Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه اندیشه تقریب خبرگزاری تقریب، مشروح این جلسات در مصاحبه با ایشان در ادامه می آید: 

آقای مسچی بیان نمودند: با سه نفر از مسئولین نظامی ،انتظامی و اطلاعاتی امنیتی استان کردستان جهت برگزاری همایش وحدت  در این استان جلساتی را داشتیم
اولین جلسه با امیر سرتیب علی آزادی فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان بود که در این جلسه حجت الاسلام بابایی رئیس عقیدتی سیاسی، سرهنگ امیر هوشنگ حیدریان و سرهنگ علی عزیزی رئیس پلیس اطلاعات و امنیت نیز حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جلسه دیگری نیز با سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه پاسداران استان کردستان و سومین جلسه نیز با جناب آقای صدری مدیر کل اطلاعات کردستان برگزار شد، که در این جلسه هم تعدادی از کارشناسان و دو نفر از معاونین اداره کل اطلاعات، آقایان بهرامی و ابراهیمی حاضر بودند.

بحث کلی ما در جلساتی که هر کدام جداگانه و در محل آن نهادها برگزار شد، در رابطه با مسائلی بود که در مورد برگزاری همایش تقریب و وحدت اسلامی در استان کردستان قبلا مطرح شده است ،از جمله پیشنهاد لیست میهمانان داخلی و خارجی، محل برگزاری همایش و  اسکان میهمانان داخلی و خارجی،  زمینه سازی جهت حضور میهمانان و ابلاغ به دستگاههای تابعه جهت همکاری با مجمع، پیشنهاد برنامه کنفرانس برای روز اصلی و برنامه های جنبی و پیشنهاد برای افرادو شخصیتهائی که لازم است تجلیل شوند.

درخواست تشکیل جلسه شورای تأمین استان در اوایل تیرماه با حضور مسئولین استانی و مجمع تقریب و ضرورت مسئولیت پذیری نسبت به امنیت  تردد میهمانان داخلی و خارجی  و محل برگزاری اجلاس و اسکان میهمانان از جمله نکاتی بود که در این جلسات مطرح شد.

مسئولین انتظامی و نظامی و امنیتی استان در این جلسات نکات بسیار مهمی  مطرح کردند و بسیار خوشحال بودند از برگزاری کنفرانس وحدت وتأثیر بسزای آن در وحدت و امنیت منطقه کردستان و معتقد بودند که برگزاری این کنفرانس دارای آثار و فوائد بسیاری از جهات فرهنگی و سیاسی برای کل استان و منطقه خواهد بود.

مسئولین استان اعلام نمودند؛ ما هم به عنوان مجموعه نهادهای امنیتی و انتظامی استان، هدفمان در فعالیتهایمان این است که توجه اکراد در جهان را به سمت جمهوری اسلامی ایران جلب کنیم؛ این استان فرهنگی است و فعالیتها و برنامه های فرهنگی اثرات و برکات خوبی را در استان و هم در استانهای همجوار و هم در منطقه در پی خواهد داشت.

آنان اعلام نمودند،حتما در برگزاری نمایشگاه هم مشارکت می کنیم؛ از جمله مصوبات این جلسات این بود که لازم است به فوریت جلسات هماهنگی با نهادهای دیگر و کسانی که درست اندرکار برگزاری همایش هستند از سوی  نهادهای امنیتی صورت بگیرد.

مسئولان امنیتی و انتظامی قول دادند که در برگزاری همایش به مجمع تقریب کاملا مساعدت نموده و هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد؛ از جمله نکاتی که مسئولین بزرگوار امنیتی و انتظامی مطرح کردند این بود که به تمام واحدها ی عملیاتی جهت تأمین امنیت محل کنفرانس و میهمانان و امنیت آشکار و پنهان منطقه دستور می دهند که تدابیر لازم را به جا بیاورند.

ازدیگر نکات مهمی که در این جلسات به آن اشاره شد این بود که  کشور ایران در طول تاریخ مأمن و پناهگاه مردم مسلمان کرد در عراق بوده است؛ در دوره های مختلف تاریخی و در رژیم گذشته که مردم کردستان دچار ظلم و ستم رژیم عفلقی و بعثی بودند و فشارهای بسیار زیادی بر آنها وارد شده بود به کشور ما پناه آوردند.

در همان دوران کشور ما با آغوش باز مردم کرد را پذیرا بود و سران آنها مثل ملا مصطفی بارزانی و افراد وابسته به آنها را در کشورمان پناه دادیم و در منطقه عظیمیه کرج اسکان داشتند و تا زمانی که رفع مشکل شد ،اینها در ایران بودند؛ همینطور در زمان جنگ و بمباران حلبچه که ایران، پناه مردم مسلمان کرد بود و اینها به کشور ما پناه آوردند و به خوبی از این عزیزان پذیرایی و میزبانی شد.

