوام امنیت و اقتدار هر کشوری بستگی به سلامت نیرو‌های مسلح دارد که استان یزد نیز باتوجه به اینکه استان کم حادثه‌ای است، خوشبختانه نیرو‌های مسلح آن نیز نیرو‌های کم پرونده‌ای هستند.
وی ادامه داد: بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی، پیشگیری از وقوع جرم و صیانت و حفظ نیرو‌های مسلح از وظایف سازمان قضایی نیرو‌های مسلح است و اگرچه خدایی ناکرده نیرویی مرتکب جرم شود، در اجرای اصل ۱۷۲ قانون اساسی با آن برخورد خواهد شد.
همچنین در این مراسم غلامعلی دهشیری به عنوان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد معرفی و از خدمات مهدی تشکری در این سمت قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود
  • انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • سرنگونی دومین پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن
  • یمنی‌ ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن