Web Analytics Made Easy - Statcounter

با نزدیک شدن به برگزاری اجلاس بین‌المللی کار، روز گذشته خبر حضور ۴۳ نفر از نمایندگان کارگران، کارفرمایان و نمایندگان مجلس در این اجلاس و سفر به سوئیس منتشر شد.

کاربران در فضای مجازی می‌گویند مسئولان این روزها وعده جراحی اقتصادی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها را می‌دهند اما یک هیئت ۴۳ نفره از وزارت کار را برای شرکت در کنفرانس "آنلاین" به سوئیس فرستاده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مشاور رسانه‌ای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صفحه شخصی خود توضیح داد: این اجلاس مهم‌ترین نشست جهانی در حوزه کار است که هرسال با حضور کشورهای مختلف در ژنو برگزار می‌شود.

بهزاد مهرکش می‌گوید: در سال ۲۰۲۰ این اجلاس برگزار نشد و ۲۰۲۱ هم مجازی بود. در سال ۲۰۱۷ هیئت ایرانی ۴۴ نفر، در سال ۲۰۱۸ تعداد ۳۶ نفر و در سال ۲۰۱۹ تعداد ۴۳ نفر در این اجلاس شرکت کردند.

‏او گفت: امسال هم این اجلاس مانند ادوار گذشته به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد و هیئت‌های کارگری و کارفرمایی به انتخاب خودشان و تعدادی هم از دولت و مجلس در آن حضور خواهد داشت.

سازمان بین‌المللی کار یکی از موسسات سازمان ملل متحد است که به امور کار و کارگران می‌پردازد. این سازمان در سال ۱۹۱۹ تاسیس شد و با هدف گردآوری دولت‌ها، کارفرمایان و کارگران برای تعیین استانداردهای کار، تدوین سیاست‌ها و برنامه‌ها جهت تامین نیازهای زنان و مردان شاغل هر سال نشست‌هایی را در ژنو یکی از شهرهای سوئیس برگزار می‌کند و به مسائل کار و کارگران می‌پردازد. ماموریت این سازمان، تاسیس و نظارت بر استانداردهای بین المللی کار به شکل مقاوله نامه‌ها و توصیه نامه‌های بین المللی است و مشارکت موثر کشورهای عضو در مباحث تخصصی منجر به تاسیس این استانداردهاست.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای مجازی اجلاس بین المللی سازمان ملل متحد بین المللی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۲۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان

حسین ابراهیم طاها دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در اجلاس عمومی این سازمان با اشاره به افغانستان گفت سازمان همکاری اسلامی تعامل خود با طالبان را در چارچوب رویکرد بشردوستانه و گفتگوی سازنده ادامه می‌دهد.

وی در ادامه نیز از کشورهای عضو خواست تا از طریق صندوق امانی بشردوستانه افغانستان که تحت نظارت و مدیریت بانک توسعه اسلامی قرار دارد به تلاش‌های بشردوستانه سازمان همکاری اسلامی در افغانستان کمک کنند.

پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی عنوان «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» از 4 تا 5 می (15 تا 16 اردیبهشت) در گامبیا در حال برگزاری است.

گفتنی است «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان نیز به همراه هیئتی به نمایندگی از هیئت حاکمه افغانستان در این اجلاس شرکت کرده است.

به گفته بلخی، هیئت طالبان قرار است در حاشیه این دیدار با مقامات عالی سازمان همکاری اسلامی و نمایندگان کشورهای عضو پیرامون مسائل دوجانبه و چندجانبه گفتگو کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نشست معاونان عمرانی ادوار وزارت کشور برگزار شد
  • نگاه سیاسی به نرخ تعرفه لوکوموتیو در ادوار گذشته
  • برگزاری اجلاس گروه کاری دریای خزر در تهران
  • برگزاری هفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های تهران و روسیه
  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز» برگزار می‌شود
  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز ۲۰۲۴» برگزار می‌شود
  • استقبال گسترده از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • استقبال بالا از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • دست پر ایران در سازمان همکاری اسلامی/ نشست دو روزه سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا روز گذشته پایان یافت