در طول تاریخ انقلاب نیز همیشه جمهوری اسلامی ایران، پناهگاه مردم کردستان عراق بوده و آخرین مورد آن در جریان حمله داعش به کردستان بود که مردم این اقلیم تحت  فشارهای بسیار زیادی قرار گرفته بودند و به ما پناه آوردند؛ دولت محلی کردستان در حال سقوط بود که  با حمایتها و رشادتهای قهرمانان بزرگی که از طرف ایران بسیج شدند و حشد الشعبی عراق به فرماندهی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بار دیگر کشور عراق و خصوصا اقلیم کردستان از دست تکفیریها و داعش نجات پیدا کرد تا منطقه روی خوش آرامش و امنیت و اسایش را ببیند.

 اینها در طول تاریخ مرهون فداکاری مردم عزیز ایران هستند و ایران همیشه پناهگاه مردم کرد بوده است؛ در دوران جنگ با آمریکا و محاصره های اقتصادی و مسائل سیاسی هم که برای عراق پیش آمده، ایران بیشترین حمایت را از مردم عزیز عراق و خصوصا کردستان داشته است و  این موضوعی بود که همه حضار در جلسه بر آن تأکید داشتند.

در خاتمه مسئولین استان اعلام نمودند :امید است این کنفرانس به خوبی برگزار شود و ما از ثمرات برگزاری یک کنفرانس خوب وحدت و تقریبی در منظقه کردستان بهره مند شویم.
 
 








انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: مسچی مجمع تقریب استان کردستان برگزاری همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۲۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم

حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم فیمابین تبادل نظر و توافق کردند.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان در ادامه دیدارها و رایزنی‌های دیپلماتیک خود در گامبیا در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت این کشور ، با « فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی دیدار و رایزنی کرد .

در این دیدار  طرفین با تاکید بر این که مناسبات دو کشور در مسیر درستی قرار دارد، همکاری های مشترک اقتصادی و تجاری را مهم ارزیابی کردند. 

حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم فیمابین تبادل نظر و توافق کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با تشریح مواضع اصولی ایران در تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی بعد از اقدام تروریستی این رژیم در هدف قرار دادن سفارت ایران در دمشق و پاسخ مقتدرانه نیروهای مسلح ایران علیه پایگاه های نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که در حمله موشکی به سفارت ایران در دمشق مورد استفاده قرار گرفت، بر حمایت کشورمان از هرگونه توافقی که ضامن حقوق مردم فلسطین باشد تاکید کرد.

امیرعبداللهیان اظهار کرد: ما معتقدیم فلسطینیان خود باید در مورد سرنوشت فلسطین تصمیم بگیرند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحرک اخیر آمریکا در منطقه گفت: سوابق تاریخی و تجربه ما نشانگر تکرار بدعهدی آمریکا است و آنها به هیچ پیمان و وعده ای وفادار نیستند. 

امیرعبداللهیان با اشاره به ضرورت تلاش های مشترک برای توقف جنگ در غزه در راستای منافع مردم فلسطین و کشورهای منطقه افزود: معتقدیم بازگشت ثبات و امنیت به منطقه و توقف جنگ به نفع همه کشورهای منطقه است.

امیر فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و مشورت و تعامل مستمر بین وزرای خارجه دو کشور در عرصه دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی خاطر نشان کرد: مهم این است که اراده لازم نزد رهبران دو کشور برای توسعه و تعمیق مناسبات دو کشور وجود دارد.

وزیر امور خارجه عربستان تاکید کرد: فعال سازی روابط اقتصادی و فرهنگی و مردمی از جمله مسائل اساسی است که موجب تقویت بیش از پیش روابط در راستای منافع دو کشور می شود.

وی ازسرگیری حج عمره و آثار مثبت آن در میان مردم دوکشور را از آن جمله توصیف کرد.

فیصل بن فرحان دیدگاه‌های کشورش را در مورد تحولات منطقه تشریح کرد و بر اهتمام ویژه این کشور به احقاق حقوق مردم فلسطین و تشکیل دولت مستقل فلسطین، تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان ابراز امیدواری کرد که توقف جنگ در این مرحله در غزه محقق شود و افزود: توقف جنگ را به نفع مردم فلسطین و شروع ارسال کمک های انسانی به غزه می دانیم. 

فیصل بن فرحان استمرار تعامل بین دو کشور ایران و عربستان را برای مقابله با طرح های جنگ طلبانه نتانیاهو در منطقه ضروری دانست.

وزیر خارجه عربستان همچنین به موضع کشورش در محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق بعنوان مکانی دیپلماتیک اشاره و خاطر نشان کرد: چنین حمله ای به هیچ وجه قابل قبول و توجیه نیست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • غرفه ذوب آهن اصفهان پربازدید ترین در بین صنایع فولادی
  • بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ایسنا
  • آمدوشدهای غیرمنتظره دیپلماتیک/ نگاهی به سفر ناگهانی نچیروان بارزانی و هیئت بلندمرتبه همراهش به ایران
  • ارتباط مستقیم فرمانده انتظامی استان با مردم
  • برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط در دادگستری استان کرمانشاه
  • شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • برگزاری وبینار بین‌المللی «شیخ بهایی؛ معمار تمدن‌ساز»