Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@19:40:17 GMT

جدال رئیس آمازون و فیسبوک بر سر متاورس

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۱۶۸۲

جدال رئیس آمازون و فیسبوک بر سر متاورس

در هفته جاری دیوید لیمپ، رئیس شرکت آمازون، گفت که نمی‌خواهد حتی برای چند ساعت در یک دنیای مجازی زندگی کند.

به گزارش سایت ورج؛ او گفت که در آینده نوعی تغییر مکان وجود خواهد داشت که پیش بینی می‌شود بر روی دستگاه‌هایی همچون تلفن و هدفون‌های بی‌سیم  تمرکز کرده و با کمک آن‌‎ها  افرادی که در یک خانه هستند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاورس چیست؟

به گفته لیمپ اگر از  چند نفر بپرسم که  متاورس چیست، پاسخ ‌های مختلف دریافت می‌کنم که بدین معناست کاربران تعریف مشترکی از اصطلاح متاورس ندارند،  و این بسیار بد است. وقتی صحبت از متا به میان می‌آید، مارک زاکربرگ سعی کرده منظور خود را از متاورس توصیف کند، اما این اصطلاح جزئیات مشخصی ندارد. اگرچه او می‌گوید که عینک‌های AR برای درک بهتر متاورس نقش مهمی  ایفا خواهند کرد. به گفته رئیس آمازون، عینک‌های واقعیت افزوده بهتر از واقعیت مجازی هستند، زیرا کاربران حداقل می‌توانند دنیای واقعی را مشاهده کنند.

مدیر عامل Snap Inc نیز  درباره متاورس  گفت:"شرط بزرگ این شرکت روی دنیای واقعی است که در آن افراد می‌توانند زمان خود را با هم بگذرانند." رئیس سابق نینتندو آمریکا هم گفت که فکر می‌کند مردم نمی‌خواهند تمام اوقات سرگرمی خود را در واقعیت مجازی بگذرانند.

او همچنین گفت:"صرف اینکه بسیاری از افراد در حوزه فناوری چیزی را مسخره می‌کنند به این معنی نیست که قطعاً شکست خواهد خورد. پس از آن‌که اپل اولین آیفون را معرفی کرد، استیو بالمر، مدیرعامل وقت مایکروسافت، کمبود کیبورد و برچسب قیمت آن را به سخره گرفت. با این حال، حداقل به نظر من، بین گفتن اینکه یک محصول به دلایلی عالی نیست و گفتن اینکه اساساً با روشی که مردم می‌خواهند زندگی کنند ناسازگار است، تفاوت وجود دارد. به نظر من پیش‌بینی اینکه چه کسی در نهایت حق دارد دشوار است."

بیشتر بخوانید

کاربرد‌های فناوری متاورس که دنیا را تغییر می‌دهد باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واقعیت مجازی واقعیت افزوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۱۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد

خارش پوست یکی از علائمی است که ممکن است در بسیاری از بیماری‌های مختلف بروز کند.

به گزارش ایسنا، خارش یکی از علائم شایع عارضه‌های پوستی است.

در این مطلب به نقل از بی بی سی، به چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد، می‌پردازیم:

۱. برآورد تقریبی نشان می‌دهد که ما حدود ۹۷ بار در روز خودمان را می‌خارانیم.

۲. احساس خارش بر اثر تماس با حشرات و گیاهان به دلیل سمومی است که بر پوست ما به‌جا می‌گذارند. مواد سمی باعث آزاد شدن هیستامین‌ها در بدن می‌شوند که نوعی واکنش ایمنی بدن است. در این واکنش بافت‌های عصبی پیام‌های احساس خارش را به مغز ما می‌فرستند.

۳. احساس خارش، شبکه عصبی ویژه خود را دارد. تاکنون تصور می‌شد احساس خارش و درد، مسیرهای دریافت یکسانی دارند اما در سال ۱۹۹۷ مشخص شد احساس خارش، بافت‌های عصبی ویژه‌ خود را دارد.

۴. پیام‌های خارش بسیار به کندی منتقل می‌شوند. بافت‌های عصبی سرعت‌های گوناگونی دارند. پیام‌های لمس با سرعتی حدود ۳۰۰ کیلومتر ‌در ‌ثانیه انتقال پیدا می‌کنند. «درد ناگهانی» (برای مثال وقتی به‌طور اتفاقی دست روی شعله گاز قرار می‌گیرد)‌ با سرعتی حدود ۱۳۰ کیلومتر در ساعت منتقل می‌شود. احساس خارش با سرعتی حدود سه کیلومتر در ساعت انتقال پیدا می‌کند که کمی آهسته‌تر از سرعت راه‌ رفتن انسان است.

۵. احساس خارش مانند خمیازه کشیدن مسری است. دانشمندان با نمایش فیلم موش‌هایی که خود را می‌خارانند به گروه دیگری از موش‌ها به این موضوع پی‌بردند. پس از نمایش فیلم، موش‌های تماشاگر هم شروع به خاراندن خود کردند.

۶. احساس مسری خارش بخش کوچکی از مغز به نام هسته سوپراکیاسماتیک (بخش قدامی هیپوتالاموس) را فعال می‌کند. عصب‌شناسان هنوز به‌ طور دقیق عملکرد این بخش از مغز را در چگونگی مشاهده و تکرار عمل خاراندن درنیافته‌اند.

۷. خاراندن بهترین راه برای خلاص شدن از مهاجمان خارش‌آور است. خاراندن، به دور کردن حشرات موذی یا دفع اثر گیاهان سمی کمک می‌کند. همچنین باعث گشادی رگ‌های خونی و در نتیجه جریان بیشتر گلبول‌های سفید و پلاسمای خون برای از بین بردن اثرات سمی می‌شود. به همین دلیل است که با خاراندن، پوست سرخ و لکه‌لکه می‌شود.

۸. خاراندن احساس خوشایندی است چون باعث ترشح سروتونین در مغز می‌شود.

۹. خوشایندترین نقطه برای خاراندن در بدن مچ پاست. پژوهش‌ها این موضوع را نشان داده است.

۱۰. هرچه بیشتر خود را بخارانید احساس خارش بیشتر می‌شود. خاراندن پوست باعث آزاد شدن هیستامین بیشتر می‌شود و پیام‌های خارش بیشتری به مغز فرستاده می‌شود. اگر این کار را ادامه دهید باعث آسیب دیدن پوست و ایجاد زخم و عفونت می‌شوید.

۱۱. در بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس (صدفک) یا اگزما (درماتیت) چرخه خارش آزاردهنده می‌شود. در چنین مواردی آنتی‌هیستامین‌ تجویز می‌شود تا اثرات هیستامین را خنثی کند و احساس خارش را کاهش دهد.

۱۲. پژوهش‌ نشان داده است که خارش مداوم و مزمن به اندازه درد مزمن ناتوان‌کننده است. خارش مزمن از اثرات جانبی بیماری‌های گوناگونی مانند بیماری‌های کبدی و لنفوم است.

دیگر خبرها

  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • هشدار درباره وضعیت پرسپولیس و استقلال
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • علم و فناوری به عنوان مولفه‌های مهم قدرت محسوب می‌شوند+فیلم
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • ایده‌های کسب و کار در دوران سربازی + با سرمایه زیر 10 میلیون
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)