Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-آیین گرامیداشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی و یکصد سالگی بنای موزه آثار طبیعی و حیات وحش هفت چنار برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 10، «رضا شرفی» شهردار منطقه گفت: موزه هفت چنار از شاخص‌های فرهنگی و هویتی منطقه 10 است. همواره تاکید کرده‌ام که موزه هفت چنار علاوه بر آنکه باید محلی برای دیدن مردم باشد و علاوه بر برگزاری مراسم‌، از جمله مناسبت‌های ملی و شاد، باید محلی برای طرح مباحث علمی و فرهنگی نیز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی محور دعوتی را تنها محور گردشگری منطقه برشمرد و اظهار داشت: محور دعوتی باید میدانگاهی فرهنگی و انسان‌محور باشد و حضور موزه هفت چنار و بوستان‌های مختلف در پیرامون آن، می‌تواند تقویت‌بخش این محیط باشد.
شهردار منطقه با اشاره به باغی که در روبه‌روی موزه هفت چنار قرار دارد، تصریح کرد: در درون باغ ساختمانی وجود دارد که قدمت آن به اندازه ساختمان موزه هفت چنار است. ما تلاش خواهیم کرد این باغ را تملک کرده و علاوه بر آنکه فضای سبز را به بوستان و فضای سبز عمومی شهر اضافه کنیم، ضمن استحکام‌بخشی و مرمت ساختمان آن، این ساختمان را به کتابخانه‌ای برای استفاده عموم تبدیل کنیم.
شرفی ادامه داد: بنا بر وظیفه، تعهد و مسئولیت ذاتی و همچنین نگاه و تاکید شهردار تهران مبنی بر اینکه شهرداری باید یک نهاد اجتماعی باشد، تلاش خود را برای حفظ هویت فرهنگی منطقه و فراهم آوردن زمینه و بسترهای لازم در این باره خواهیم کرد.
همچنین در این مراسم، مراسم شاهنامه‌خوانی و نقالی با حضور هنرمندان در مورد فرهنگ و ادبیات ایران اجرا شد.
در پایان این مراسم، از کارکنان موزه آثار طبیعی و حیات وحش هفت چنار با اهدای لوح، تقدیر و کیک یکصد سالگی بنای ساختمان موزه هفت چنار نیز بریده شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هفت چنار موزه هفت چنار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۲۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم

 رییس دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: این موزه از مجتمع‌های بزرگ فرهنگی و به عنوان یکی از پتانسیل‌های فرهنگی استان اصفهان محسوب می‌شود.

 علی حاجی زکی  با بیان اینکه همگی وظیفه داریم در حفظ و نگهداری اسناد موجود در این موزه تلاش کنیم، افزود: بیش از سه هزار نسخه ثبت شده در موزه وجود دارد که قدیمی‌ترین آن مربوط به حدود ۷۰۰ سال پیش می‌شود.

او گفت: تعداد زیادی قرآن‌های خطی و طلاکوب همچنین قرآن‌هایی با خط مرحوم احمد نیریزی، کتاب روضه شیخ کلینی و کتاب سوال و جواب شیخ مرتضی انصاری در این موزه نگهداری می‌شوند.

حاجی زکی افزود: نوشته‌های سید العراقین، کتاب اسفار اربعه ملاصدرا، کتاب‌های نجومی از دوره ایلخانی، شاهنامه به پنج زبان دنیا، طومار تقسیم آب و حق‌آبه محله دستگرد و جرقویه اصفهان، اسناد دوره ظل السلطان و مظفرالدین شاه از دیگر آثار موزه پیده محسوب می‌شوند که مورد استفاده دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور جهت فعالیت‌های پژوهشی است.

رییس دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: وجود اسناد و مدارک فرهنگی در این موزه ارزش و اهمیت این مجموعه نفیس را صدچندان کرده است و امیدواریم مسوولین استان با کمک‌های مادی و معنوی نسبت به معرفی و حفظ این گنجینه ارزشمند اقدام کنند.

موزه پبده در فولادشهر از توابع شهرستان لنجان، در سال ۱۳۸۹ توسط بخش خصوصی تاسیس شده و پیشتر یکبار توسط نمایندگی کمیته بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) در ایران بعنوان یکی از موزه‌های برتر کشور در زمینه‌های مختلف مانند حفاظت، مرمت و جذب گردشگران خارجی معرفی شده است.

حدود سه هزار نُسخه خطی در موزه پبده فولادشهر در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد که یکی از قدیمی‌ترین آثار آن قرآنی با حدود ۷۰۰ سال قدمت است.

حدود ۵۰ موزه وابسته به میراث فرهنگی، بخش خصوصی و سایر نهاد‌ها در استان اصفهان وجود دارد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • برگزاری مجدد کنکور در منطقه سیل زده
  • برگزاری مجدد کنکور در یک منطقه متاثر از وقوع سیل
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • برگزاری گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه