Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زور خانه‌ای متنی از پهلوانی دیرینه اما جوان ، حسن رنگرز مدیر کل ورزش و جوانان مازندران به جوانان پهلوان منتشر شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا از مازندران ، در این پیام آمده است :

منت خدای را صانع بی‌همتا و بخشنده‌ی نفخه‌ی ربانی . همو که بر انسان مُلک تن ارزانی داشت و آنرا مرکب فیه‌مِن‌روحی برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در نهاد آدمی اختیار قرار داد و او را بر امانت جسم و جان مُسخّر فرمود . و بشر در اثنای رشد و حیات دریافت برای توانمند ساختن این دو ودیعه ، دو دستگیر و یاریگر ، همراه اوست بر صناعت بدن (ورزش) و بر صناعت روح (ارزش).

امروز که در هفته‌ی پهلوانی قرار داریم ، برخود فرض می‌دانم تا برسم تجربه ، برای #نوجوانان و #جوانان سرزمینم کلامی بیادگار بگذارم :

امیدهای آینده‌ی ایران ! بسیار دیده‌اید که جوانی همتای شما در اخبار جهان درخشیده و درخت زحماتش به بَر رسیده و #قهرمان شده است . هر چند سخت اما این ثمر، حاصل عشق ، ممارست و تحمل سختی است.

اما باید بدانیم عمر این ثمره ، باندازه‌ی سال‌های جوانیست . روزی می‌رسد که جسم رو به افول می‌رود و از دستاوردهای ورزشی ، خاطراتی خوش می‌ماند و دیواری پر از نمادهای بُرد‌

اما آنچه بی‌تقویم و تاریخ در دفتر الهی ثبت و ضبط می شود که هرگز تاریخی برای آن نیست #پهلوانی است . و این یعنی : در اوج روزگار قدرت و شهرت ، #اخلاق_مدارانه زیستن .

و هر که طعم آنرا بچشد ، از هیچ فراز و فرودی نخواهد ترسید.

مؤمن بر آنم که نوجوانان و جوانان این مرز و بوم صناعت جسم را به پرورش جان پیوند زده و الگویی بی بدیل از #جوان_ایرانی را به دنیا خواهد نمایاند.

این ایام را به کلیه ی ورزشکاران سخت‌کوش ایران،بالأخص #مازندران و خانواده بزرگ #هیأت_پهلوانی و ورزش #زورخانه‌ای که در نهان و آشکار ، به تمرین انسانیت و اخلاق‌مداری می‌کوشند تبریک عرض کرده ، امید آن دارم در تمامی سطوح زندگی موفق و سربلند باشید.

حسن رنگرز

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مازندران حسن رنگرز زورخانه پهلوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۱۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد

در این همایش که جواهری معاون اداره ورزش وجوانان، لشکری مسئول بسیج ورزشکاران و صباغی شهردار قزوین هم حضور داشت توسط هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان حرکات نمایشی ورزش زورخانه‌ای اجرا شد. در همایش امروز به مناسبت 17 شوال روز ورزش پهلوانی تعداد 13 مرشد و 50 ورزشکار استان قزوین ورزش های نوین زورخانه ای را به نمایش گذاشتند.

اولین زورخانه قزوین جنب دروازه درب کوشک قزوین با نام «زوارخانه» بیش از 600 سال پیش احداث شده و محلی برای استراحت و اسکان مهمان‌هایی بوده که قصد ورود به محوطه شهر قزوین داشتند. پهلوانان شهر قزوین با این پیش‌قراولان و مهمان‌ها در این محل زورآزمایی کرده و کشتی می‌گرفتند تا به اصطلاح ضرب شستی به مهمان نشان دهند که بعدها نام این محل به زورخانه تغییر پیدا کرد. از قدیمی‌ترین زورخانه‌های فعال قزوین می‌توان به زورخانه باباشاهوردی واقع در خیابان امام خمینی انتهای بازار علافها، زورخانه نائب صدر واقع در خیابان شهدا و زورخانه آقای خیرخواه در خیابان طالقانی اشاره کرد.

امیر خسته بند رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان قزوین و مسئول مسابقات کشوری در حاشیه این مراسم گفت: هماکنون در استان قزوین 11 زورخانه وجود دارد و اولین آکادمی ورزش زورخانه ای، در زورخانه شهید رجایی قزوین به ثبت رسیده است. همچنین استان قزوین در ردیف استان‌هایی است که بیشترین آمار نونهال و نوجوان ورزشکار در این رشته را در اختیار دارد.

خسته بند تصریح کرد: در سطح کشوری با توجه به تعداد مسابقاتی که برگزار می‌شود، جایگاه شاخصی داریم و عنوان دار هستیم و 10 نفر از ورزشکاران نیز عضو تیم ملی هستند. در حال حاضر 300 ورزشکار بیمه شده و 126 ورزشکار نونهال و نوجوان وجود دارد که در آکادمی شهید رجایی تمرین می‌کنند.

خسته بند در خصوص این رشته نیز گفت: امسال با تعامل نزدیک که با اداره آموزش و پرورش صورت گرفت، تصمیم گرفته شد که این رشته به دانش آموزش داده شود و شروع به آموزش ورزش زورخانه‌ای و مرشدی دانش آموزان در مدارس انجام شد وبه نتایج مثبتی دست پیدا خواهد کرد.

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228597 برچسب‌ها ورزش وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی
  • تجدید عهد با شهدای پهلوان
  • بزرگداشت هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در منطقه ۱۲ اصفهان
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای