Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@15:39:43 GMT

بسیاری از اقدامات شهرداری‌ها جزو وظایف ذاتی آنها نیست

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۱۵۵۶

بسیاری از اقدامات شهرداری‌ها جزو وظایف ذاتی آنها نیست

مدیر منطقه هفت شهرداری شهرداری اصفهان گفت: بسیاری از اقدامات شهرداری جزو وظایف ذاتی آنها نیست، اما چون ارگان و نهادی برای انجام آن اقدام نکرده است، شهرداری خود را زیر بار این مسئولیت قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اصغر شاطوری امروز _شنبه، سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه_ در نشست تخصصی «محرومیت‌زدایی محلات با رویکرد بازآفرینی شهری»، اظهار کرد: بازآفرینی شهری مسئله روز حوزه شهرسازی است که در این راستا باید جلسات را تخصصی‌تر و کوچک‌تر برگزار و روی موضوعات دوطرفه بحث کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۴ به‌منظور بازآفرینی احیای بافت فرسوده در منطقه هفت به عنوان اولین منطقه بعد از همت‌آباد دفتر احیای بافت فرسوده ایجاد شد، ادامه داد: منطقه هفت شهرداری اصفهان ۱۶۳ هکتار بافت فرسوده دارد که در این راستا برنامه‌ریزی شد از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود، اما پس از گذشت دو سال فعالیت با توجه به اینکه نتیجه مورد نظر به دست نیامد، دفتر تعطیل شد.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان با بیان اینکه از دو سال گذشته به طور مجدد این دفتر بازگشایی شد، افزود: این سوال وجود دارد که وظیفه شهرداری در بافت‌های فرسوده چیست؟ در این راستا آیا باید لکه‌های بافت فرسوده را تجمیع کنیم و در آینده نگران نبود زیرساخت‌ها برای جمعیت اضافه شده به محله باشیم یا شهرداری باید زیرساخت‌های خدماتی خود را با بافتی که مردم آن را پذیرفتند و در آن زندگی می‌کنند، همسان کند؟

وی با بیان اینکه تنها، شهرداری در راستای بازآفرینی بافت فرسوده فعال است، گفت: بسیاری از اقدامات شهرداری جزو وظایف ذاتی آنها نیست، اما چون ارگان و نهادی برای انجام آن اقدام نکرده است، شهرداری خود را زیر بار این مسئولیت قرار داده است.

محمدمهدی کریمی، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه در حوزه نظری که مبنای عمل و اقدام است، خلأ تئوریک وجود دارد، اظهار کرد: توجه به مبانی عمیق اسلامی و تاکید بر فلسفه صدایی که تمدن نوین اسلامی ناظر بر آن است از نکات قابل تأمل این نشست است که امیدواریم با استمرار چنین نشست‌هایی به فهم مشترک برای رفع محرومیت محلات و بازآفرینی بافت فرسوده برسیم.

کد خبر 576652

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان بازآفرینی شهری شهر کلانشهر شهرداری اصفهان مدیریت شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری اصفهان بافت فرسوده منطقه هفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۱۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  طرح ملی مسکن یکی از طرح هایی است که دولت با راه اندازی آن سعی در کمک به افراد کم درآمد جامعه برای خانه دار شدن دارد.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

سلام از تسهیلات مسکن ملی و تسهیلات مسکن بافت فرسوده و ودیعه مسکن بافت فرسوده خبری نیست. سامانه شرکت بازآفرینی شهری هیچ اقدامی نمی‌کند اصلا پاسخگو نیستن .ممنون میشم پیگیری بفرمایید.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده